Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przeszukalem inne tematy i zaden nie pasuje do mojego... a wiec...

 

waz od termostatu do chlodnicy - goracy i suchy

waz od chlodnicy do pompy wody - zimny i suchy

obudowa termostatu - goraca i sucha

waz od pompy wody do nagrzewnicy - goracy i twardnieje

przewod od bloku silnika do wisko - goracy, twardnieje i cieknie plyn na laczeniu z wisko

chlodnica - tylko na poczatku goraca, dalej juz zimna

 

droznosc od gory chlodnicy do termostatu jest dobra

 

wisko dziala

 

wczesniej plyn uciekal wlasnie na laczeniu weza z wisko i po odkreceniu korka w zbiorniczku mniej lecialo. wracajac z garazu temperatura dosyc dlugo utrzymywala sie na polowie, po czym poszla dalej. plyn o dziwo juz nie lecial, po odkreceniu korka wyrzucalo duza ilosc plynu.

 

cos panowie sugerujecie ? co sprawdzic, co przedmuchac, gdzie stuknac ? moze jakies jeszcze info potrzeba ?

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano
pompa wodna prawdopodobnie, w gorszym wypadku uszczelka pod głowicą
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

ewentualnie pęknięta' ;p

 

jak juz wyzej napisalem, nie ma oleju w plynie ani plynu w oleju

 

pompa wody cieknie z dolu, choc nie wiem czy pekniety jest waz czy obudowa pompy pekla. im wyzsza temperatura silnika tym mocniej leci.

a jak przytrzymam silnik na 1,5-2 tys obr to wyrzuca plyn korkiem.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano
ewentualnie pęknięta' ;p

 

jak juz wyzej napisalem, nie ma oleju w plynie ani plynu w oleju

 

pompa wody cieknie z dolu, choc nie wiem czy pekniety jest waz czy obudowa pompy pekla. im wyzsza temperatura silnika tym mocniej leci.

a jak przytrzymam silnik na 1,5-2 tys obr to wyrzuca plyn korkiem.

moze byc szczelona głowica w miejscu gdzie jest kąpresja i wtedy oleju nie bedzie w płynie

Opublikowano
miałem to samo na początku roku ( wyrzucał płyn wyżej 2 tys ) , okazało się że całkiem " ładnie " popękana głowica, dałem do regeneracji , zmontowałem i jestem zadowolony od stycznia przejechałem około 12 tys, jak by co to regenerowałem w firmie "piętka" z Wrocławia wysyłasz głowicę i po tygodniu masz zrobioną i roczną gwarancję koszt regeneracji zależny od stopnia uszkodzeń ale nie więcej jak 1500 zl
Opublikowano
przed sprawdzeniem głowicy sprawdź ta pompę. Ja tak miałem - wpierw zdjąłem głowicę a potem dopiero obejrzałem pompę :/ nie dał bym za regenerację głowicy 1,5tys. Za tyle samo kupię kompletny silnik, później możesz sprzedać pompę, turbo, wtryski i inne rzeczy. praktycznie zwrot gotówki w 100%
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Wirnik pompy jest metalowy. Wymień pompe nie duży koszt, a warto!
BMW E34 525 TDS 96' TOURING
Opublikowano
Orginał miałem z metalowym wirnikiem, więc moja opinia jast taka!
BMW E34 525 TDS 96' TOURING
Opublikowano
ja tez ostatnio wymienialem pompe byla oryginalna z metalowym wirnikiem

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
tez miałem z metalowym :P podobno naprawdę były zamienniki z plastikowym i tego bym nie polecił
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Chodzi o to, że kolega Jawor twierdzi, że pompy były z plastikowym wirnikiem... Wymieniłem dlatego, gdyż miała duży luz i zaczynała cieknąć.
BMW E34 525 TDS 96' TOURING
Opublikowano

Oto powód dla, którego wymienią się pompę:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images30.fotosik.pl/208/3aa2a63d4f2b4325.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images33.fotosik.pl/241/1b8db341ce2e496a.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images25.fotosik.pl/206/0862fdc82ede5067.jpg

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

problem rozwiazany ; )

 

pompa jest cala, zdrowa, powodem okazal sie pekniety przewod co idzie od termostatu do pompy.

 

dla sprawdzenia skrocilem waz i wlozylem z powrotem. teraz tylko nowy waz, uszczelki, odpowietrzenie i wio ; )

 

aha no i temp mi teraz ladnie stoi w polowie a nie jak wczesniej na 1/4 wskaznika

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano
taaaaaa zbyt wczesnie sie ucieszylem.... temperatura rzeczywiscie stoi na polowie ale tylko przez pierwsze 5-6 km, pozniej idzie na max ! zalewalem wode (szkoda plynu na takie proby) bardzo wolno, na zimnym silniku, chyba dobrze odpowietrzylem. na postoju wszystko ok nawet jak potrzymam silnik na obrotach to nic sie nie dzieje. jak tylko wyjade to kurcze gotuje sie. no i ogrzewania nie ma... panowie, z czym jest problem bo mi juz rece opadaja... przeczytalem kilkanascie tematow ale u wszystkich przyczyna byla uszczelka, a u mnie nie ma sladu oleju w chlodzeniu ani na odwrot. pompa jest cala bo ja wyciagalem, termostat otwiera sie.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano
pompa i termostat uszczelnione, uklad prawdopodobnie dobrze odpowietrzony bo wyczulem w koncu wode w wezach. tyle ze podwyzsza sie poziom w zbiorniczku i wyrzuca wode z powietrzem. ogrzewania nadal nie ma... po kilku kilometrach jazdy temp stoi idealnie na polowie i nagle idzie na max. stanalem, odkrecilem korek od zbiorniczka zeby upuscic cisnienie goracego powietrza, nic nie wyrzucilo, nawet byl dobry poziom wody w zbiorniczku, temp wrocila do polowy. naprawde nikt nie wie co moze byc ?

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano
Spróbuj jeszcze raz powoli i dokładnie odpowietrzyć układ, z termostatem. Mnie to zajeło ok 45 minut, aż przestały się wydostawać bąbelki powietrza. Po tym zabieg powtórzyłem jeszcze raz. Pamiętaj, żeby ogrzewanie ustaw. na max i przekręć kluczyk, żeby elektrozawor. były otwarte. Powodzenia!!!!
BMW E34 525 TDS 96' TOURING

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.