Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Planuje kupic compacta rocznik 2003 1.8 115km rozmawialem z mechanikiem, ktory mnie troche odstraszyl, mowiac ze w modelach z tego roku montowane sa silniki (chyba n42) ktore sa podatne na awarie i ogolnie ich nie poleca, ze lepsze silniki byly montowane we wcześniejszych rocznikach, ja jestem kompletnym laikiem w tym temacie, jest ktos kto moze mnie troche oswiecic? czy to prawda i jak wygladaja rozniece? kiedy jakie silniki byly montowane? :) bylbym tez wdzieczny za ewentualne linki do dobrych zrodel z informacjami

 

Pozdrawiam,

 

Marek

Opublikowano
Hmm. m42 to był silnik 1.8is, czy w compakcie ti, ale ja toki mam w e36 jeszcze, także chyba w 2003 już takich nie było. ISa mogę polecić, bo 16zaworków daje troche mocy, i silnik akurat mi sie nie psuje...
Części używane do E36 i E38 !!! TANIO
Opublikowano
m42 na pewno nie, bo nawet w e36 m42 pod koniec produkcji był zmianiony na nowszy IS m44...
Części używane do E36 i E38 !!! TANIO
Opublikowano

:nienie: oj panowie panowie.... czytajcie uważnie. Kolega napisał N42 a nie M i był to silnik 1.6TI

 

Silniki N42 były wkładane od początku produkcji czyli od 2000r.

A od czerwca 2001 były także N40. Co do jakosci/bezawaryjności sie nie wypowiem o nie wiem :) A na forum nie ma zbyt wielu użytkowników Compactów a w szczególności e46 :) Ja jedynie moge polecic 2.0D

 

 

A i oprócz tego były 1.8TI od 2001 r. i to też N42

Od września 2003 także N46 - 1.8TI

 

P.S. polecam realoem :)

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Opublikowano
kolega ma is'a w compakcie z 96roku i robił już panewki i 3 razy głowice (w tym dwa razy wymianę wszystkich 16 zaworów)... I auto ma przebieg 18pare tyś.km... Jakoś mnie to uprzedza... :norty:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
moim zdaniem isy zawszye byly do bani.... ale co to ma wspolnego z tematem?

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Opublikowano

2001-2004, 316ti: 1796 cc, I4, 16 zaworow, 116 hp/85 kW, 175 Nm

2002-2004, 318ti: 1995 cc, I4, 16 zaworow, 143 hp/105 kW, 200 Nm

2003-2004, 320td: 1995 cc, I4 diesel, 16 zaworow, 150 KM/110 kW, 330 Nm

2001-2004, 325ti: 2494 cc, I6, 24 zaworow, 192 KM/141 kW, 245 Nm

 

Takie silniki byly montowane w compactach E46... Mowiac ze we wczesniejszych generacjach byly lepsze silniki to pewnie mial na mysli silnik M43TUB19... Byl on montowany w compacie E36 miedzy 99-01 rokiem oraz w sedanie E46 oznaczonym jako 316, to stary dobry 8zaworowy M43 rozwiercony do 1,9 litra pojemnosci o mocy 105KM oraz 165Nm momentu, silnik przy prawidlowym eksploatowaniu w zasadzie bezawaryjny... Najlepszym zrodlem informacji jest www.google.pl :) Wpisujesz oznaczenia silnikow, lub cokolwiek wiazacego sie z "compact BMW" i zawsze cos wyskoczy, a informacji eksploatacyjnych mozna szukac na roznych forach BMW i nie tylko... Niestety z compactem E46 nie mialem doczynienia wiec niewiele moge powiedziec, ale jest tu kilka osob majacych compacty E46 wiec moze niech oni sie wypowiedza. Jest jeszcze wiele stron gdzie uzytkownicy opisuja swoje pojazdy, ich wady, zalety, wpisz w googlach "samochody opinie" "opinie o samochodach" lub odrazu "bmw compact opinie" i wyskoczy Ci zatrzesienie takich adresow, mozna poczytac i zawsze wyciagnac cos dla siebie, pozdrawiam!

Opublikowano

jeśli rozmawiamy o zaletach i wadach is'a to dodam, że nie wiem jak w bumach ale 16 zaworową calibrę trzeba było mocno kręcić w obroty żeby pokazała rogi... za to 8v rogi miało już od dołu (miałem oba takie auta więc mam porównanie) Z tego co piszecie to is'a trzeba kręcić wysoko i to mi się nie bardzo podoba... Lubie wysokie obroty ale na motocyklu, a w aucie lubie jak dobrze ciągnie już od dołu...

 

Dla potwierdzenia :

Calibra 2.0 8v

- 85kW/115KM przy 5200 obr/min.

- 170Nm przy 2600 obr/min.

 

Calibra 2.0 16v

- 110kW/150KM przy 6000 obr/min.

- 196kW przy 4800 obr/min.

 

Dlatego zadbana 8v przy dobrym kierowcy potrafi nieraz pokazać 16 :twisted2:

 

A jak to się ma w bumach??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.