Skocz do zawartości

Grabosz

Zarejestrowani
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 530dA Touring 03' (BYŁO)
    Skoda Superb 1.8 TSI & DSG 11'
    VW Golf Variant 1.6 16v 03'
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zawód
    ...

Osiągnięcia Grabosz

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Widzę, że kolega jest też z Warszawy. W związku z tym na takie warunki drogowe jakie panują w tym regionie ja polecam tylko 525d/530d koniecznie z automatem. Nie bedziesz chciał wychodzić z auta nawet w mega korku :8) Jest jeden warunek: trzeba upolować sprawny i zadbany egzemplarz
  2. Tak jak koledzy wcześniej pisali potwiedzam, że e39 pod pewnymi względami jest klasą samą w sobie i Laguna nawet pomimo tego, że sporo nowsza w takiej konfrontacji wypada dość blado. Jednak postanowiłem zabrać głos w dyskusji ponieważ jestem w podobnej sytuacji jak kolega Cronos czyli pojawiła się: żona, bobas, wózek, i mnóstwo innych potrzebnych lub nie ;) rzeczy z tyłu pojazdu i pomimo, że posiadam e39 Touringa to i tak z miejscem jest często na styk. Dlatego u mnie nadzeszła chwila czasowego rozstania z ulubioną marką i robię przesiadkę do... (koledzy nie bijcie) :oops: Skody Superb Kombi, która pod względem miejsca z tyłu bije wszytko włącznie z A6. Trzeba otwarcie przyznać, że pojemnośc bagażnika to nie jest mocna strona BMW nawet w wersji Touring, ale wszyscy wiemy, że akutat w BMW nie to jest najważniejsze :) Jednak w przyszłości gdy pociecha podrośnie kiedyś jeszcze wrócę do jednynej słusznej marki ;) Jeśli chodzi o 530d to bradzo dobrze spisuje sie w miejskich korkach ale pod warunkiem, że silnikowi bedzie towarzyszył SPRAWNY automat. Kupowanie tego silnika z manualem do dużego miasta to IMHO pomyłka. Jedno na pewno zostanie mi po e39 - więcej nie chcę manuala, więc Superb koniecznie też będzie tylko że z DSG bo machanie lewarkiem w aucie tzw. "rodzinnym" już mnie nie bawi. Także kolego Cronos jeśli będziesz nadal myślał o zakupie e39 530d/525d to ja gorąco polecam, ale z automatem i może ze względu na rodzinę lepiej pomyśleć o Touringu? I jeszcze jedna moja uwaga co do diesla R6 BMW. Początkowo chciałem kupic Skodę w wersji 2.0 TDI CR 170KM, ale z ręką na sercu przyznaję, że po M57 BMW podczas jazdy testowej ten silnik nie zrobił na mnie żadnego wrażenia (głownie chodzi o kulturę pracy i brak ciągu poniżej 1500 obr./min czego w 530d nie doświadczyłem). Dlatego ostatecznie wybrałem benzynę TSI - przynajmniej będzie cicho i bez wibracji. Wspominając o kosztach utrzymania e39 to tanio nie jest, ale tragedii też nie ma. Do auta jest sporo sensownych zamienników. Jednak podstawa to znaleźć sensowanego, obeznanego w marce i uczciwego mechanika! Bo jak trafisz na tzw. magików to mozna bez sensu niepotrzebnie połynąć z kosztami serwisowania. Tyle ode mnie, powodzenia w wyborze ;)
  3. A tak przy okazji chciałem zapytać: Czy może ktoś z Was zna w Warszawie lub bliskiej okolicy sprawdzone miejsce gdzie można ustawić światła dzienne w opisany powyżej sposób?
  4. Od jakiegoś czasu zauważyłem następujące niepokojące objawy podczas jazdy: Zaraz po ruszeniu, gdy wg wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej samochód nie jest w pełni rozgrzany podczas spokojnego przyspieszania tak od ok. 60 km/h w aucie pojawiają się wibracje odczuwalne na całej karoserii. Po odpuszczeniu gazu, gdy samochód toczy się swobodnie wibracje ustają. Również wraz ze wzrostem temperatury stają się one mniej odczuwalne, a po przejechaniu kilkunastu km znikają całkowicie. Wydaje mi się, że dzieje się tak tylko podczas powolnego rozpędzania tak na oko w przedziale 1500-2200 obr. min. silnika. Gdy mocniej przycisnę na gaz drgania raczej nie są odczuwalne. Obecny przebieg auta to 170000 km olej w automacie wymieniałem przy 160000 km na polecany Texaco ETL7045E. Poza tym nie mam żadnych innych zastrzeżeń, co do pracy skrzyni biegi zmieniają się płynnie i bez żadnych szarpnięć. Poziom oleju w skrzyni też podobno jest ok. Czy powyższe objawy świadczą, że pora już odkładać $$ na naprawę automatu? :(
  5. Też tak słyszałem dlatego właśnie wydaje mi się, że to wina samego czytnika. A może ktoś zna jakiegoś speca elektornika w Warszawie lub okolicach który specjalizuje się w podobnych przypadkach?
  6. Witam Kolegów! Mój problem wygląda następująco: Po uruchomienie auta ekran nawigacji migocze tak jakby uruchamiał się na ułamek sekundy i za chwilę gasł i tak w kółko. Zauważyłem, że zjawisko nasila się wraz ze spadkiem temperatury otoczenia. Latem zdarza się to dość rzadko, natomiast w okresie zimowym zjawisko to pojawia się prawie zawsze i zazwyczaj ustępuje po dłuższym rozgrzaniu wnętrza auta. Podejrzewam, że problem tkwi w czytniku od nawigacji, ponieważ w czasie gdy na ekranie widać migotanie jest problem nawet z wyjęciem płyty CD. Po rozgrzaniu wnętrza auta gdy wyświetlacz już "zaskoczy" funkcje nawigacji działają bez zarzutu. Dodam że moja nawigacja to MK4 i mam czytnik DVD. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?
  7. Jak samemu sprawdzić czy wisco kwalifikuje się do wymiany? W warsztacie powiedzieli mi, że ponieważ wentylator można swobodnie zatrzymać ręka na pracującym silniku to wisco na pewno kwalifikuje się do wymiany. Jaka jest średnia żywotność tego elementu? Dodam, że podczas gorących dni i jazdy w korku zauważyłem chwilowe odchylenia wskazówki od temperatury z pozycji pionowej lekko w prawo, ale przed pierwszą kreską. Moimi obserwacjami podzieliłem się z mechanikiem a on postawił diagnozę, że to prawdopodobnie wiskoza jest winna za wahania temparatuty. Tylko czy aby na pewno ma rację?
  8. Grabosz

    Problem z kluczykiem

    Allcar wielkie dzięki za w 100% trafną diagnozę :clap: Dziś w końcu znalazłem opis na forum i znów mam 2 sprawne kluczyki. Niby nic, ale zawsze jest radocha, że samemu(bez mechaniorów) uporało się z problemem :dance:
  9. Grabosz

    Ksenony nie podnoszą się.

    Udało mi się ustalić przyczynę awarii mechanizmu poziomowania. Dziś zdjąłem prawe koło, żeby zobaczyć ten czujnik na wahaczu i okazało się, że zamiast być na nim przymocowany dynda sobie swobodnie na dźwigience :shock: a opaska mocująca ustrojstwo spadła z wahacza. I wszytko by się zgadzało bo ok miesiąca temu miałem wymianę wahaczy z przodu więc pewnie barany z ASO uszkodzili opaskę podczas montażu. Podwiązałem wiszący element opaską samozaciskową do wiązek elektrycznych i na razie działa. Orientujecie się może czy w ASO można kupić samą opaskę? Nie lubie prowizorek i chciałem doprowadzić temat do stanu fabrycznego. A tak swoją drogą to sposób mocowania do zawieszenia to jak dla mnie porażka w wydaniu producenta. Już chyba dzwonek w rowerze jest solidniej mocowany do kierownicy niż ten czujnik. :duh:
  10. Grabosz

    Ksenony nie podnoszą się.

    Ale czy to mozliwe, ze w obydwu lapmpach te elementy padły jednocześnie w tym samym czasie? Wydaje mi się, że u mnie problem jest gdzieś ze sterowaniem mechanizmem samopoziomowania.
  11. Grabosz

    Ksenony nie podnoszą się.

    Ale ten opis który podesłałeś tyczy się chyba zwykłych lamp bez samopoziomujących ksenonów?
  12. Grabosz

    Ksenony nie podnoszą się.

    Jadąc wczoraj w nocy zauważyłem, że światła mijania mają znacznie mniejszy zasięg niż do tej pory. Zawsze po włączeniu po 1-2 sek. lampy samoczynnie się poziomowały, teraz nie obserwuję tego zjawiska. Co Waszym zdaniem mogło się stać? :think: Dodam, że mam oryginalne fabrycznie montowane lampy z ringami.
  13. Grabosz

    Problem z kluczykiem

    Widać w tym przypadku znów sprawdza się powiedzenie, że lepsze wrogiem dobrego...
  14. Grabosz

    Problem z kluczykiem

    Co za bezsens, żeby z powodu głupiego akumulatorka trzeba było wymieniać kluczyk i to w dodatku za taką kase :duh:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.