Skocz do zawartości

Wiatrak klimy nie działa


dan110

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Trochę o tym ostatnio było.

Zacznij od podania jaki tam masz wiatrak? < na ile pinów >

Co masz na myśli pisząc , że działa na krótko?

A czy sprawdziłeś bezpieczniki? < jest taki wielki bezpiecznik 50A od wiatraka klimy>

Ale polecam poszukać bo to dość popularny ostatnio temat.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jeżeli wiatrak działa "na krótko" to prawdopodobnie na 99% będzie to rezystor dmuchawy (taki kabelek z dwoma rezystorami) - bardzo częsta przypadłość E39

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj rocznik auta?, jeżeli masz wentylator 4 pinowy to szybko tez sprawdzisz czy działa silnik na 3 biegu (najszybszym) przez wtyczkę czujnika temperatury z chłodnicy z lewej strony zwierając przewodem we wtyczce środkowy pin2 z pinem3. Jak połączysz pin2 z pinem1 to uruchamiasz przekaznik 1 biegu, jak bezpiecznik F7 20A bedzie dobry i obydwa rezytory to właczy wentylator na 1 bieg. Sprawdzasz na wł 2 poz kluczyka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 1997 to masz 4 pinowy ("biegowy"). Zmiana na 3 pinowy sterowany elektronicznie w sposób płynny była we 09/1998. Rezystory masz na ramce wentylatora ale od tyłu więc ich nie zobaczysz. Jak odepniesz wtyczkę to brązowy kabel to "masa", a pozostałe poszczególne biegi. I bieg to podłączenie szeregowe przez dwa rezystory, drugi przez jeden rezystor. Na trzecim przewodzie chodzi bezpośrednio bez rezystorów.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu:

 

http://images33.fotosik.pl/295/17d42b575318c77bmed.jpg

 

Jak widzisz to jest rewers wentylatora, więc musisz tak czy owak go najpierw wybudować, bo tak to nawet nie zobaczysz rezystorów. Jak wybudujesz to jak podałem Ci powyżej: łączysz masę do pinu z brązowym przewodem, a potem "+" kolejno do trzech pozostałych odpowiadających za wszystkie trzy biegi. Rezystory są podłączone szeregowo z silnikiem. Więc jak padł Ci rezystor od II biegu albo obydwa to będzie Ci chodził tylko na III biegu. Jak padł Ci rezystor tylko od I biegu to na II i III powinien chodzić. Tu masz schemat podłączenia wszystkiego tyle, że napięcie "od góry" jest zapodawane przekaźnikiem tylko na jeden przewód, w zależności od tego który bieg ma chodzić ("rosną" od prawej do lewej):

 

http://images32.fotosik.pl/313/91ad0a2b345759dfmed.jpg

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.