Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Chłodnica jest zimna, zbiorniczek wyrównawczy zimny, układ odpowietrzany. Reduktor od gazu jest ciepły, nagrzewnica też. Wskazówka wchodzi w okolice czerwonego pola...

 

myślałem że to termostat i obciąłem go tak by był zawsze otwarty :mad2: ale dalej dzieje się to samo.

 

Czy to pompa wody?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Michael: odkręć korek od zbiornika wyrównawczego i odpal silnik. Z prawej strony (od bezpieczników) wchodzi do zbiorniczka wężyk "obiegowy jak ja to nazywam" od chłodnicy - jeżeli będzie się przelewał tym wężykiem płyn to pompa jest sprawna bo tłoczy... Miałem podobne doświadczenia z moim silnikiem - przyczyną gotowania się wody i wskazówki na czerwonym polu był właśnie zapchany ten wężyk. Możesz go również rozłączyć zaraz przy chłodnicy i przedmuchać aby sprawdzić jego drożność...
Obecnie AUDI S4 QUATTRO... do BMW wrócimy na wiosnę
Opublikowano
Michael: odkręć korek od zbiornika wyrównawczego i odpal silnik. Z prawej strony (od bezpieczników) wchodzi do zbiorniczka wężyk "obiegowy jak ja to nazywam" od chłodnicy - jeżeli będzie się przelewał tym wężykiem płyn to pompa jest sprawna bo tłoczy... Miałem podobne doświadczenia z moim silnikiem - przyczyną gotowania się wody i wskazówki na czerwonym polu był właśnie zapchany ten wężyk. Możesz go również rozłączyć zaraz przy chłodnicy i przedmuchać aby sprawdzić jego drożność...

 

z tego wężyka woda nie leci... gdy odkręciłem go od chłodnicy troszkę płynu poleciało z chłodnicy troszeczkę z tego wężyka... potem bez problemu własnymi płucami przedmuchałem ten wężyk... wątpię żeby pompa nie dała z tym rady. Wniosek: wężyk nie przytkany.

 

Czyli to pompa?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Zamówiłem pompę. Będę wymieniać po południu... mam tylko pytanie... czy w E32 były plastikowe pompy?

 

Tak były!!!! Niestety!!

 

Właśnie wróciłem z wymiany pompy... teraz silnik mi się lekko nie dogrzewa bo termostat otwarty cały czas. Przejechałem z 25 km i wszystko ok!

 

Stara pompa w ogóle nie obracała się, wirnik się odłamał od ośki, to wszystko było plastikowe, co za tandeta!

 

Nowa ma łopatki z jakiegoś metalu... SKF.

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Miałem taką... Też SKF i co? Ten metal to jakiś tandetny stop - "odizolował" się od ośki i pompa też nie pracowała... Kupiłem następną - też SKF...
Obecnie AUDI S4 QUATTRO... do BMW wrócimy na wiosnę
Opublikowano

Tak gwoli informacji podepnę się pod temat-jako luźne spostrzeżenie.. Profilaktycznie wymienialem pompę po kupnie - mimo tego iż wyglądala na świeżą ( 4MAX) . Zakupilem pompę HEPU i tu niestety byly różnice - fakt wirniki byly metalowy w obu , lecz ilość lopatek i kąt ich ustawienia- znaczne, oczywiście na korzyść pompki HEPU .

Różnica w eksploatacji - 4MAX -przy jeździe na niższych obrotach temperatura przekraczala polowę grubość wsakzówki ( przy obrotach powyżej 2500-wracalo do normy-polowa), po zmianie na HEPU - wszystko stabilnie w polowie, niezależnie od obrotów silnika.

Z ciekawości porównalem ceny obydwu : HEPU - zaplacilem okolo 120 pln,a wg informacji na hurtowni: 4MAX- okolo 100.

Jeśli macie możliwość to sprawdzajcie i porównujcie - czasem różnica niby niewielka , ale..

Pozdrawiam

:wink:

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano
Miałem taką... Też SKF i co? Ten metal to jakiś tandetny stop - "odizolował" się od ośki i pompa też nie pracowała... Kupiłem następną - też SKF...

 

Po ilu km ci się to stało?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie jestem w stanie określić - była już w aucie jak kupiłem. Na obecnej zrobiłem 7k i chodzi...
Obecnie AUDI S4 QUATTRO... do BMW wrócimy na wiosnę
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam

 

dopadło i mnie:

 

zrobił się luz na ośce wychodzącej z pompy wody,łopatki wirnika pouszczerbiane(od uderzeń od koła-od pasków poniżej wiatraka),,uszczerbiło obudowę pompy na wyjściu

 

z zaminników dostępne są w :

4MAX...FEBI BILSTEIN...HEPU...JC AUTO... RUVILLE ...SKF...

 

na allegro jest też jakaś HART ???

 

muszę też dorwać nowy wiatrak

 

no i ...auto jest 40 km od mechanika...lepiej go wcale nie ruszać bo podczas jazdy albo rozwali niedawno wstatwioną nową chłodnicę,lub pompkę w drobiazgi

 

więc potrzebuję instrukcję co i jak aby dobrze wyszło,a największa obawa o wisko

Opublikowano

A jaki silnik M30?

 

1. Odkręcasz wisko z wiatrakiem klucz 32 lub 34.

 

2. Odkręcasz koło pasowe od pompy 4 śruby 10.

 

3. Ściągasz wąż wodny biegnący od termostatu. ( 2 opaski ślimakowe)

 

4. Teraz odkręcasz pompę wody 6 śrub 10 musisz mieć długa nasadkę lub przedłużkę (na mała grzechotkę)

 

Pompa jest jest osadzona na papierowej uszczelce. Więc pasuje kupić nową ASO 3zł ewentualnie ELRING i GOETZE też je produkują, albo osadzić na jakimś specyfiku pasta/silikon.

 

Po wszystkim trzeba uzupełnić stan płynu chłodniczego i odpowietrzyć układ.

 

Wiatrak to bym kupił używany BMW. Taki wiatrak jak w M30 występuje również w M50, M52 itd w katalogu typu RealOem można sprawdzić w jakich dokładnie.

Opublikowano

Pinczer

 

pięknie dziękuję,a silnik M30B35

 

aha nadal dylemat co kupywać,,,do listy dodać można firmę Graf/Graff

 

 

tylko co kupić aby uniknąć badziewia :?:

 

tak dla zainteresowanych wiatraki w zamienniku sprzedaje w Szczecinie dystrybutor Polcaru-Auto-Blachy w Zdrojach ,za 59 zł,11 łopatek,3 dziury,na śruby,420mm średncy

 

jeszcze 1 w jaki sposób można uszkodzić visko :?: coś mi się obiło o uszy ,że przed montażem musi być w pionie :?: -coś w tym stylu...

Opublikowano

Byłem zdecydowany na pompę Ruville po długiej lekturze na różnych forum ,jednak Ruville zbrakło i kupiłem Hepu-110 zł(razem z uszczelką) oraz nowy wiatrak Hans Preis 72 zł.

 

Klucz 32,jedno co można dodać to to,że visco odkręca się odwrotnie,tzn jak stoisz od str kierowcy przy błotniku to odkręcasz w dół,a zakręcasz w górę.

Opublikowano

miało być odpowietrzenie i jazda próbna :cry2: a wygląda na to,że akumulator padł,rozrusznik ani drgnie

 

łącznie auto stało nieruszane około 3 tyg(pompa rozsypała się wcześniej,ale nie było czasu na grzebanie pod maską)

-czyżby przyszła kolej na akumulator :?: :(

 

dodam,że przy demontażu niczego nie zalałem przez przypadek...więc chyba nic nie nabroiłem :doh:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

pięknie jest :roll2: z nową pompką:

1.z nawiewów żar bucha/tak dla porównania na starej było"ciepło",teraz,aż piecze jak da się na max 28

2.wibracja znikła :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.