Skocz do zawartości

Sprzęgło się kończy?


LONGMA

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu mama przeczucie że kończy mi się sprzęgło w M50.

Pedał bierze na samej górze w korkach pomieście trochę śmierdzi okładzinami. Podczas energicznej zmiany biegów bez zatrzymywania się w pozycji "luz"mam delikatny efekt wbijania biegów i teraz pytania.

Na ile jest przewidziane sprzęgło w M50 a jakie macie doświadczenia ?

Jakie ew. kupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem nastepujace :D

Jak pedal od sprzegla nie byl wcisniety to slychac bylo lozysko a jak wiadomo nacisniesz sprzeglo dostale obciazenia i sie wycisza

Reszta poszla spontanicznie jak wyciagneli skrzynie zobaczyli docisk i tarcze.

Tarcza byla przypalona to fakt i czasami czulem jak biegi wchodza troszke z obiazeniem ale sie nie slizgalo.

Lecz czasami gdy ruszalem pod jakas wieksza ( ale z obciazeniem 4 osoby i bagaz ) gorke to czulem jak szarpie i bylem pewien ze to kolo masowe nie trzyma :jawdrop:

Docisk byl nawet dobry ale wiesz jak isc to isc na calosc przeciez to bmw a ja robie duzo kilometrow i zapobiegam teraz jestem spokojny.

Teraz chodzi wszystko idealnie.

Pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witram

 

Umnie zauważyłem podobne objawy. Wysoko sprzęgło bierze, ale najgorsze jest, gdy po dłuższej jeździe po mieście szarpie przy ruszaniu. Poszperałem po necie i znalazłem stronke wymiany sprzęgła, a komplet firmy LUK za 560 zł. Ale się zastanawiam czy jeszcze poczekać czy juz wyciągac skrzynię??

 

Doradźcie czy wartoo czekać, czy może sie stać coś jeszcze gorszego.

 

podaję link dla samodzielnych.

http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Clutch_Replace/E36-Clutch_Replace.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm freestyler mam dokladnie takie objawy ja ty miales i przebieg tez 180tys i moje pytanie jest nastepujace czy musze to robic juz teraz czy moge jeszcze pojezdzic chwile i nic sie nie stanie, Rozumiem ze 600zl to cena czesci a ile robocizna?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak :D

Czy mozna jezdzic hm nie wiem jak bardzo macie ta usterke zawaansowana :shock:

Jesli zacznie sie cos dziac z tarcza sprzegla to najwyzej zacznie sie slizgac i beda problemy z przyspieszaniem ale jak docick bedzie super dobry to ja przytrzyma i tarcza bedzie sie wycierac wycierac az zacznie trzec nitami po kole masowym i po docisku a to juz niedobrze :nienie:

Nie wiem ile to was moze kosztowac ja zaplacilem za czesci 600 pln wymienilem docisk tarcze lozysko ( Sasch )

W robocizne tez weszlo wymiana paska rozrzadu.

Total robocizna materialy 1000 pln.

Ja osobiscie gdy wymienialem sprzeglo to juz nity lekko zaczynaly sie wycierac a sprzeglo bralo dobrze :jawdrop:

Nie wiem ale u mnie moge sprawdzic stan tarczy sprzegla ale tylko z grubosci nie z wygladu.Przy skrzyni biegow jest taka guma ktora mozna zdjac i nawet obrocic tarcza.

Pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(........)

Nie wiem ale u mnie moge sprawdzic stan tarczy sprzegla ale tylko z grubosci nie z wygladu.Przy skrzyni biegow jest taka guma ktora mozna zdjac i nawet obrocic tarcza.

Pozdrawiam !

 

A to ciekawe :wink: dobrze wiedzieć o tym.......bo też sie przymierzam do wymiany sprzęgła bo mam szarpanko ...nie zawsze ale ....

 

Pozatym tą wymiane i zakup części robiłeś w Polsce czy w Hiszpanii :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Johnny ceny sa w PLN i czesci tez kupowane w polsce robocizna rowniez zrobilem wszystko jak bylem na wakacjach.

Jak wejdzesz pod samochod to zobaczysz tam taka gume ja mozna sciagnac i dostaniesz sie do tarczy.Bedziesz wszystko widzial.

Pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Johnny ceny sa w PLN i czesci tez kupowane w polsce robocizna rowniez zrobilem wszystko jak bylem na wakacjach.

Jak wejdzesz pod samochod to zobaczysz tam taka gume ja mozna sciagnac i dostaniesz sie do tarczy.Bedziesz wszystko widzial.

Pozdrawiam !

 

Spoko :) dzięki za info....pogonie swojego mechaniora coby mi to posprawdzał :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobną sytuacje równiez u siebie ale szarpie dopiero po dłuższej jeździe ! np po trasie tak z 300km widocznie jak sie fest rozgrzeje

pierwszy raz zauważyłem to w zeszłym roku w lipcu jak byłem na wczasach i po dojechaniu na miejsce zaczął cholernie szarpać myslałem że nie dojadę do domu z powrotem a tym czsem mineło tyle czasu i jeżdźe dalej a szarpie tylko po dłuższej jeżdzie! a łożysko tez wyje jak stoi na luzie a po wciśnięciu sprzęgła cisza! myślałem że to skrzynia!

 

a tak z innej beczki wczoraj przejechałem sie kumpla mazda 626 i o dziwo wyczułem że jest coś nie tak ze sprzęgłem bo brało bardzo wysoko i po zmianie biegów przez chwile ciągneło bo słychać było jakby sie automatem jechało! wkurzyłem sie na niego bo on nie ma zielonego poje=ęcia o autach i tak jeździł od pół roku jak auto kupił! sprzęgło tam jest chydrauliczne jak w BMW więc odpowietrzyłem mu układ i o dziwo auto zaczeło piszczeć kółeczkami przy ruszaniu dostał takiej mocy że koles był w ciężkim szoku!

myslałem ze jak sprzęgło sie ślizga to do wymiany a że jak układ jest zapowietrzony to nie bedzie można go wysprzęglić do końca i bedą zgrzyty przy wbijanu biegów a tu proszę głupia sprawa odpowietrzenie wystarczy! co ciekawe jest tam fajny dostep od góry z przodu a nie jak w BMW od spodu!

wiec jak sie komóś sprzęgło ślizga to proponuję tą sztuczke!

i jeszcze jedno! czym spowodowane jest to szarpanie po rozgrzaniu! przecież wczesniej jest wszystko dobrze i tak nagle zaczyna buda latać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

co znaczy ze sprzeglo bierze bardzo wysoko?

 

mi sie tylko slizga, i minimalnie puka przy zmianie z luzu na bieg

ale bierze chyba normalnie

 

jeszcze chyba ciezko dysyc chodzi, tzn wiecej sily trzeba zeby je wcisnac

 

w koncu dostali sprzeglo do mojego auta, i jutro mam dostac kurierem 830zl za sachs do m60

 

a propo, jaki plyn siee wlewa do wspomagania sprzegla? 530 m60

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno pierwsze objawy koncowki sprzegla to ze staje sie pedal jakby coraz twardszy. :cry: Tak jak bylo u mnie pare miesiecy temu.

 

:duh: W korkach noga doli od wciskania sprzegla.

 

:?: Trudno powiedziec ile mozna przechulac na sprzegle , jak zawsze zalezy to od kultury jazdy.

 

:) Koszty sa stosunkowo niewielkie (500-600PLN), w porownaniu do tego komfortu nowego sprzegielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie przy ruszaniu to jest często objaw zapowietrzenia hydrauliki sterującej sprzęgłem. Podobnie jak kłopoty z wrzucaniem biegów (zgrzyty, większe opory) pojawiające się tylko przy rozgrzanym silniku.

 

"Babcia" Skoda miała lata temu tą pierwszą przypadłość. Makabrycznie szarpała przy ruszaniu. Jeśli nie miała co najmniej 1600 obr/min przed startem, to dosłownie ruszała skokami. :wink: I po odpowietrzeniu układu sterującego problem znikł jak ręką odjął.

 

P.S. Tylko nie mówcie, że nie ma co porównywać Skody z BMW. Zasada działania hydraulicznego układu sterującego sprzęgłem jest identyczna w obu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie przy ruszaniu to jest często objaw zapowietrzenia hydrauliki sterującej sprzęgłem. Podobnie jak kłopoty z wrzucaniem biegów (zgrzyty, większe opory) pojawiające się tylko przy rozgrzanym silniku.

 

"Babcia" Skoda miała lata temu tą pierwszą przypadłość. Makabrycznie szarpała przy ruszaniu. Jeśli nie miała co najmniej 1600 obr/min przed startem, to dosłownie ruszała skokami. :wink: I po odpowietrzeniu układu sterującego problem znikł jak ręką odjął.

 

P.S. Tylko nie mówcie, że nie ma co porównywać Skody z BMW. Zasada działania hydraulicznego układu sterującego sprzęgłem jest identyczna w obu.

 

Hmmm to ciekawe......musze pogonić swojego mechaniora :mrgreen: kurcze może to nie sprzęgło u mnie nawala.....bo mam właśnie takie szarpanko, natomiast nawet najmniejszego ślizgania....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuce maly komentarz ze kiedys czytalem juz na temat sprzegla tu na forum bmw.

czasami powodem szarpania nie musi byc sprzeglo nie pamietam ktory kolega napisal tutaj ale byla informacja ze moga powstac na kole masowym tak zwane WILKI co powoduje ze tarcza nie dotyka calo powierzchnia kola masowego.Slyszalem ze wystarczy kolo masowe zdjac i dac do lekkiego splanowania [ ale czy to prwada nie wiem ]

Pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.