Skocz do zawartości

plyn chlodniczy, obudowa termostatu, VISCO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam. ciekl mi plyn z obudowy termostatu. okazalo sie ze obudowa jest peknieta. zamowilem nowa i od razu chce wymienic plyn chlodniczy. zlalem stary i nie wiem czy zlecial do konca bo zlecialo ok 6l. spuszczalem to korkiem na dole chlodnicy ale wyczytalem w innym poscie ze e39 maja jeszce jakis korek na bloku silnika. czy w mojej e34 tez cos takiego jest ?????

aaaa i czy nic sie nie stanie jak narazie zaleje chlodnice woda destylowana a jak sie troszke wzbogace to od razu kupie plyn chlodniczy???

ile wogole tego plynu wchodzi do e34 520i???

pozdr

Edytowane przez wwwrona

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie znam żadnego silnika chłodzonego wodą który by nie miał korka spustowego w bloku.

U ciebie jest on pod kolektorem wydechowym.

Wygląda jak śruba która niczego nie trzyma.

Możesz dolać wody ale pod warunkiem , że musisz tylko dojechać do domu.

Na dłużej nie radzę.

Płynu jest chyba coś koło 10,5L

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

a moglibyscie mi ktos pokazac to na " reolem" i wskazac ktory to ten korek pod kolektorem???

a odnosnie tej wody to chodzi mi o to aby nalac samej wody na jakis czas tzn tydzien- 2 tygodnie. narazie nie ma kasy aby kupic ponad 10l plynu chlodniczego :(

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
a moglibyscie mi ktos pokazac to na " reolem" i wskazac ktory to ten korek pod kolektorem???...

 

Element 8. to śruba zamykająca, a el. 9. to pierścień uszczelniający (warto mieć nowy w trakcie wymiany – w ASO tania sprawa)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_1273&hg=11&fg=10

 

pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
a ma ktos moze 88 str z instrukcji obslugi BMW????? ja mam ta ksiazke w wersji elektronicznej a akurat ta str mi wcielo a na niej jest cos na temat plynu.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

zalozylem obudowe termostatu, zalalem plyn chlodniczy no i wzialem sie za odpowietrzanie. wszytsko poszlo ok ale jedno mnie nie ciekawi.

jak odpalilem zimne auto od razu wlaczyl sie wentylator, czy on zawsze chodzi???? (mam bmw od 2 lat az glupio pytac)

wentylator zwieksza swoje obroty wraz z podwyrzszeniem obrotow silnika (to chyba normalne) ale przy tym wydaje takie buczenie jakbym mial z 3,5l pod maska, czemu tak??????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

Wentylator nie jest elektryczny. Zamontowany jest poprzez sprzęgło wiskotyczne na pompie wody. Dzięki temu prędkość obrotowa wiatraka zależy od temperatury i obrotów silnika.

 

Poczytaj o sprzęgłach wiskotycznych myślę, że zaspokoi to całkowicie Twoją ciekawość.

Opublikowano
no dobra ale co z tym buczeniem. czy moglem zle zalozyc wentylator ze wydaje takie mocne buczenie. rozumiem jakbym caly czas deptal i on by tak glosno chodzil ale na zimnym silniku, chyba cos nie tak???????????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Niestety nie ma mnie przy Twoim aucie i nie wiem czy to poprawnie jest zmontowane i czy jest sprawne. Buczenie jest pojęciem względnym. Jeśli jest inaczej niż wcześniej to możliwe że coś przekombinowałeś. Może podjedz do jakiegoś znajomka co ma większe doświadczenie.
Opublikowano

pojezdzilem po mechanikach i sie dowiedzialem tego iz cos spieprzylem :mad2: . z przodu na wiatraku jest taka blaszka a pod nia maly cypelek metalowy. niestety ja to sciagnolem i zalozylem spowrotem nie wiedzac ze to ma duze znaczenie w ukladzie chlodzenia. ponoc jakies "termo" moglo mi siasc. co wy o tym sadzicie??

objawy sa takie ze bez wzgledu czy silnik zimny czy cieply wentylator chodzi z obrotami silnika (przycisne do 4tys na jedynce to az kamienie wydmuchuje spod silnika) a powinien sie rozpedzac wraz z wzrostem temp a az tak szybkie obroty powinien lapac dopiero jak naprawde silnik bardzooo sie zagrzeje. co mam robic, jakies porady??????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
a jak jest z wiatrakiem na zgaszonym silniku??? u mnie idzie nim krecic a jak go rozbujac chce to pelnego obrotu nie zrobi, czy nie powinno byc lzej????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

i jak jest z tym wiatrakiem??????????????

czy naprawa visco jest mozliwa czy w gre wchodzi tylko wymiana????????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Teoretycznie, niby są jakieś firmy co wymieniają olej w wisku. Czy to działa ile kosztuje ? Chyba gra nie warta świeczki. 200zł i masz nowe wisko BEHR Hella. Wystrzegałbym się tanich zamienników. Może forumowicze mają lepsze doświadczenia z tanimi wiskami.
Opublikowano
Logiczne jest że przy rozgrzanym silniku chwilę po wyłączeniu zapłonu visco będzie obracało się z małym oporem jeśli silnik jest zimny będzie obracało się lekko.Jeżeli ten bolczyk pod blaszką bimetaliczną jest na miejscu możesz spróbować założyć blaszkę w to samo miejsce podgrzać ją delikatnie opalarką i zobaczysz czy naciska na bolczyk jeśli tak to składaj i obserwuj może coś z tego będzie.
Opublikowano

a u mnie czy zimny czy cieply to chodzi z lekkim oporem. tak jak pisalem predzej jak nim zakrece to pelnego obrotu nie zrobi.

nie wiem czy dobrze rozumuje ale visco zalacza sie dopiero jak ten bolczyk dotchnie blaszki??? u mnie on nie odtyka a visco chodzi, moze zle ten bolczyk wsadzilem.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
jak sciagalem wentylator to polozylem go na boku, slyszalem ze to niedobrze??? powinienem je postawic w pionie???

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
a powiedzcie mi jeszcze co zrobic z obudowa termostatu????? to przez nia cala ta szopka!!! myslalem ze juz nie cieknie a tu patrze na drugi dzien i znowu sopelki wody sie zbieraja. zrobilem to chlopskim sposobem (tekturka ladnie wycieta jako "uszczelka" i silikon wysokotemp) a tu dalej cieknie :mad2:

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Tekturkę wyrzuć, połóż najlepiej na szybie drobnoziarnisty papier ścierny i splanuj delikatnie powierzchnię obudowy termostatu którą przylega do głowicy, z głowicy usuń resztki silikonu wyczyść dokładnie powierzchnię do której ma przylegać obudowa termostatu i wtedy złóż na cienkiej warstwie samego silikonu.
Opublikowano

U mnie też ciekło z obudowy termostatu i mechanik mi powiedział, że one lubia pękać nawet jak pęknięcia są minimalne to będzie ciekło i wymienił mi obudowę na nową (stara nie była pęknięta ale jak już była nowa to ją założyliśmy) jest w niej jeszcze uszczelka która była zużyta a do tego porobiły się wżery na głowicy w miejscu gdzie ciekło (ktoś widocznie wlał kiedyś trochę zwykłej wody no i klops). Mechanik wszystko dokładnie wyczyścił położył uszczelkę na dodatkowy silikon i wtej chwili nie cieknie jest ok. U mnie jesze wymieniana była pompa wody ale to inna sprawa. Sprawdź u siebie dokładnie miejsce na głowicy gdzie przychodzi uszczelka i dokładnie wyczyść, zobacz czy nie ma wżerów, przed włożeniem uszczelki do obudowy wciśnij tam trochę specjalnego silikonu i to samo zrób na zewnątrz uszczelki ewentualnie w miejscach jakiś nierówności dodatkowo. Jeśli wżery nie są duże to powinno się udać.

Jeśli zakładasz starą obudowę to ją dokładnie obejrzyj zwłaszcza miejsce gdzie styka się z głowicą czy nie ma pęknięć.

Pozdrawiam

Opublikowano
zalozylem nowa i dalej cieknie. w przyszlym tygodniu biore sie za sprawdzenie/wymiane visco wiec od razu sciagne jeszcze raz obudowe i postaram sie jeszcze raz staranniej ja przykleic.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.