Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli to nie kłopot to też bym prosił o kody m20b20 - i może jeszcze jak interpretować "mrugnięcia":)

 

Już nie trzeba:) znalazłem:)

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...
Opublikowano

noto teraz moj problem:

E30 '92 TOURING m40b16

Robilem wszytsko według opisów wyżej i znalezionych gdzie indzieji nic mi nie działa. Generalnie złącze 12 w wiązce z silnika (wtyczka obok złącza diag.)) łączy sie z pinem 15 motronica za pomoca brązowego przewodu -łatwo sprawdzic na schematach i miernikiem - i nie ma znaczenia gdzie sie podłączymy. Mam komputer BOSCH'a 0261 200 989, czyli Motronic 1.3. Podpinałem się drugim końcem lampki testowej do + akumulatora i nic... Kontrolka zapala sie od razu po pierwszym odpuszczeniu pedała gazu i potem juz tylko świeci ciągłym swiatłem. Wciskalem te 5x na rózne sposoby i zawsze to samo.

I teraz ciekawostka: rózne opisy Motronica 1.3 (porownajcie PIN 8 ):

1) https://docs.google.com/file/d/0B97_9QGD6ECGYTQ5YmVjZGQtYzI2MC00NzM3LWIwNzQtYjY4MzUwNGExYzg3/edit?hl=en&pli=1

2) http://realitypod.com/2012/06/bmw-complete-diagnostic-fault-code-list-e36-e46-e90-and-more/

Opublikowano

Nie zwrocilem nawet uwagi na datę, ale skoro mam podobny problem i mimowielu porad nie rozwiązany to wolałem kontynuować :)

Skad mogę wiedzieć jaki Pinout jest w moim Motroniku 1.3 ? Bosch tych motroniców wypuscił kilkaset! Moj byl jednym z ostatnich, jezeli ostatnie trzy cyfry oznaczenia sugerują nowsza wersje (989). Wydawało mi sie, ze jak cos nazywa sie motronic 1.3 to jest to ten sam układ i Pinout tez ten sam :/ Czy europejskie Motroniki na prawdę są inne niż amerykańskie, czy tylko nie mamy fizycznie podpiętej kontrolki ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Już trafilem na te PDFy. Ale dzieki! :)

Problem sam sie rozwiazał. Wszystko miałem wpięte prawidłowo, a kontrolka zaskoczyła sama dopiero po zmianie wtrysków. Może przypadkowo gdzieś poprawiłem styki przy grzebaniu w listwie. Kody już wyświetla. Tak więc metoda wpinania kontrolki w Motronika jest juz opisana (dla przyszłych pokoleń :) ).

Opublikowano
Kontrolka zaskoczyla nagle po tym jak zapomnialem podpiaąć silnik krokowy i jeździlem tak jakis czas. Wyswietlilem kod 1262. Ale dziwi mnie jedna rzecz: Chcialem zrobić reset i usunac wpisy o bledach. Zrzucilem klemy na noc. jeszcze dla pewnosci przekrecilem stacyjke na kilka minut. Kontrolka nadal się świeci, ale nie mogę znowu wejsć w tryb wyswietlania kodów. Wygląda mi to tak, ze gdy nie ma błędów na silniku to "stomp test" nie działa :o . Zostaje mi coś zepsuć i sprawdzić. Zastanawia mnie dlaczego kontrolka nadal świeci caly czas podczas jazdy. Dla pewnosci wpiałem drugą kontrolke bezpośrednio pod aku i zachowuje się identycznie. Normalnie powinien być wyświetlony kod 1444 a u mnie takiego nie ma. Kontrolka świeci cały czas tak: _._._._._. ("kropka"oznacza przygaśnięcie na chwile).
  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie, sorry za odkop, ale czy jest jakieś magiczne podłączenie tej żaróweczki jak ktoś ma pusty pin nr 8 ? Przy pinie 12tym nie działa, nic się nie dzieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.