Skocz do zawartości

problem z ładowaniem ???


maciek_bmw

Rekomendowane odpowiedzi

dobra mam powazny problem

 

zaczeło sie ze nie mogłem odpalic wygladało na rozładowany akumlator.. wiec podpiołem inne autko i odpaliłem wszystko ok..

 

po dwóch dniach jade sobie spokojnie a tu nłedy o niskim promieniu swiateł nastepnie ABS i sterowanie, bład skrzyni, i zaczął migac komp wyłączyłem swiatła i klime wszystko wróciło do normy naciskam hamulec a tu miga komp... zgasiłem auto i oczywiscie nie odpaliłem ... patrze na akumlator a tu czarna kropka wiec kable i dawaj... zrobiłem 50 km wszystko ok na aku... zielono

nastepnego dnia rano sprawdzam akumlator kropka zielona i odpalam wszystko ok pojechałem na test akumlatora wszystko w 100% sprawne..

 

auto pali normalnie wszystko ok tego samego dnia zrobiłem około 200km wszystko pieknie zadntych błędów kolejnego dnia około 400km wszystko ok

i nadeszła niedziela do celu około 500km zrobiłem 50 i sie zaczeło bład sterowania itd.. no to wyłaczam klime i inne przegazowałem zrobiłem moze 3km błedy zgasły zgasiłem autko odpaliłem wspomaganie wruciło i było pieknie poza tym że kilka razy wyswietlił sie bład ABS/sterowanie i zgasł

 

dzis wszystko ok

 

panowie jak tak dalej bedzie to pier...ca dostane

 

co to moze byc problem z alternatorem???

 

bardzo prosze o racjonalne opinie i rady

 

wiem ze najlatwiej jest sie wpiac w komp ale jest to w tym momencie nie mozliwe

KUPIE E30 325i lub 325e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz najpierw akumulator. Kazdy elektryk samochodowy to zrobi. Trzeba pomierzyc go pod duzym obciazeniem. Sprawdzenie alternatora jest rownie proste. Wystarczy zmierzyc napiecie na zalaczonym silniku.

Jesli jest dobry to bedzie problem.

Aso maja duze z tym problemy. Nasluchalem sie przypadkiem, ze jakis sterownik wzbudza inny itd. Tym sposobem aku sie rozladowuje nawet w kilka godzin. Wiem, ze kiedys takie auto stalo w serwisie przez ponad tydzien. Jak sie skonczylo niestety nie wiem.

 

A i czasem warto klemy oczyscic!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Więc mam podobny problem, mam e60 pół roku i zdarzyło mi się to już 3 razy rozmawiałem z serwisantem przez tel i powiedział mi, że najprawdopodobniej to wina akumulatora. Powiedział, że trzeba by pomyśleć nad zmianą, a ja się go zapytałem, a jeśli to nie będzie wina akumulatora, a wymienię na nowy to co, a on powiedział, że jak się nie wymieni to się nie dowie :-). Więc pojechałem do znajomego elektryka, żeby mi sprawdził aku, podpiął jakieś urządzenie na zapalonym i zgaszonym i pokazało mu że aku dobry ładowanie jest. Pojadę jeszcze w poniedziałek do innego elektryka trochę bardziej doświadczonego, bo dzisiaj mi się to znów stało, tzn to jest ten trzeci raz przez pół roku. Zauważyłem jedną chyba znaczącą rzecz, rano odpalam przejechałem z 200 metrów stanąłem na krzyżówce i chciałem szybciej wystartować bo samochód się zbliżał, nie wcisnąłem do dechy, ale nagle tak jak wcisnąłem tak się zrobiła dyskoteka tak jakby chciał pociągnąć ale go coś rozłączyło i pokazało się wszystko to co zawsze skrzynia abs itp itd :-) obrazki znam na pamięć. Zgasiłem odpaliłem i pokazywał ciągle akumulator gdy przejechałem kawałek znowu zgasiłem wszystko zniknęło tzn wszystkie błędy ja już nie wiem o co tu kaman :-) Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie uspokoiło przynajmniej chwilowo tylko ze nie uzywam alarmu i wydaje mi sie ze w tym tkwi problem

Rafcik086 masz jakis zewnetrzny alarm w swojej

 

Jak chcesz sprawdzic zewnetrzny alarm to musisz odpiac mu zasilanie i podpiac przez amperomierz i zobaczyc ile zre pradu. Wowczas wyliczysz jak szybko moze rozladowac akumulator.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek_BMW nie mam żadnego alarmu zewnętrznego, wogóle nie mam alarmu :-). Wiem tylko jeszcze od serwisanta bmw, że po wyłączeniu samochodu przez jakieś 30 minut auto pobiera sobie prąd na jakieś tam pierdoły. Ja mój aku mam niby 3 lata, i pytałem w serwisie czy to możliwe by po takim czasie już był do kitu, a serwisant się uśmiechnął i powiedział, że niektórzy mają pół roku samochód nówkę ze salonu i przyjeżdżają z owym problemem. Niestety owe 60-tki pobierają bardzo dużo prądu co wiąże się z częstą wymianą aku. Podejrzewam też, że może jakiś przekaźnik źle działa, jednak nie jestem mechanikiem :-) to tylko moje przypuszczenia. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też mnie to dziwi, jednak nie ma chyba takiej możliwości by można postawić 100% diagnozę. Powiem jedno pomału przestaję się przejmować wyskakującymi i znikającymi błędami, ale muszę tez pomyśleć co z tym zrobić, będę obserwował forum może ktoś znajdzie lekarstwo na tą dolegliwość lub super lekarza, ponieważ moje motto jest jedno:

NIE ufać Serwisom :-] (klient z gotówką nasz PAN) :-) Pozdrawiam :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwisom też nie ufam ale troche mnie zaczyna denerwowac usterkowosc 4 letniego auta za 100tys zł odpalanie na kable i ciagłe błędy... a teraz jeszcze błąd swiateł trafia mnie pomału

:mad2: :mad2: :mad2:

Podobnie mialem z w-211 cdi i sprzedalem nie liczac strat. Kupilem 530i i narazie spokuj-odpukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek_BMW powiem ci tylko jedno, odwiedź z tym jakiegoś mechanika bo nie wiem czy to takie dobre dla samochodu, żeby go co chwile na kable odpalać, może się zaraz okazać że coś ci się przez to popsuje. Zresztą to nie polonez taki samochód musi odpalać w każdych warunkach, wkońcu to znana światowa marka produkująca jedne z najlepszych wozów czyż nie :cool2: Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio ta kochana marka zaczyna mnie denerwowac :x

co do kabli to bardzo sporadycznie sie zdarza ale dzis zawiozłem złośnice na serwis zobaczymy co norwescy mechanicy bmw powiedza

 

a tak ogólnie to najlepsza była e30 nigdy nie zawiodła

KUPIE E30 325i lub 325e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie dokręcenie kabli do rozrusznika i alternatora, które idą pod spodem samochodu od akumulatora. Nie wiem jak jest w E60, ale w swoim E39 i E34 miałem to samo, czyli kable były niedokręcone, w E34, mechanik przy okazji wymiany szczotek rozrusznika podokręcał wszystko. A w E39 niestety padł regulator napięcia wszystko przez "luźne kable", nakrętka była aż czarna od ciągłego "strzelania", zanim padło tuż przed, samochód raz odpalał, raz nie, czasami zamigotała lampka od ładowania, aż padło. Z własnego doświadczenia wiem, że jest to możliwe, o ile w E60 rozwiązania są podobne, to radzę sprawdzić dokręcenie kabli. Miałem niefart, że byłem na wakacjach, jak alternator dokończył żywota i niestety trafiłem do Bosch sewis - poszło 1500zł, gdzie używany mógłbym kupić za max 400zł.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytalem odpowiedzi, ale ja nakierowalbym Cie na 2 sprawy:

 

1. Mialem podobny problem w 5er i okazalo sie, ze jakis element przy alternatorze padal (juz nie pamietam co to). Nie była to droga czesc, mechanik w 10 sekund mi to zdiagnozowal, zamowilem w ASO i jak ręką odjął.

 

2. Diesle musza miec dobry aku, inaczej moga pojawic sie bledy. Jeśli to nie problem, to polecam wlasnie jak pisal ktos wyzej sprawdzic aku u mechanika (powinien mieć odpowiednie narzędzia, możesz powłaczac całą elektronikie ktora sie da, podgrzewanie siedzen, radio, etc zeby bylo duze obciazenie). To wszystko wyjasni.

 

U mnie problem obawial sie bledem ladowania, ale szybko go naprawilem zeby nie doszlo do problemow z bledami sterownikow, bo to bardzo stresujaca sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy, od jakiegoś tygodnia przy startowaniu z krzyżówki powyżej 3 tys obrotów, wyskakuje mi full błędów abs, wspomaganie, silnik itp itd. I następujący komunikat:

 

"Battery not sucurely conndected electrical power supply endangered. Have problem check by nearest bmw service". Poratujcie co to może być Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy, od jakiegoś tygodnia przy startowaniu z krzyżówki powyżej 3 tys obrotów, wyskakuje mi full błędów abs, wspomaganie, silnik itp itd. I następujący komunikat:

 

"Battery not sucurely conndected electrical power supply endangered. Have problem check by nearest bmw service". Poratujcie co to może być Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt w pobliżu nie zna angielskiego? - słaby kontakt klem lub innych elementów okablowania (mogą być zaśniedziałe styki dalej). Sprawdź najpierw klemy i co tam masz w pobliżu , a jak nie pomoże to galopem do elektryka , bo staniesz na drodze i jeszcze elektronika zacznie się pieprzyć. Tydzień jeździć z takim komunikatem - no, no, mocne nerwy.
PawełH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt w pobliżu nie zna angielskiego? - słaby kontakt klem lub innych elementów okablowania (mogą być zaśniedziałe styki dalej). Sprawdź najpierw klemy i co tam masz w pobliżu , a jak nie pomoże to galopem do elektryka , bo staniesz na drodze i jeszcze elektronika zacznie się pieprzyć. Tydzień jeździć z takim komunikatem - no, no, mocne nerwy.
PawełH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt w pobliżu nie zna angielskiego? - słaby kontakt klem lub innych elementów okablowania (mogą być zaśniedziałe styki dalej). Sprawdź najpierw klemy i co tam masz w pobliżu , a jak nie pomoże to galopem do elektryka , bo staniesz na drodze i jeszcze elektronika zacznie się pieprzyć. Tydzień jeździć z takim komunikatem - no, no, mocne nerwy.
PawełH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt w pobliżu nie zna angielskiego? - słaby kontakt klem lub innych elementów okablowania (mogą być zaśniedziałe styki dalej). Sprawdź najpierw klemy i co tam masz w pobliżu , a jak nie pomoże to galopem do elektryka , bo staniesz na drodze i jeszcze elektronika zacznie się pieprzyć. Tydzień jeździć z takim komunikatem - no, no, mocne nerwy.
PawełH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy, od jakiegoś tygodnia przy startowaniu z krzyżówki powyżej 3 tys obrotów, wyskakuje mi full błędów abs, wspomaganie, silnik itp itd. I następujący komunikat:

 

"Battery not sucurely conndected electrical power supply endangered. Have problem check by nearest bmw service". Poratujcie co to może być Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź

 

Brzmi to groznie - szybko udalbym sie do elektryka lub do ASO !!!

Oczywiscie mozna zerknac czy nie "gotuje" sie akumulator. Albo zmierzyc napiecie, czy nie jest za wysokie/niskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy, od jakiegoś tygodnia przy startowaniu z krzyżówki powyżej 3 tys obrotów, wyskakuje mi full błędów abs, wspomaganie, silnik itp itd. I następujący komunikat:

 

"Battery not sucurely conndected electrical power supply endangered. Have problem check by nearest bmw service". Poratujcie co to może być Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w serwisie i niby zdiagnozowali przyczynę: alternator daje za duże napięcie zamiast 14 daje 15 i stąd te problemy przy mocniejszym przyciśnięciu, oczywiście koszt naprawy ponad 2000 zł :-) powiedziałem, że dziękuje naprawie sobie w swoim zakresie. Zadzwoniłem do szpeca elektryka i powiedział, że na 100% jest pewny, iż to regulator napięcia znajdujący się w altelnatorze, więc jutro podstawiam mu wóz i zobaczymy. Napisze jak już będzie zrobiony jaki koszt itp Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy wkońcu Fura zrobiona, trzeba było wymienić cały alternator, ponieważ nie dało się wymienić regulatora napięcia (nigdzie go nie można dostać), po wymianie maszyna znów odżyła. Za prawie nowy alternator z 3 miesięczną gwarancja zapłaciłem 700 zł + wymiana 80 zł czyli prosty rachunek daje to 780 :-) o wiele wiele taniej niż w serwisie. Wizyta w serwisie nie poszła jednak na marne, elektryk stwierdził, że ciężko by mu było to zdiagnozować. Pozdrawiam i mam nadzieje, iż mój problem w przyszłości wam się przyda i nie będziecie musieli odwiedzać serwisu :-)

Czołem :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.