Skocz do zawartości

Zakup E30


mfox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Jestem nowy na forum i mam pytanie do użytkowników E30 co sądzą na temat tego samochodu. Planuje zakup takiego auta i chciałbym wiedziec na co zwracać szczególną uwage przy zaupie, jakie silniki sa najodpowiedniejsze, ogólnie wszystko. Z góry serdeczne dzięki.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko jest super! Ujeżdżam takiego od 5 miesięcy. W sumie najodpowiedniejszy silnik to sześciocylindrowy :) Natomiast "czwórki" są mniej rozmiłowane w konsumpcji :) Generalnie patrz na blachę, wjedź na kanał, sprawź podłużnice czy nie spawane, sprawdź tylne nadkola pod obiciami bagażnika, przejedź się posłuchaj czy nic nie klepie w zawieszeniu a jak masz swojego mechanika to po prostu poproś go żeby Ci przetestował furaka. E30 dale dużą frajdę z jazdy (IMHO) i jest autem zgrabnym no i ponadczasowa stylistyka, za każdym razem jak się popatrzę na moją Becię to się cieszę że ją kupiłem :D

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, troche mnie przeraża że wiekszość jest po wielu przeróbkach i nie zawsze wychodzą one na dobre :cry: A co do silnika to czy 2.0 lub 2.5 nie pochłaniaja olbrzymich ilości paliwa :?: Tak dla spokojnej jazdy chyba 1.6 lub 1.8 :?: Co o tym myslicie :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Tak przy spokojnej jeździe 316 czy 318 weźmie pewnie koło 9,5 - 10 litrów paliwa. 320 spali nieco więcej ale myślę że w 11 powinieneś się spokojnie zmieścić. Różnica więc chyba niewielka, a przyjemność sporo większa :)

 

Tylko pamiętaj: dobrze poszukaj samochodu. Jeśli się pospieszysz i kupisz byle co to koszty paliwa będą Twoim najmniejszym problemem - dużo więcej wydasz na naprawy...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj R4. Beemka musi miec przynajmniej 6 garów. Moja e21 320 pali srednio ok. 10 a w trasie mozna zejsc do 7 ale jadac takim tempem jak inni czyli 80-120. Niektore egzemplaze e30 z silnikami R4 maja podobno problemy z regulacja i pala nawet 16.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli celowac mam w 320 :?: a czy są jakieś charakterystyczne elementy mechaniczne po których mozna stwierdzic ze auto to 100% gruchot i nie warto go kupowac :?: takie zeby ocenic to samemu... bez mechanika :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-sprawdz dodatkowo VIN czy przypadkiem nie został pożyczony od innego modelu :wink:

 

-Zrób pomiar kompresji na cylindrach,w miare możliwości sprawdz czy głowica nie była spawana(szczególnie M20 2.0 i 2.5) sporo powie także analiza spalin.

 

-Jezdziłem kiedyś E30 z 1.8 chyba M40 113ps i przyspieszało to całkiem przyjemnie,oczywiście optymalne będzie 2.5 R6 8)

E34 525i '89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak ze spalaniem w 2.5 :?: chyba gaz w takim aucie to podstawa :?:

 

-Podejrzewam że w 15l PB się zmieścisz :wink:

 

-Moje E34 z takim właśnie motorem pali od 14 do 20 gazu...

 

-Może warto zastanowić się nad 2.4TD w E30 myślę że fajnie to jezdzi.

E34 525i '89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem pare negatywnych opinii na forum na temat tego silnika... ja osobiście nic na jego temat nie wiem... czy awaryjny jest czy nie :?: :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem wiele negatywnych zdań na temat 2.4 TD. Ja w E-30 miałem 2.5 M20. Silnik pracował idealnie. Przejechałem nim 150 tyś i nic. Spalanie w mieście 11-13l, trasa 9-11. Polecam.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do 2.4 TD to zasłyszałem ze miała to byc bezynowa jednostka, ale w koncu na dieslu sie skonczyło, stara kontrukcja, mocy mało, głowice lubia pekac. Tyle o nich wiem, wiec jak diesel to w tdesie. Ja mam 525 M20 B25 i silniczek super. Gazu w trasie łyka 10 l a wmiescie boje sie sprawdzac, zalezy bardzo od stylu jazdy. moj M20 bardzo nie lubi lewego powietrza, gumy musza byc w dobrym stanie zeby ci nie strzelał z gazu. Ogólnie autko sie sprawuje rewelacujnie mimo duuuuzego przebiegu(ponad 300 000 km)

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.