Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiatrak od chłodnicy klimy nie włancza się podobno może przez to otworzyć się zawór na sprężarce i wywalić cały freon, co może być powodem, że się niewłancza, sprawdzany na krótko chodzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trochę o tym ostatnio było.

Zacznij od podania jaki tam masz wiatrak? < na ile pinów >

Co masz na myśli pisząc , że działa na krótko?

A czy sprawdziłeś bezpieczniki? < jest taki wielki bezpiecznik 50A od wiatraka klimy>

Ale polecam poszukać bo to dość popularny ostatnio temat.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli wiatrak działa "na krótko" to prawdopodobnie na 99% będzie to rezystor dmuchawy (taki kabelek z dwoma rezystorami) - bardzo częsta przypadłość E39

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zakładając , że on tam wogóle ma rezystory.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
podaj rocznik auta?, jeżeli masz wentylator 4 pinowy to szybko tez sprawdzisz czy działa silnik na 3 biegu (najszybszym) przez wtyczkę czujnika temperatury z chłodnicy z lewej strony zwierając przewodem we wtyczce środkowy pin2 z pinem3. Jak połączysz pin2 z pinem1 to uruchamiasz przekaznik 1 biegu, jak bezpiecznik F7 20A bedzie dobry i obydwa rezytory to właczy wentylator na 1 bieg. Sprawdzasz na wł 2 poz kluczyka.
Opublikowano
Jak 1997 to masz 4 pinowy ("biegowy"). Zmiana na 3 pinowy sterowany elektronicznie w sposób płynny była we 09/1998. Rezystory masz na ramce wentylatora ale od tyłu więc ich nie zobaczysz. Jak odepniesz wtyczkę to brązowy kabel to "masa", a pozostałe poszczególne biegi. I bieg to podłączenie szeregowe przez dwa rezystory, drugi przez jeden rezystor. Na trzecim przewodzie chodzi bezpośrednio bez rezystorów.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
tak zgadza się 4pin, to mam wymienić ten kabelek z tymi rezystorami? a gdzie wogóle w bmw są bezpieczniki bo pod maską niemoge ich znaleźć ani pod kierownicą?
Opublikowano

Tu:

 

http://images33.fotosik.pl/295/17d42b575318c77bmed.jpg

 

Jak widzisz to jest rewers wentylatora, więc musisz tak czy owak go najpierw wybudować, bo tak to nawet nie zobaczysz rezystorów. Jak wybudujesz to jak podałem Ci powyżej: łączysz masę do pinu z brązowym przewodem, a potem "+" kolejno do trzech pozostałych odpowiadających za wszystkie trzy biegi. Rezystory są podłączone szeregowo z silnikiem. Więc jak padł Ci rezystor od II biegu albo obydwa to będzie Ci chodził tylko na III biegu. Jak padł Ci rezystor tylko od I biegu to na II i III powinien chodzić. Tu masz schemat podłączenia wszystkiego tyle, że napięcie "od góry" jest zapodawane przekaźnikiem tylko na jeden przewód, w zależności od tego który bieg ma chodzić ("rosną" od prawej do lewej):

 

http://images32.fotosik.pl/313/91ad0a2b345759dfmed.jpg

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.