Skocz do zawartości

zawór opóźniający sprzęgła CDV


Dymek442

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Może pokaż np na REALOEM o który dokładnie chodzi i czemu masz zamiar się go pozbyć??
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja wywaliłem. Od miesiąca jeżdżę bez tego zaworka. Nie po to kupowałem auto z manualną skrzynią biegów, żeby nie mieć pełnej kontroli nad sprzegłem. :D

Swoją drogą prześwit, który jest w CDV jest bardzo mały. Ciekawe co by sie stało, gdyby został przez coś zatkany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o super czyli jest ktoś. pytanko tylko mam czy wywaliłeś wogole i dało rade skrecic razem czy tzeba było go wydłubać ze środka. Mnie wkurza strasznie ślizganie sprzęgła jak prubuję ostro ruszac a sprzegło jest ok wiec wydaje mi sie ze to ten zawor. jak jezdzilem e34 to takiego ślizgania nie było

A dokładnie numer 14 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/u/124.png

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem tego sam z braku warunków - trzeba podnieść auto. Oglądam ten zaworek teraz i wygląda na to, że gwinty po obu stronach są takie same. Nie ma potrzeby montowania czegokolwiek zamiast niego. Na koniec wystarczy odpowietrzyć układ i jazda !

Przez prawie rok "nauczyłem się" sprzegła z CDV. Po tym zabiegu trzeba się tego oduczyć. Do tej pory zdarza mi się operować pedałem sprzegła tak, jakby ten zawór jeszcze tam był. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
o super czyli jest ktoś. pytanko tylko mam czy wywaliłeś wogole i dało rade skrecic razem czy tzeba było go wydłubać ze środka. Mnie wkurza strasznie ślizganie sprzęgła jak prubuję ostro ruszac a sprzegło jest ok wiec wydaje mi sie ze to ten zawor. jak jezdzilem e34 to takiego ślizgania nie było

A dokładnie numer 14 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/u/124.png

 

Niestety z tegoadresu się nie otwierta :(

A chętnie bym zobaczył co i jak bo już mam zamiar wymieniać sprzęgło.

Daj jakiś inny adres.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką funkcję spełnia ten zawór CDV ?

 

Opóźnia załączenie sprzegła. Puszczasz pedał sprzegła gwałtownie, a pełne spięcie napędu nastepuje po około 0.5 s.

 

Czy jest on montowany w wszystkich e39?

 

Z tego co wiem to we wszystkich e39 z manulaną skrzynią biegów.

 

Po więcej szczegółów zapraszam zainteresowanych np. TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to ja już teraz wiem co mnie tak to sprzęgło drażni.

Ciekawe czy pozbycie się tego "ulepszenia" nie zaszkodzi innym podzespołom?

Ciekawe też co miał na myśli wynalazca tego cuda?

Jakie to ma logiczne wytłumaczenie?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logiczne wytłumaczenie tego co czytałem to miało być zwiększenie komfortu ślizgające się sprzęgło łagodniej miało się włączać przez co lajtowo miał startować. W praktyce bardziej zużywa się sprzęgło, są szarpnięcia często ale jednak udar dla skrzyni mniejszy bo nie można tak na raz dwa zrobić strzału ze sprzęgła.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CDV jest po to, by upłynnic zmianę biegów tym, którzy nie potrafią się za dobrze posługiwac sprzęgłem. Tak jak kolega powyżej pisał - zminimalizowac szarpniecia, podniesc komfort.

 

Ja u siebie to wywaliłem zaraz po zakupie auta. Natomiast i tak dalej mam przewaznie problem z wyczuciem w ktorym miejscu to sprzęgło łapie. Nie jest to problem braku doswiadczenia - mialem wiele aut z manualna skrzynia i w zadnym tego problemu nie bylo. Z tego co wyczytalem, problemem jest zastosowanie dwoch sprezyn (o roznej sprezystosci) w pedale sprzegla. Przy odpuszczeniu pedalu sprzegla, w momencie gdy pierwsza (bardziej twarda) sprezyna juz sie odprezyla, kierowca mysli, ze sprzeglo juz zalapalo i zaczyna szybko puszczac pedal. A tu zonk - bo w tym momencie sprzeglo jeszcze nie zalapalo i nastepuje szarpniecie.

 

Dla znajacych angielski polcam ten opis:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=807668

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
z tego co mi wiadomo to występuje we wszystkich e39 z wyjątkiem M5 w e46 też występuje co ciekawe producent uzasadnia użycie zaworu następująco: mniejsza udar dla skrzyni dyferencjału i innych elementów ukłądu napędowego. Cholera to w 525I trzeba zmiejszać udar bo taka bestia tak by wynikało ale w M5 to już nie. Ogólnie przy normalnej jezdzie idzie przywyknąć ale jak ktoś lubi furą przygrzać to trochę lipa czasami to sie wydaje że sprzęgło się kończy

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia czy usunięcie tego elementu, nie wpłynie xle na poszczególne podzespoły napedowe??

Niektórzy twierdzą, ze wręcz odwrotnie: ta zwężka powoduje, ze sprzęgło załącza się wolno, czyli dłużej się ślizga, a tym samym sprzęgło szybciej się zużywa. Czy to faktycznie prawda - nie wiem.

 

http://www.uucmotorwerks.com/html_techtip/techtips/check_valve.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mowa o nowszych modelach po 2000r, tam wystepuje

Wybrałem w realoem e39 523i z początku produkcji (1995):

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=21_0085&hg=21&fg=10

 

Tam tez to występuje (element nr 9).

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e34 np nie miało CDV i to było czuć. Jeśli chodzi o trwałość to nie sądzę żeby coś się mogło zmienić. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy zobaczymy:) w każdym razie ja swój wywalam

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.