Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wlasnie przymierzam sie do zmiany oleju i sporo szukalem i czytalem na tym forum na ten temat. wielu sie sprzecza jakie parametry powinien miec olej. jedni mowia 5w30, 0w40,5w50 gdzie 30,40,50 stanowia temperature zewnetrzna w jakiej olej pracuje. i tu moje pytanie na ktore nie moge znalesc odpowiedzi:

- co to za roznica jezeli w rozgrzanym silniku jest stale 90stopni nie zależnie od temperatury na zewnatrz?

Opublikowano

A co wg Ciebie oznacza stwierdzenie "w rozgrzanym silniku"?

Chodzi Ci o temperaturę rozgrzanego bloku, temp. oleju czy może cieczy chłodzącej?

Te 90 stopni to z reguły przybliżona temperatura cieczy chłodzącej i nie jest ona równoznaczna z temperaturą oleju.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • Zarejestrowani
Opublikowano

ano roznica jest taka, ze jak jezdzisz to moze i ma te 90kilka sotpni, ale jak zostawisz go na noc na dworze w zimie jak bedzie -10 to juz bedzie gorzej i wlasnie o to chodzi, zeby ci olej nie zmienial za bardzo wlasciwiosci w niskich temperaturach na zewnatrz, poza tym jezeli cos ci strzeli z chlodzeniem i silnik zlapie temp powiedzmy 120-13 stopni i masz kiepawy olej to niestety mozessz sie z silnikiem pozegnac.......

 

Gdzie te moje 100 punktow ?? :norty:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
ano roznica jest taka, ze jak jezdzisz to moze i ma te 90kilka sotpni, ale jak zostawisz go na noc na dworze w zimie jak bedzie -10 to juz bedzie gorzej i wlasnie o to chodzi, zeby ci olej nie zmienial za bardzo wlasciwiosci w niskich temperaturach na zewnatrz, poza tym jezeli cos ci strzeli z chlodzeniem i silnik zlapie temp powiedzmy 120-13 stopni i masz kiepawy olej to niestety mozessz sie z silnikiem pozegnac...

 

a ja od siebie dodam, iż olej w silniku także ma za zadanie chłodzić układ - dlatego powinien mieć dobre właściwości odprowadzania ciepła i znosić wysokie temperatury.

 

Do E46 wg instrukcji zalecany jest 0W30 a dobry 5W-30.

 

Pzdr

Opublikowano
Swoim samochodem [e30 3251C] jeżdzę tylko latem. Używam 15W50 Shell Helix Super High Mileage.

 

Silnik ma 185'000 przyjechanych..... a więc zasługuję na taki olej.

 

 

....a tu jest dobry opis oznaczeń oleju: http://www.motofakty.pl/artykul/dobierz_olej_do_silnika.html

Aż taki dobry ten opis to nie jest, widziałem lepsze. A twój silnik jeśli naprawdę ma taki przebieg zasługuje na lepszy olej niz 15W50

Opublikowano
5w30, 0w40,5w50 gdzie 30,40,50 stanowia temperature zewnetrzna w jakiej olej pracuje

Nie wiem z kąd ty masz takie informajce ale słabe miałeś źródła. Poczytaj jeszcze na necie.

PS. Korzystajcie czasami z google, sporo można się dowiedzieć, naprawdę. Ale trzeba przeczytać parę artykułów bo w jedny moga brednie pisać, a potem powtarzacie te brednie :)

Opublikowano

Nie wiem z kąd ty masz takie informajce ale słabe miałeś źródła. Poczytaj jeszcze na necie.

Takie informacje mam z oryginalnej instrukcji BMW strona 138. cytuje:

,,BMW recommends the use of oils classified SAE 0W-X or 5W-X; in this case X stands for upper value, e.g. 30,40 or 50''

co w przetlumaczeniu wlasnie to oznacza i do tego jest piekny schemat obok.

ano roznica jest taka, ze jak jezdzisz to moze i ma te 90kilka sotpni, ale jak zostawisz go na noc na dworze w zimie jak bedzie -10 to juz bedzie gorzej i wlasnie o to chodzi, zeby ci olej nie zmienial za bardzo wlasciwiosci w niskich temperaturach na zewnatrz, poza tym jezeli cos ci strzeli z chlodzeniem i silnik zlapie temp powiedzmy 120-13 stopni i masz kiepawy olej to niestety mozessz sie z silnikiem pozegnac.......

 

Gdzie te moje 100 punktow ?? Laughing

punktow zero bo odpowiedz zla. od tej temperatury ktora moze nas najsc noca i wychlodzic olej zalezy poczatek czyli OW-X lub10W-X co wlasnie przedstawia ten schemat.

 

A co wg Ciebie oznacza stwierdzenie "w rozgrzanym silniku"?

Chodzi Ci o temperaturę rozgrzanego bloku, temp. oleju czy może cieczy chłodzącej?

Te 90 stopni to z reguły przybliżona temperatura cieczy chłodzącej i nie jest ona równoznaczna z temperaturą oleju.

w znaczeniu silnik rozgrzny mam na mysli kiedy temperatura wlasciwa silnika jest osiagnieta czyli jak lecisz po trasie 300km i wszystko osiagnelo temperature taka jak powinno, to nie zaleznie od temperatury na zewnatrz temperatura oleju jest taka sama i stad wlasnie moje pytanie.
Opublikowano
Swoim samochodem [e30 3251C] jeżdzę tylko latem. Używam 15W50 Shell Helix Super High Mileage.

 

Silnik ma 185'000 przyjechanych..... a więc zasługuję na taki olej.

 

 

....a tu jest dobry opis oznaczeń oleju: http://www.motofakty.pl/artykul/dobierz_olej_do_silnika.html

 

 

wiesz co, wspolczuje dla tego silnika, napewno niezasluguje na taki olej, myslac w twoja strone to juz powienienem lac do swojego superol 20w40

www.auto-optima.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydajność układu chłodzenia nie jest nieskończona tj. istnieje temp zewnętrzna, w której układ chłodzenia nie podoła utrzymaniu temp silnika.

Za razem powietrze jest głównym "chłodziwem" chłodnicy jak i samego bloku silnika. Więc silnik pracujący powiedzmy w temperaturze 35-40 stopni będzie miał temp pracy wyższa o kilka stopni niż silnik pracujący w temp 10-15 stopni. A już na pewno częściej będzie narażony na skoki temperatury w okolice załączania się dodatkowego chłodzenia.

A liczba po W to oczywiście lepkość oleju, wyższa lepkość to lepsze właściwości smarne w wyższych temperaturach, ale i wyższe opory stawiane przez olej.

Opublikowano
A liczba po W to oczywiście lepkość oleju, wyższa lepkość to lepsze właściwości smarne w wyższych temperaturach, ale i wyższe opory stawiane przez olej.

A przed W to niby co oznacza. Chyba się za bardzo nie orientujesz w oznaczeniu olei.

Opublikowano

cyfra przed W oznacza klasę lepkości w niskich temp. otoczenia(poniżej 0st. C), cyfra po W, klasa lepkosci w wysokich temp. otoczenia.

I tak np;

 

1. 0W-xx- spełnia warunki smarne już przy temp. -30 st. C

2. 5W-xx - spełnia przy -20st. C

 

3 xW-30, 40 itp. im wyzsza wartosc po W- tym wieksze mozliwosci pracy w wysokich temp. otoczenia

 

No a jesli ktos ostro i czesto katuje auto to najlepiej lać xW-60

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A liczba po W to oczywiście lepkość oleju, wyższa lepkość to lepsze właściwości smarne w wyższych temperaturach, ale i wyższe opory stawiane przez olej.

A przed W to niby co oznacza. Chyba się za bardzo nie orientujesz w oznaczeniu olei.

Kolega uve200 pytał o oleje pod kątem "wysokich temperatur" więc o tym napisałem. A o oznaczeniach olejów wiem tyle ile mi potrzeba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.