Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Powiedzcie mi drodzy klubowicze czy to normalne ze jesli, np. jade sobie w korku, no i widomo jak to jest ciagle ruszac z biegu, dlatego jak jest lekko z gorki to odrazu to wykozystuje i pozwalam sie samochodowi toczyc:)i teraz pytanie...czemu (bo zakladam ze to nie normalne zachowanie) czasem przy takim toczeniu ekonomizer wskoczy sobie na np 5 litrow i czasem zejdzie odrazu,czasem jak sie zatrzymam. Podobne zjawisko zauwazylem tez przy wiekszych predkosciach, tzn jade sobie szybciej, widze ze sie swiatlo zmienia na czerwone no to luzik:)a ekonomizer szaleje. Takie niby nic ale bunia musi byc wypieszczona i sprawna w 100%:)

 

pozdrawiam

Opublikowano
Według mnie jest wszystko ok ... bynajmniej u mnie jest podobnie. Ekonomizer jeśli wyczuje że jest "niepotrzebny" wychodzi poza skalę.

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Opublikowano

Podobne zjawisko zauwazylem tez przy wiekszych predkosciach, tzn jade sobie szybciej, widze ze sie swiatlo zmienia na czerwone no to luzik:)a ekonomizer szaleje. Takie niby nic ale bunia musi byc wypieszczona i sprawna w 100%:)

pozdrawiam

nie wrzucaj na luz,przestanie wariowac.tzn.wrzuc na luz dopiero przy najnizszej mozliwej predkosci obrotowej silnika.

Opublikowano

na luzie auto wiecej pali, dlatego powinno sie hamowac silnikiem,wtedy ekonomizer bedziesz mial na 0

Tak jak kolega sylwo napisal wrzucaj luz przy najnizszej mozliwej predkosci obrotowej silnika

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

Koledzy mają rację. Na luzie się nie jeździ w związku z tym odczyty ekonomizera potrafią być kosmiczne, bo silnik chodzi na wolnych obrotach a komputer dostaje sygnał o prędkości pojazdu i pokazuje cuda wianki.

Pozdrawiam

Pozdrawiam, Hary.
Opublikowano

U mnie jadąc na luzie pokazuje normalnie, tak jak bym jechał na biegu, im wolniej jadę tym mi ekonomizer wskazuje wiekszą wartość, i dopiero po zwolnieniu do około bodaj 10km/h, kiedy strzałka ekonomizera wychyli sie do wartości około 15l spada do 0 (ekonomizer sie wyłącza). Tyle że ja mam benzynę.

PS. A dlaczego się nie jeździ na luzie???

Opublikowano

nie powinno się jeździć na luzie, tylko skupionym,

w niedziele znów było o wypadkach i oczywiście e39 w roli głównej,

2 zabitych,

wracając do tematu, weź nie patrz na ten ekonomizer podczas takich manewrów, każdemu tak zawija,

jeżeli ci pali średnio ok, to nie ma co dumać,

 

aha, nie powinno sie jeździć na luzie bo raz ze hamując silnikiem nie pali,

po dwa, odbierasz sobie trochę kontrole nad pojazdem,

Opublikowano
aha, nie powinno sie jeździć na luzie bo raz ze hamując silnikiem nie pali,

po dwa, odbierasz sobie trochę kontrole nad pojazdem,

No tak, hamując silnikiem nie pali tyle, że jadąc na luzie ja wcale nie mam zamiaru hamować, tylko np. toczyć się sobie z górki, po co mi wtedy hamowanie silnikiem, a co do kontroli nad autem to raczej wciskanie gazu jest bardziej niebezpieczne, nie dajmy się zwariować.

Opublikowano
Lucadore ma absolutną rację. Ten wątek nie należy do techniki jazdy potencjalnego użytkownika. Tak poprostu jest lepiej dla kieszeni, silnika i bezpieczeństwa ("większa kontrola nad pojazdem").

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.