Skocz do zawartości

Przy ilu stC powinien załącz. się wentylator chłodnic w 318i


Prokop

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie ostatnio dobiłem do 112stC (specjalnie go popiłowałem) i mi się nie załączył wentylator, a myślę że już przy tej temperaturze powinien. Muszę zobaczyć co może być. Z tego co już sprawdzałem to silnik wentylatora kręci, mam obiekcje co do włącznika wentylatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zmianie termostatu nagrzewa się do 108 stopni i go chłodzi wentylator na postoju wcześniej było i 112. Sprawdziłem przy zapowietrzonym była chwilowo temp około 120 i wtedy wskazówka poszła dalej niż jest pion. Na trasie trzyma 105 stopni, spada przy hamowaniu silnikiem.

 

Tylko cena termostatu :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasie u mnie też jest 105, i jeszcze nie miałem sytuacji żeby wskazówka poszła dalej niż do pionu, ale wolę żeby wentylator działał kiedy to będzie konieczne :) Możliwe że i u mnie termostat jest padnięty. Dowiem sie jutro jaka cena w ASO, no i przydało by się go jakoś sprawdzić żeby nie kupować w ciemno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie zauważyłem żeby kiedykolwiek się u mnie włączał , nawet stojąc w upał w korku w Krakowie nie słyszałem tego a temperatura ?? non stop w pionie , minimalne odchylenia w górę niezauważalne normanie , może coś mam nie tak ? zima , lato wskazówka na sztorc jak się rozgrzeje :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nówkę termostat z pudełkiem paragonem oryginał BMW do modelów E46: 316i 318i z silnikami M43. Był założony na jedno odpalenie żeby wykluczyć czy to on jest uszkodzony ale padło na pompę wody więc nie jest mi potrzebny bo nowy był przed tym założony miesiąc temu. Nie posiada żadnych śladów użytkowania ani wad. Zapłaciłem za niego 295zł to oddam go oczywiście taniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde to niezła cena tego termostatu, tylko tak się zastanawiam czy ma on wpływ na załączanie wentylatora, w sumie to reguluje on przepływ płynu między chłodnicą a silnikiem, wentylatorem sterują czujniki temperatury.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:naughty: nie czujnik od wiatraka jest na dolnym wężu chłodnicy. A ten na termostacie to jest wtyczka od podgrzewania termostatu żeby przy dużym obciążeniu silnika wcześniej przepuścił. chyba że masz na myśli że nie ma przepływu płynu to tak, ale to właśnie chyba o to ci chodziło. więc sorki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym termostatem to oczywiście jest tak jak piszecie, tyle że jak by się nie otwierał to temperatura wody podskoczyła by ostro w górę (w bloku silnika), a u mnie wsystko jest ok. Temperatura wody w czasie jazdy jest taka jak powinna być. Ale jak specjalnie ostrzej pojeździłem i woda doszła do 112stC to wentylator się jeszcze nie załączył i to budzi moje podejrzenia. Może wiecie jak sprawdzić wentylator i czujnik wody od wentylatora?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w ostatnie gorące dni załączył się po dłuższym staniu na postoju. Nie wiem przy jakiej temperaturze ale słyszałem, że oprócz visco kręci się jeszcze jeden wiatrak elektryczny.

 

Wskazówka nigdy nie poszła za to dalej niż w pionie...

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.