Skocz do zawartości

[ E39 ] Przegrzalem czy nie ?? :( 530d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z moim autem ostatnio jechalem sobie swoim autkiem i odczulem nagly spadek mocy odrazu patrze po zegarach i zobaczylem ze temperatura jest zbyt wysoka byla pol centymetra od czerwonego pola (wierzac zegarkom) okazalo sie ze pekl mi waz od ukladu chlodzenia i mam dwa pytania z tego tytulu

 

1.Czy jest pewne ze przegrzalem motor ?? I jakie sa konsekwencje i ewentualne koszty napraw (tak na oko oczywiscie)

2.Jakos dziwnie mi pekl waz laczacy chlodnice z termostatem (chyba) od strony pasazera czy jest to czyms spowodowane np.wydymane poduszki silnika lub cos tym podobne???...

 

Prosze o udzielanie ospowiedzi poydrawiam

Edytowane przez bulkowsky1
(oOO \ (||||)(||||) / OOo)
Opublikowano
Witam mam problem z moim autem ostatnio jechalem sobie swoim autkiem i odczulem nagly spadek mocy odrazu patrze po zegarach i zobaczylem ze temperatura jest zbyt wysoka byla pol centymetra od czerwonego pola (wierzac zegarkom) okazalo sie ze pekl mi waz od ukladu chlodzenia i mam dwa pytania z tego tytulu

 

1.Czy jest pewne ze przegrzalem motor ?? I jakie sa konsekwencje i ewentualne koszty napraw (tak na oko oczywiscie)

2.Jakos dziwnie mi pekl waz laczacy chlodnice z termostatem (chyba) od strony pasazera czy jest to czyms spowodowane np.wydymane poduszki silnika lub cos tym podobne???...

 

Prosze o udzielanie ospowiedzi poydrawiam

pęknięta głowica :hand:

Opublikowano
a gdzie mozna kupic czesci typu weze ukladu chlodzenia bo w sklepie tego nie dostane a chce nowe

 

Jak chcesz nowke to kup w ASO oryginał .

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
blok i głowicą rzadko pękają a najpierw leci uszczelka pod głowicą. Jak nie będziesz miał ubytku płynu chłodzącego, albo oleju, mazi białej na korku oleju, to wystarczy ze zmienisz wąż uzupełnisz płyn lub najlepiej wymienisz i auto będzie hulać dalej. Sprawdź drożność układu chłodzenia może ci pękł bo pęczniał od temp. i ciśnienia,. Poduszki pod silnikiem nie wiem w jakim masz je stanie czy cały motor latał przy obciążeniu czy nie. Ja np. miałem poduchę całkowicie ściętą i silnikiem rzucało przy mocniejszym dodaniu gazu .
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Spadek mocy mógł być spowodowany tym, że komputer sterujący przeszedł w tryb awaryjny jak odczytał zbyt dużą temperaturę silnika. Sprawdz czemu pękł wąż gumowy. Może korek chłodnicy się zacina. Z drugiej strony czemu takie duże ciśnienie w układzie chłodniczym. Obserwuj stany oleju i płynu chłodniczego - może uszczelka pod głowicą jednak padła i są przedmuchy do układu chłodzenia.
Opublikowano

Waz zostal przeciety opaska bo jakos tak fabrykant za mocno scisnal i poszlo przy samej szybkozłaczce prawie dookola a silnikiem raczej nie zuca ani nic jestem jeszcze za malo czasu z moim autkiem zeby to wyczuc

 

i mam jeszcze pytanie czy jest jakies tlumaczenie komunikatow komputera z niemieckiego na polski ???

(oOO \ (||||)(||||) / OOo)
Opublikowano
czy jest jakies tlumaczenie komunikatow komputera z niemieckiego na polski ???

Było gdzieś na forum -poszukaj. Można też hyba przestawić to w ASO na angielski

Opublikowano

1 BREMSLICHT - przepalona żarówka światła hamowania

ABBLENDLICHT - światło mijania (przepalona żarówka, uszkodzony bezpiecznik lub obwód)

ANHANGERLICHT - światła przyczepy (uszkodzony bezpiecznik lub obwód)

BETRIEBSANLEITG – instrukcja obsługi

BREMSBELAGE - zużycie okładziny hamulców

BREMSFLUSSIGKEIT - poziom płynu hamulcowego osiągnął MIN

BREMSLI. ELEKTRIK - brak świateł hamowania (stopiony bezpiecznik lub obwód)

CHECK CONTROL - usterka w układzie elektronicznym

GETRIEBEPROGRAMM - usterka w elektronicznym sterowaniu automatycznej skrzyni

HANDBREMSE LOSEN - zwolnić hamulec ręczny

KEIN BREMSLICHT - brak świateł hamowania (przepalone żarówki lub bezpiecznik)

KENNZEICHENLICHT - oświetlenie tablicy rejestracyjnej (jak wyżej)

KOFFERRAUM OFFEN – bagażnik otwarty

KUEHLWASSERSTAND - niski poziom płynu chłodzącego

KUHLWASSERTEMP - za wysoka temperatura płynu chłodzącego

LICHT AN? - włączone światła

NEBELLICHT HONT. - światła przeciwmgielne tył

NIVEAUREGELUNG - samochód przeciążony

OEIST. LENKHILFE – płyn wspomagania kierownicy

OELDRUCK MOTOR - za niskie ciśnienie oleju w silniku. Natychmiast wyłączyć silnik

OELDRUCK SENSOR - czujnik oleju nie działa nie podłączony

OELSTAND MOTOR - poziom oleju w silniku osiągnął MIN

RUCKLICHT – światło cofania (jak wyżej)

NEBELLICHT VON - światła przeciwmgielne przód

SENSOR OELSTAND - uszkodzony czujnik poziomu oleju

SPEED LIMIT - informacja o przekroczeniu zaprogramowanej prędkości

STANDLICHT – przepalona żarówka światło postojowe (jak wyżej)

TANDLIHT – przepalone żarówki świateł pozycyjnych

TUR OFFEN – drzwi otwarte

WASCHWASSERSTAND - niski poziom płynu do spryskiwaczy

:search: :D

 

Pozdrawiam

Opublikowano
czy jest jakies tlumaczenie komunikatow komputera z niemieckiego na polski ???

Było gdzieś na forum -poszukaj. Można też hyba przestawić to w ASO na angielski

 

Dziekuje ci bardzo a to ze w aso da rady zmienic to wiem angielski rozumiem ale sek w tym ze aso jest 300 km odemnie :)

(oOO \ (||||)(||||) / OOo)
Opublikowano
Ja osobiście wątpie w przegrzanie silnika , ja miałem mały wypadek w mieście ,a mianowicie pękł mi pasek wieloklinowy w mieście co oznacza brak chłodzeenia i wiele innych rzeczy niestety musiałem dojechać w bezpieczne miejsce co by mnie jakiś tir nie zmiótł z pobocza więc przejechałem kawałek i temperatura nagle wskoczyła bardzo wysoko objaw był podobny brak mocy a następnie komputer sam zgasił mi silnik żeby go nie przegrzać to chyba takie małe zabezpieczenie posiadam e-39 525tds 97r ciekawe czy wcześniejsze roczniki też posiadały takie zabezpieczenie? , więc myśle niema co się bać o przegrzanie.
Opublikowano

Dawno dawno temu ...... :norty:

Bynajmniej w końcówce lat 80 posiadałem moją pierwszą 3.

Stojąc w bardzo dużym korku , latem , rozsiadłem się wygodnie we wspaniałym jak na tamte lata fotelu i po ok 1/2 godz. nagle silnik mi zgasł :jawdrop:

Próbuję zapalić a tu nic , rozrusznik nie kręci , patrzę na zegary a temperatura na MAX :jawdrop: :jawdrop:

Zepchnąłem moje BMW na pobocze i sobie myśle , no kur... to mam wydatki , a takie fajne autko było :mad2:

Odczekałem z godzinkę , silnik ostygł i .... i odpaliłem , auto jeździło jeszcze długi i szczęśliwie :D :D

Przyczyna była prozaiczna , czyli wisco !!

O dziwo silnik nic nie ucierpiał , zrobił jeszcze pod moją nogą ponad 100 tkm bez najmniejszych problemów.

Od tamtego momentu zaczęła się moja wielka i nieustająca miłość do tych samochodów :mrgreen:

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.