Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Piszę, bo może miał ktoś podobny problem i będzie wiedział jak pomóc. Otóż jak odpalam auto, komp pokazuje kuhlwasser pufen, po odpaleniu samochodu komunikat ten znika (pewnie walnięty czujnik) , po wciśniecu "check" również się nie pokazuje. W trakcie jazdy samochód jest bardzo zamulony, brakuje mu mocy, w dodatku szarpie podczas jazdy (najbardziej jak od razu zdejmę nogę z gazu) . Zamiast 192 koni ma jakieś 50 :duh: . Problem ustąpił po odpięciu na godzinkę akumulatora, ale po 5 dniach znow jest zamuła. I tu moje pytanie: czy może z tym mieć coś wspólnego czujnik od temp. płynu w chłodnicy? czy moze to coś z przepływomierzem? Auto to E36 325i.

Proszę o pomoc bo już zczyna mnie wkur... to auto. Przecież nie będę co tydzień odpinał akumulatora.

Opublikowano
Przy odpięciu akumulatora - resetujesz kompa (takim domowym sposobem) powraca on do pierwotnych ustawień. Jednak później po jakimś czasie zaczyna znowu gromadzić te same błędy - co powoduje, że sytuacja się powtarza - nie chę spekulować - ale wydaje mi się, że najwyższy czas na wybrać się na sczytanie błędów - wiem tyle, że jeżeli komputer zapisze dużą ilość błędów - przechodzi w tryb awaryjny pracy. Nie twierdzę że mam rację - ale na kompa możesz się wybrać - nie zaszkodzi a może pomóc.
masqo
Opublikowano
Na kompie już byłem i pokazało 0 błędów. Każdy mechanik któremu to mówię obstawia przepływkę. Długo siedziałem na tym forum i szukałem podobnych przypadków, okazuje się że może to być milion rzeczy a nie chce się pakować w niepotrzebne koszty.
Opublikowano

sam skaner czy jak go nazywamy komputer może nie pokazać żadnego błędu natomiast wiele czujników i urządzeń pracuje na granicy lub poza granicami tolerancji dla danej funkcji , jednak pracuje i komp czyta to jako działanie poprawne dopiero live data lub inne metody mogą pokazać jakie wartości generuje dany element :sonda lambda produkuje prąd , tps zmienia oporność , przepływka mierzy temperaturę i ilość powietrza zasysanego do kolektora

 

 

jeżeli któryś mechanik obstawiał przepływkę i nie sprawdził jej przynajmniej domowym sposobem czyli odpinając wtyczkę podczas pracy silnika na wolnych obrotach to znaczy że nie wie o czym mówi

Opublikowano
Odpięcie przewodu od przepływki wcale nie dokońca musi pokazac czy przeplywka jest dobra.Ja tak robilem i samochód gasl.Na kompie też nie pokazało bledu przeplywki a samochod przerywał po odpalaniu.Zmienilem na przeplywke z kolegi samochodu i problem minął wiec to nie do końca tak jest :nienie:
Opublikowano

Wytłumacze kolegom analogie błedów przepływomierza... Przepływomierz ma pewne "widełki" między którymi pracuje. Jeśli wartość podawana przez przepływomierz wykracza bądz jest niższa, czyli wykracza poza "widełki" komputer sygnalizuje błąd... wszystko ładnie...

 

ale jeśli sygnał z przepływki zawiesza się w pewnym momencie to błąd nie wyskoczy a przepływka podaje błędne dane... Przerabiałem to ostatnio w Astrze DTL'u 1.7... Pojeździłem trochę z laptopikiem na "live data" i wyszło co w niej nie gra :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Przepływkę odpinałem i silnik pracował ale strasznie wariował, o jeździe nawet nie było mowy. Czytałem że po odpięciu przepływomierza u jednych samochód gasł u innych nie a winowajcą braku mocy i tak był przepływomierz. Już sam nie wiem co robić :/
Opublikowano
Przepływkę odpinałem i silnik pracował ale strasznie wariował, o jeździe nawet nie było mowy. Czytałem że po odpięciu przepływomierza u jednych samochód gasł u innych nie a winowajcą braku mocy i tak był przepływomierz. Już sam nie wiem co robić :/

 

Jeśli przepływomierz jest sprawny i komputer otrzymuje z niego prawidłowe dane to przy odłączeniu kostki przepływomierza - silnik gaśnie - brak odczytu ilości przepływanego powietrza.

 

Jesli przepływomierz jest niesprawny - to komputer przechodzi w tryb awaryjny i sam określa sobie przeciętną ilość przepływanego powietrza i do tej ilości dozuje odpowiednio paliwo. W takim przypadku odpięcie przepływomierza nie wywołuje żadnych skutków na chodzącym silniku.

 

Pzdr,

Opublikowano
u mnie tez pracuje po odpięciu z tym ze silnik waruje i nie da sie jezdzic. Zadnych problemów nie mam z moca
Opublikowano
według mnie jeżeli przepływka jest uszkodzona i są jakieś problemy to po jej odpięciu silnik nie zgaśnie lecz przełączy sie w tryb awaryjny i powinno chodzić lepiej ale nie na długo, jeżeli zaś po jego odpięciu praca się nie zmienia wszystko jest ok. drugi tok myślenia jest taki że jeżeli nic się nie zmienia to może już komp pracuje w trybie awaryjnym co wskazuje na uszkodzony prepływomierz. U mnie było tak odpiąłem nie wkrecał się na obroty. zrobiłem reset kompa i jest inaczej. po jego odłączeniu nic się nie zmienia. i tak sobie myśle że kiedy nie wkręcał się na obroty tryb awaryjny miał może jakieś błedy które po restarcie znikły bo jest inna rekcja. naprawde jeżeli chodzi o temat przepływek to każdy co innego
Opublikowano
właśnie wróciłem z garażu. i u mnie jest tak jak silnik jest zimny odpinam przepływomierz auto gaśnie; na ciepłym już nie gaśnie ale nie wkręca się na obroty; na gorącym natomiast po odpięciu nie ma żadnej zmiany. i co Wy na to? dodam że nie mam problemów z brakiem mocy, dużym spalaniem czy falowaniem a jedynie z rozruchem i deczko za niskimi obrotami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.