Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Od pewnego czasu zacząłem używać podczas jazdy w korkach trybu ręcznego. Denerwuje mnie jak skrzynia bez sensu zmienia biegi na chwile, bo zaraz znów trzeba się zatrzymać. 1,2,3…STOP i tak w kółko. W związku z tym zastanawiam się na jedną sprawą. Mianowicie Steptronic po zatrzymaniu domyślnie redukuje tylko do 2 biegu czy zatem jest sens zrzucać ręcznie na 1 przed każdym ruszeniem? Generalnie chodzi mi o to czy ciągłe ruszanie z 2 biegu nie męczy niepotrzebnie skrzyni i silnika? I czy w związku z tym warto przed ruszeniem wrzucić 1 bieg?
Opublikowano
bez urazy...ale po coś tam ten pierwszy bieg chyba konstruktor przewidział...jak cie to drażni zapodaj sobie D i problem z głowy..pozdro
Opublikowano

tomasz530d, chyba czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną... Grabosz nie narzeka na konieczność redukcji, tylko pyta o sens redukowania do jedynki, skoro według niego, steptronic redukuje do 2ki.

 

Mnie trochę zaskakuje info, że steptronic redukuje tylko do dwójki. U mnie, z tego co mi się, zdaje redukuje do jedynki na postoju. Raz jeden wyskoczył mi błąd skrzyni i wtedy faktycznie redukował tylko do dwójki i sporo się wkręcał zanim ruszył. Ale to tylko w trybie awaryjnym. W normalnej eskploatacji tej sytuacji nie ma.

Opublikowano
Mnie trochę zaskakuje info, że steptronic redukuje tylko do dwójki...

 

Jeżdżę tym autem już ponad rok i od zawsze po zatrzymaniu skrzynia redukuje do 2. Zresztą przed zakupem jezdziłem jeszcze inną 530-ką i zachowywała się w ten sam sposób.

Gdzieś kiedyś na formu ktoś pytał się czy to jest prawidłowe zachowanie skrzyni i wyszło na to, że tak. Dodam, że z 2 auto rusza płynnie bez dodawania gazu. Tylko nadal się zastanawiam czy takie ruszanie nie nadwyręża niepotrzebnie jakiś mechanizmów?

Opublikowano
pierwsze słysze ze redukouje sam do 2 bo u mnie jak jest na D to zawsze na postoju redukuje do 3 i tyloma co jezdzilem e39 w steptroniku to bylo tak samo
Opublikowano
pierwsze słysze ze redukouje sam do 2 bo u mnie jak jest na D to zawsze na postoju redukuje do 3 i tyloma co jezdzilem e39 w steptroniku to bylo tak samo

 

Sorry bo ja się nie znam mam normalny automat który redukuje do 1 :)

 

To znaczy że Twoje auto rusza z 3ki? :)

Czy tak samo jest w 750 e38 ze steptronikiem? Pytam bo takie auto chce sobie kiedyś sprawić... a co wtedy kiedy zatrzymam się, stoję na 3-ce i chce nagle ruszyć?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
to nic sie nie stanie - ruszysz tylko nie tak nagl e :mrgreen: ale spokojnie jak to na BMW 7 przystało , u mnie redukuje do 2 i tak ma byc , a autorowi postu polecam zmiane pleju , powinno byc lepiej

http://img.userbars.pl/98/19415.gif


Sprzedam lampa kombi e39 prawy tył , poduszki pow.dzrzwi przednich- pytania na pw lub gg

Opublikowano

Witam

jeśli biega o skrzynkę ASB : domyślne ustawienie w trybie M przy zatrzymaniu jest 2-ka , jednak zalecane jest ruszanie z 1 , ale konstrukcja 1 biegu jest na tyle komplikująca ze nie należy podczas toczenia sie zmieniać bieg na 1 (tylko po zatrzymaniu).

Ruszanie z 2 powoduje większy uślizg na skrzyni co wiąże sie z nadmiernym obciążeniem tarczek,tryb M jest przewidziany konstrukcyjnie na drogi międzymiastowe po to by nie nadwyrężać skrzyni w Trybie D wymuszając reakcje skrzyni poprzez wychylenie dźwigni gazu

Opublikowano

Zgadzam się z Elvishhem.

Od siebie dodam, że zawsze redukuje do dwójki, ale zauważyłem, że w momenci kiedy stanie się i jest pod górkę, to też redukuje do dwójki, ale przy ponownym ruszaniu pod górę zmienia na jedynkę.

Jeżeli wkurza Cię częsta zmiana biegów, to wrzuć tryb DS, dłuższe przełożenia, więc może będzie zmieniał rzadziej.

Opublikowano
Witam

jeśli biega o skrzynkę ASB : domyślne ustawienie w trybie M przy zatrzymaniu jest 2-ka , jednak zalecane jest ruszanie z 1 , ale konstrukcja 1 biegu jest na tyle komplikująca ze nie należy podczas toczenia sie zmieniać bieg na 1 (tylko po zatrzymaniu).

Ruszanie z 2 powoduje większy uślizg na skrzyni co wiąże sie z nadmiernym obciążeniem tarczek,tryb M jest przewidziany konstrukcyjnie na drogi międzymiastowe po to by nie nadwyrężać skrzyni w Trybie D wymuszając reakcje skrzyni poprzez wychylenie dźwigni gazu

wiesz tu troszke to inaczej czuję czasem jeżdzę na M i odbieram redukcje na 1 niezauważalnie jak sie jedzie,a zrzucanie na 1 jak stoji to juz czuje

Hej

Opublikowano
tomasz530d, chyba czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną... Grabosz nie narzeka na konieczność redukcji, tylko pyta o sens redukowania do jedynki, skoro według niego, steptronic redukuje do 2ki.

 

Mnie trochę zaskakuje info, że steptronic redukuje tylko do dwójki. U mnie, z tego co mi się, zdaje redukuje do jedynki na postoju. Raz jeden wyskoczył mi błąd skrzyni i wtedy faktycznie redukował tylko do dwójki i sporo się wkręcał zanim ruszył. Ale to tylko w trybie awaryjnym. W normalnej eskploatacji tej sytuacji nie ma.

pilnuj sie...........mam wiele mocnych stron w tym czytanie ze zrozumieniem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.