Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Teraz to juz napewno nie alternator zreszta jest nowy ale przez jakis czas byl spokoj i napiecie wmiare dobre az do dzis zmierzylem napiecie rano wynioslo 11,88 kiedy wczesniej oscylowalo 12,60.Mierzylem na wylaczonym silniku w czasie spoczynku i wynislo 11,88 a kiedy odpalilem silnik zaraz skoczylo do 14,30 i zaczelo stopniowo opadac ale to chyba normalne.Przejechalem 25 km i znow postanowilem zmierzyc na wylaczonym silniku i wtedy wynosilo 12,80 czyli ladownie jest (dodam ze na wlaczonym silniku w tym momecie bylo 14,00).Cos kradnie mi prad kiedy auto stoi i juz nie wiem co mam zrobic bo mechanik tez juz nie wie caly czas twierdzil ze to alternator ale juz jest nowy.Prosze o pomoc.
Opublikowano
Jeszcze sie chcialem zapytac gdzie znajduje sie modul cetralnego zamka bo wycztalem ze ludzie mieli z tym takie problemy a moj cetralny tez ostatnio szwankuje tzn nie zamykaja sie drzwi pasarzera i musze je kluczykiem zamykac moze to to co o tym sadzicie?
Opublikowano

zacząłbym od mierzenia napięcia przy włączonym silniku, pod obciążeniem i bez niego (światła, klima, radio)

1) bieg jałowy

2) przy 3000RPM

Opublikowano

W szereg z akumulatorem włączasz amperomierz i mierzysz prąd przy wyłączonym aucie i zamkniętych drzwiach(żeby oświetlenie i lampka na tablicy się nie świeciła). Normalnie jego wartość nie powinna przekraczać 70mA. Jeśli masz dużo więcej to odłączasz poszczególne obwody lub urządzenia (alternator, centralka zamka, alarmu, radio, syrenka z własnym akumulatorkiem, sprawdzić przy włączonym i wyłączonym alarmie, zamkniętym i otwartym centralnym itp.) i patrzysz czy wskazanie spada. Pamiętaj, że w momencie np zamykania auta z pilota siłowniki i ew mrugające kierunki pobierają znaczny prąd i jeśli będziesz miał w tym czasie ustawiony jakiś mały zakres w mA to poleci bezpiecznik w mierniku lub miernik jeśli będzie to model za 20 zł z Biedronki;)

Pozdrawiam i powodzenia.

Opublikowano
bo mechanik tez juz nie wie caly czas twierdzil ze to alternator

 

ZMIEŃ MECHANIKA!!

 

z tego co piszesz to ładowanie masz prawidłowe wiec alternator odpada... Sprawdz jak "-monter-" radzi pobór prądu...ma miec nie wiecej niż 0,05 A

 

tutaj znajdziesz przyczyne....

 

Jeżeli wszystko bedzie oki to prawdopodobnie akumulator masz padniety...wiele razy rozladowany akumulator nie przyjmuje juz pradu ladowania i kazde uruchomienie auta powoduje jego rozladowanie a alternator nie naladuje go bo aku nie przyjmuje juz tyle pradu co powinien.... a to ze po zgaszeniu auta masz napiecie 12,80 nie znaczy ze aku jest naladowany w 100% zgas auto sprawdz napiecie (bedzie 12,80 jak pisales) a po 30 min sprawdz ponownie bedzie duzo mniejsze...

 

Najlepiej naladuj akumulator do pelna! (gęstosc elektrolitu ma miec 1,27-1,28 lub na koncowkach biegunów podczas ladowania powinien miec napiecie ok 16V)

pozniej sprawdz ladowanie i pobor pradu!!

 

jezeli wina akumulatora to nie naladujesz go bo bedzie sie grzal i max napiecie bedzie 14,5V podczas ladowania pradem nei wiekszym niz 2A

Opublikowano
miałem tak w Audi , po prostu podłączyłem miernik i wszystko wyłączone było , fakt , wskazywało o wiele za wiele - pobór prądu więc odpiąłem radio , nic , wzmacniacz , nie dvd , też nic monitor też nic :mad2: w koncu interfejs od navi , on zżerał prąd , odpiąłem i puściłem bo po stacyjce i OK , to coś z elektryki a nie jakiś alternator
Opublikowano
, to coś z elektryki a nie jakiś alternator

 

Stawiam albo na radio albo na lampkę w bagażniku. Często pali się z powodu złego działania wyłaczników ( w bagazniku oraz w komorze silnika ).

 

Pzdr,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W BMW jest tak, że poszczególne systemy są wyłączane w pewnych odstępach czasu po zgaszeniu auta, słychać nawet przekaźniki jak się siedzi w środku oczywiście po zamknięciu centralki. Wiec miarodajny pomiar dostaniesz dopiero po paru/nastu/ minutach.
Opublikowano
NO lampka w bagazniku nie dziala mi juz od roku chyba sie spalila a problem z pradem pojawil sie miesiac temu hmmm ale moze to to .Ale jak by to byla wina lampki to wystarczy ja wymienic czy to wina jakiegos wylacznika ktory jest powodem rozladowan i wtedy trzeba sie zajac wylacznikiem i gdzie sie znajduje taki wylacznik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.