Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Zacznę od zdjęć:

 

 

 

http://img223.imagevenue.com/loc500/th_74856_bmw1_123_500lo.jpghttp://img31.imagevenue.com/loc937/th_74859_bmw2_123_937lo.jpghttp://img214.imagevenue.com/loc420/th_74867_bmw3_123_420lo.jpghttp://img193.imagevenue.com/loc360/th_74871_bmw4_123_360lo.jpg

 

 

Więc tak: na zdjeciach widać pochylone tylne koło, względem tego przedniego. W takim położeniu ścierałby się bieżnik od wewnetrznej strony opony. Niestety opony są inne niz przednie wiec wlasciciel je pewnie niedawno wymieniał. Mówił też o zmianie tarcz z przodu. A po co miałby ktoś zmieniać tarcze przed sprzedażą?

Zjawisko skoszenia kół obserwuje w co drugim bmw.

 

I moje pytania: Z czego tak sie dzieje? Czy winowajcą jest jakas tylna belka łącząca wahacze, bo wiem na 100% ze jest do wymiany? (czy jakoś tak - nie znam się) A może jest po prostu skoszona/spawana, bog wie co jeszcze, po dzwonie. Choć niczego niepokojącego nie znalazłem.

Opublikowano

Co do koszenia opon... Miałem do niedawna 530d z 265/35R18 z tyłu, przejechały 30tkm i były niemal jak nowe, teraz jeżdżą w E39M5 i mają się nadal OK.

Zcinanie opon powstaje najczęściej z kilku powodów:

1) żle ustawiona geometria kół auta,

2) zaniedbanie ciśnienia powietrza w oponach,

3) zużyte elementy zawieszenia.

Są to najczęstrze przypadki nieregularnego zużycia opon, inne przypadki dotyczą charakterystyki eksploatowania auta przez właściciela (gaz w podłogę, latanie bokami itp itd)

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano

Poprawna geometria (wartosc ustawiona po srodku dopuszczalnego przedzialu) w tych samochodach charakteryzuje sie negatywnym kątem pochylenia koła (camber) z tyłu. Powoduje to, że tylne opony szybciej zużywają się od wewnętrznej strony. Im szersze opony i im mocniejszy silnik, tym bardziej będzie to zauważalne. Jest to jak najbardziej normalne zjawisko - tak to zostało zaprojektowane, aby zapewnic jak najlepsze zachowanie się auta w zakrętach.

 

Można oczywiscie ten camber wyzerowac, ale auto moze juz sie nie trzymac w zakrętach tak dobrze.

Opublikowano
Poprawna geometria (wartosc ustawiona po srodku dopuszczalnego przedzialu) w tych samochodach charakteryzuje sie negatywnym kątem pochylenia koła (camber) z tyłu. Powoduje to, że tylne opony szybciej zużywają się od wewnętrznej strony. Im szersze opony i im mocniejszy silnik, tym bardziej będzie to zauważalne. Jest to jak najbardziej normalne zjawisko - tak to zostało zaprojektowane, aby zapewnic jak najlepsze zachowanie się auta w zakrętach.

 

Dokładnie :cool2:

 

Im szersza opona na tylnej osi, im niższe zawieszenie - tym większa róznica pomiędzy pochyleniem koła osi przedniej i tylnej.

Ja tez tak mam, że opona zużywa się bardziej od wewnętrznej strony a geometria zawieszenia jest OK.

 

Pzdr,

Opublikowano

tak koledzy, macie racje. tyle ze widac jak ta bejca stoi wysoko i rowno. wiem ze w E34 nie ustawia sie geometrii z tylu, ale czy tak samo jest w E39 ?

 

u mnie z jednej strony kolo lezy z powodu wyjechanego lozyska, ale to wynika z przebiegu, a ta bmw napewno nie ma tyle co moja ; )

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano
tak koledzy, macie racje. tyle ze widac jak ta bejca stoi wysoko i rowno.

Na zdjeciach z hamowni widac, ze tylne kolo faktycznie jest lekko pochylone. Ale tak jak pisalem wczesniej - tak ma byc.

 

wiem ze w E34 nie ustawia sie geometrii z tylu, ale czy tak samo jest w E39 ?

W e39 się ustawia.

Opublikowano
Na zdjeciach z hamowni widac, ze tylne kolo faktycznie jest lekko pochylone. Ale tak jak pisalem wczesniej - tak ma byc.

 

wiadomo, musi byc pochylone, ale chyba w tym przypadku dosyc mocno lezy. czy tylko mi sie wydaje ?

 

a to ze stoi rowno to chodzilo mi o to ze nie ma roznicy w wysokosci miedzy zawieszeniem tylnym a przednim, czyli ze to nie jest wina sprezyn.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano
wiadomo, musi byc pochylone, ale chyba w tym przypadku dosyc mocno lezy. czy tylko mi sie wydaje ?

Na oko trudno stwierdzic. Jesli to nowy zakup, to i tak autor wątku powinien jechac na ustawienie geometrii a przy okazji szczegółowe sprawdzenie elementow zawieszenia.

 

Pozdr.

Opublikowano

Dzięki chłopaki za rozjaśnienie.

 

Dzisiaj obejrzałem ją raz jeszcze.

Co myślicie o tym, że po zmierzeniu zwykłą miarką rozstaw koł z lewej rożni sie o ok 1cm od prawej.

Metoda na palce - wkladam z przodu z prawej strony 3 palce na wcisk, z lewej te 3 palce wchodzą swobodnie tak, że i kolejne poł palca by zmieścił.

Mikrometr pokazuje 20-40 mikronów na błotniku z przodu z prawej, a z tylu z prawej 160-200, miejscami 400.

Czyli z przodu pomalowany surowy blotnik bez podkladu, z tylu druga warstwa + szpachla gdzieniegdzie.

No i nadkole z prawej z tylu, gdzie rant jest, widac tez prace blacharskie.

 

Aż tak bardzo bita by była? Nie mam doświadczenia, małe bicie bym przeżył, ale aż tak, że osie krzywe? Auto jedzie prosto, bez drgań, choć przy hamowaniu mialem wrazenie ze gdzies coś ściągnie.

 

No i z tego wszystkiego dopisałem w umowie adnotacje w paragrafie nr 5, jakoby sprzedajacy w szczegolności oświadcza że... "podłużnie pojazdu są wolne od napraw i prac blacharskich".

- oczywiscie nie zgodził się, z głupią jak dla mnie wymówką.

 

Koła tylne dość mocno lezą, ale z kolejnych kilku źrodeł sie dowiedzialem, ze to normalne.

Opublikowano
Ja dzis wymienilem tylne tuleje plywajace, oraz wahacze (te male co odpowiadaja za zbieznosc tylnych kol) i jest duzo lepiej, kola tylne stoja teraz bardzoi zgrabnie w pionie.... Nie mowiac o tym ze prowadzi sie duzo lepiej, szczegolnie w koleinach ....

Bylo:

'98 728iA

'96 520i

'97 528i Touring

'02 X5 4.6is

'04 M3

jest:

'06 530xd

'07 118d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.