Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
znajomy ma założony właśnie drugi model i nie wygląda tragicznie ale jak za te pieniądze to bym ich nie kupił
Opublikowano

Potrzebuję 17calowych felg do mojej e39 (coś do czarnego lakieru) Proszę o zasugierowanie mi fajnych wzorów felg wartych uwagi .

Mi się podobają lekkie felgi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Co sądzicie o tych felgach ? Warto je brać?

http://moto.allegro.pl/item378969095_felgi_bmw_e39_e60_e61_e38_e65_r17_wzor_y_speiche80.html

a może takie

http://moto.allegro.pl/item369782679_felgi_aluminiowe_17_bmw_5_e39.html

 

Te drugie bardziej mi się podobają , wydają się lżejsze i delikatniejsze

 

Witam.

 

Moim zdaniem obydwie są do bani, poszukaj czegoś ładniejszego.

Może ten wzór będzie ładniejszy??

http://moto.allegro.pl/item377700130_bmw_e31_e32_e34_e38_e39_e60_e61_nowe_8_5x17_10x17.html

 

Oczywiście poszukaj w innej cenie, ale bedą prezentowały sie super.

Możesz kupić w gorszym stanie za mniejsze pieniądze i oddać do piaskowania i malowania proszkowego (koszt malowania z piaskowaniem około 400 zł)

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano
Potrzebuję 17calowych felg do mojej e39 (coś do czarnego lakieru) Proszę o zasugierowanie mi fajnych wzorów felg wartych uwagi .

Mi się podobają lekkie felgi

Wiesz co ja Ci mogę zasugerować- nie patrz na allegro, a zobacz na ebay.de, albo ebay.co.uk. Ja właśnie dwa tygodnie temu też szukałem felg do siebie i kupiłem komplecik świetnie utrzymanych felg z oponami pirelli i zaplaciłem za to 102 funty ( około 500zł ). Nie wszyscy sprzedający wysyłają za granicę, ale wielu jest takich którzy mogą wysłać i wierz mi że nawet z przesyłką lepiej na tym wyjdziesz.

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220238439830

 

wyglądają dużo lepiej niż na tym zdjęciu. Zdjęcie jest tragiczne.

Opublikowano
Moim zdaniem obydwie są do bani, poszukaj czegoś ładniejszego.

Może ten wzór będzie ładniejszy??

http://moto.allegro.pl/item377700130_bmw_e31_e32_e34_e38_e39_e60_e61_nowe_8_5x17_10x17.html

 

To są ideały do BMW, żadna inna felga nie oddaje charakteru marki jak ta. Felga z dużym rantem musi mieć jednak mały profil opony, a autko musi być mocno posadzone, bo inaczej traci 90% swojego uroku. Tutaj felga marzenie do E39 wg mnie, czyli agresywny i jednocześnie elegancki wzór oraz delikatny 3-4 cm rant :

 

http://img168.imageshack.us/img168/3754/ssslt4.jpg

 

Tutaj w setupie idealnym, czyli rozmiar 19 cali i symboliczny profil :

 

http://img117.imageshack.us/img117/9317/e39napajczynach2lb0.jpg

Opublikowano
Tutaj w setupie idealnym, czyli rozmiar 19 cali i symboliczny profil

 

komfort jazdy po wschodniej stronie Odry tez symboliczny? :mrgreen:

Opublikowano
Jeśli ktoś decyduje sie na tego typu rozwiązanie komfort jazdy jest dla niego mało lub w ogóle nieistotny. Jeśli E39 ma dobrze sie prezentować to nie można szukać kompromisów, bo wtedy ani nie wygląda dobrze, ani nie jest komfortowe, czyli bez sensu. E39 na 17-nastkach nie wygląda fajnie, co najwyżej felga może wtedy dodać nieco uroku i w konsekwencji wkomponować sie w całą bryłę auta bez efektu. Jeśli E39 ma się bdb prezentować to 18 cali jest rozmiarem minimalnym i najlepiej przy obniżonym zawieszeniu. Jeśli ma byc komfort to wyjście poza 16-nastkę z oponą z dużym profilem czyt. balonem mija się z celem, wiem z doświadczenia. Kwestia podejścia do tematu i oczekiwań.
Opublikowano
Jeśli ktoś decyduje sie na tego typu rozwiązanie komfort jazdy jest dla niego mało lub w ogóle nieistotny. Jeśli E39 ma dobrze sie prezentować to nie można szukać kompromisów, bo wtedy ani nie wygląda dobrze, ani nie jest komfortowe, czyli bez sensu. E39 na 17-nastkach nie wygląda fajnie, co najwyżej felga może wtedy dodać nieco uroku i w konsekwencji wkomponować sie w całą bryłę auta bez efektu. Jeśli E39 ma się bdb prezentować to 18 cali jest rozmiarem minimalnym i najlepiej przy obniżonym zawieszeniu. Jeśli ma byc komfort to wyjście poza 16-nastkę z oponą z dużym profilem czyt. balonem mija się z celem, wiem z doświadczenia. Kwestia podejścia do tematu i oczekiwań.

 

jasne, tylko podejdz do tego z innej strony: komu to auto ma sie dobrze prezentowac?

 

Ja wychodze z zalozenia, ze jesli 99% czasu uzytkowania samochodu spedzam w kabinie (i nie widze felg), to nie jest dla mnie priorytetem ich boski i zajefajny wygląd. Natomiast komfort jazdy jest dla mnie znacznie wazniejszy.

 

Z drugiej strony felgi te oczywiscie mogą ogladac wszyscy inni, ktorzy akurat znajdą sie w poblizu, ale ich opinia o moim aucie W OGOLE mnie nie interesuje :)

 

A jesli argument komfortu jazdy dla Ciebie nie ma znaczenia, to co powiesz na:

 

- duzo wieksze ryzyko uszkodzenia felgi w jakiejs dziurze i koniecznosc prostowania

- duzo wieksze ryzyko, ze rano zastaniesz auto na cegłach, bo komus sie funkiel nówki 18'' spodobaja a nie chce mu sie za nie placic?

- wieksza felga = przewaznie szersza opona (choc nie zawsze) a to z kolei przeklada sie na wieksze spalanie

 

PS. sam jezdze E39 na fabrycznych 16''. Dla jasnosci: stac mnie na porządne 18'', tez uwazam ze auto lepiej na nich wyglada, ale z wyzej opisanych powodow nie mam najmniejszego zamiaru ich kupowac

 

pozdr

Opublikowano

według mnie do e39 zaden z tego wzoru w rozmiarze 17' nie bedzie dobrze wygladal te dwa pierwsze sa wedlug mnie brzydkie a te ktore proponuje _kris_ nie dadza takiego efektu przez szeroki rant i gesta budowe felgi. one beda dawaly rade dopiero w rozmiarach jak na zdjeciu 18" i wiecej. na 17" do e39 proponowal bym:

http://cgi.ebay.de/5er-BMW-E39-Radsatz-Sternspeiche-81-235-45-R17Y-8x17_W0QQitemZ380038313376QQihZ025QQcategoryZ9892QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

widzialem je kilka razy na e39 i naprawde jest ladny efekt wiekszej felgi dla laika wyglada na 18'

Opublikowano
jasne, tylko podejdz do tego z innej strony: komu to auto ma sie dobrze prezentowac?

 

Ja wychodze z zalozenia, ze jesli 99% czasu uzytkowania samochodu spedzam w kabinie (i nie widze felg), to nie jest dla mnie priorytetem ich boski i zajefajny wygląd. Natomiast komfort jazdy jest dla mnie znacznie wazniejszy.

 

Z drugiej strony felgi te oczywiscie mogą ogladac wszyscy inni, ktorzy akurat znajdą sie w poblizu, ale ich opinia o moim aucie W OGOLE mnie nie interesuje :)

 

A jesli argument komfortu jazdy dla Ciebie nie ma znaczenia, to co powiesz na:

 

- duzo wieksze ryzyko uszkodzenia felgi w jakiejs dziurze i koniecznosc prostowania

- duzo wieksze ryzyko, ze rano zastaniesz auto na cegłach, bo komus sie funkiel nówki 18'' spodobaja a nie chce mu sie za nie placic?

- wieksza felga = przewaznie szersza opona (choc nie zawsze) a to z kolei przeklada sie na wieksze spalanie

 

PS. sam jezdze E39 na fabrycznych 16''. Dla jasnosci: stac mnie na porządne 18'', tez uwazam ze auto lepiej na nich wyglada, ale z wyzej opisanych powodow nie mam najmniejszego zamiaru ich kupowac

 

pozdr

 

Takie gadanie przypomina mi słowa mojego sąsiada poruszajacego się Skodą Felicią przeciwko autom typu e39 : "nieeee, bo ukradną", "nieeee, bo opłaty drogie", "nieeee, bo pali dużo", "nieeee, bo części drogie", "nieee bo, mi się moim dobrze jeździ". :cool2:

 

Napisałem, wszystko zależy od podejścia i oczekiwań. W świecie motoryzacji istnieje coś takiego jak stylling, czyli tunning wizualny. Stosuje się go w aucie, aby nadać mu nietuzinkowy wygląd, żeby auto z powszechnego stało się unikatowe. Jeśli ktoś traktuje samochód do przemieszczania się, to namawianie go na jakieś obniżone zawieszenia, zderzaki czy felgi większe od standardowych mija się z celem, bo on tego nie rozumie lub po prostu go to nie interesuje, tak jak Ciebie.

 

Argumenty, które wymieniłeś przeciwko stosowaniu felg większych od standardowych możnaby rozserzyć o jeszcze wiele innych podpunktów (szybsze zuużywanie się zawieszenia, gorsze prowadzenie się auta na koleinach itd. itp.), bo stosowanie felg większych od standardowych na polskich wykopkach ma zdecydowanie więcej wad niż zalet (których też jest wiele), to chyba oczywiste. Problem jednak w tym, że chcąc sprawić aby auto stało się naprawdę atrakcyjne do pewnych rzeczy trzeba zmienić stosunek, bo inaczej nie osiągnie się zamierzonego efektu.

 

Innymi słowy, chcesz aby Twoje E39 wyglądało atrakcyjnie, 18-nastki to minimum + obniżone zawieszenie. Chcesz aby Twoje auto było komfortowe, 15-16-nastki maksymalnie + standardowe zawieszenie. Nie ma kompromisów, bo koło 225/45/17 nim absolutnie nie jest, gdyż na nim jeździ się dokładnie tak samo mało komfortowo jak na 235/40/18 lub 225/40/18 (wiem z doświadczenia) oraz nie ma dobrej prezentacji, bo 17-nastka gubi się przy gabarytach E39 tak samo jak 16-nastka.

Opublikowano

Takie gadanie przypomina mi słowa mojego sąsiada poruszajacego się Skodą Felicią przeciwko autom typu e39 : "nieeee, bo ukradną", "nieeee, bo opłaty drogie", "nieeee, bo pali dużo", "nieeee, bo części drogie", "nieee bo, mi się moim dobrze jeździ". :cool2:

 

jak mu dobrze z felicją to niech nią jeździ :mrgreen:

 

Jeśli ktoś traktuje samochód do przemieszczania się, to namawianie go na jakieś obniżone zawieszenia, zderzaki czy felgi większe od standardowych mija się z celem, bo on tego nie rozumie lub po prostu go to nie interesuje, tak jak Ciebie.

 

wg mnie żadne auto sprzedawane w dziesiatkach tysiecy egzemplarzy nie moze stac sie unikatowe tylko dlatego ze ktos je obnizyl o 2 cm i wsadzil felgi o pare cali wieksze. Unikat to wg mnie auto, ktore po pierwsze wyglada oryginalnie, po drugie naprawde trudno je spotkac. Obnizonych BMW z duzymi kolami na drogach jest jak psów, wiec co to za unikat :)

 

stosowanie felg większych od standardowych na polskich wykopkach ma zdecydowanie więcej wad niż zalet (których też jest wiele)

 

zalet jest wiele?? a mozesz podac chociaż jedną zalete wielkich felg, oprocz ladnego wygladu?

 

Problem jednak w tym, że chcąc sprawić aby auto stało się naprawdę atrakcyjne do pewnych rzeczy trzeba zmienić stosunek, bo inaczej nie osiągnie się zamierzonego efektu.
To jasne :D ja akurat traktuje samochod jak środek transportu z A do B. Oczywiscie dbam o niego, ale sie do niego nie przywiazuje jakos strasznie i nie zalezy mi zeby budzil podziw na ulicy lub zeby sie ludzie za nim ogladali. Jak bede chcial samochod robiący wrazenie wyglądem, to kupie Astona DB9 :)

 

Innymi słowy, chcesz aby Twoje E39 wyglądało atrakcyjnie, 18-nastki to minimum + obniżone zawieszenie. Chcesz aby Twoje auto było komfortowe, 15-16-nastki maksymalnie + standardowe zawieszenie.

 

i wlasnie tak jezdze: 16'' + standardowe zawieszenie :mrgreen:

Opublikowano

Bez sensu gadanie, nie wiem czy chcesz mnie do czegoś przekonać czy oczekujesz abym ja przekonał Ciebie. :wink: Jeśli nie lubisz dużych felg to po prostu na nich nie jeździj i kropka, co mnie to interesuje. :) Nie wiem nad czym tu filozofować. Nikt nikomu nie karze wyróżniać z tłumu swojego auta, bo prawda jest taka, że E39 jest bardzo dużo na drogach i dawno przestało być atrakcyjne w fabrycznym setupie, a takich jeździ 95%. Żeby to zmienić potrzebne są konkretne działania, a zamiana 15-nastek na 17-nastki jest tylko kosmetyką, która obrazu całości nie zmieni w ogóle. Z resztą podobnie jest z A6 C5 od Audi. W latach 90. były nieco inne standardy przy tworzeniu aut, kiedy E39 czy C5-ki były na deskach kreślarskich i to normalne, że dziś nieco odstępują od nowszych modeli. Nikt nie karze nikomu tego zmieniać, a gadanie "eeee, po co?" albo "jakbym chciał mieć coś lepszego kupiłbym sobie E60" jest bez sensu i świadczy o nieznajomości lub zwyczajnym nie interesowaniem się tematem tunningu.

 

zalet jest wiele?? a mozesz podac chociaż jedną zalete wielkich felg, oprocz ladnego wygladu?

 

Zalety dużych felg i szerszych opon oprócz wyglądu:

 

- lepsze prowadzenie się auta na zakrętach dzięki niskiemu profilowi i lepszej przyczepności,

- skuteczniejsze hamowanie, dzięki zwiększonemu ciężarowi koła oraz większej powierzchnii styku opony z jezdnią,

- lepsze prowadzenie auta po trasie, bezpieczniejsza zmiana pasów ruchu bez efektu "bujania".

 

Z resztą wypunktowywanie zalet jest bez sensu, bo wiadomo przecież że chodzi przede wszystkim o zwykły stylling, zwiększenie atrakcyjności auta to myśl przewodnia przy montowaniu innego od standardowego rozmiaru felg czy ogumienia, a wszelkie zalety są tylko efektem ubocznym tego procesu. Odbywa sie to kosztem trwałości zawieszenia, komfortu jazdy czy słabszemu przyspieszeniu. Każdy sam musi zdecydować czego potrzebuje licząc się z konsekwencjami.

 

Jeśli ktoś jednak tematem tunningu się nie interesuje, a wszelkie zmiany stylistyczne w swoim aucie uważe za zbędne to proponuję nie zabierać w tej sprawie głosu, bo to jest tak jak rozmowa ze ślepym o kolorach. :8)

Opublikowano
Bez sensu gadanie, nie wiem czy chcesz mnie do czegoś przekonać czy oczekujesz abym ja przekonał Ciebie. :wink:

 

nie, ani przez chwile nie mialem zamiaru Cie do czegokolwiek przekonywac, jak rowniez nie spodziewam sie zebys przekonał mnie - ot, wymiana poglądów i tyle

 

Jeśli ktoś jednak tematem tunningu się nie interesuje, a wszelkie zmiany stylistyczne w swoim aucie uważe za zbędne to proponuję nie zabierać w tej sprawie głosu, bo to jest tak jak rozmowa ze ślepym o kolorach. :8)

 

przepraszam tato, juz sie nie odzywam :mrgreen:

Opublikowano

:wink: A wracajac do tematu, kilka propozycji dla E39, wszystkie znane:

 

http://img367.imageshack.us/img367/43/as1xn1.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img529.imageshack.us/img529/2261/qw2rp9.jpg

 

http://img440.imageshack.us/img440/8006/as3wu7.jpg

 

http://img440.imageshack.us/img440/6089/as4mo2.jpg

 

http://img230.imageshack.us/img230/1419/as5qo0.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Kris

 

Te na pierwszym zdjęciu od góry, jak na mój gust są najładniejsze.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano

Zastanawiam sie nad tymi

http://moto.allegro.pl/item386480665_bmw_5_e60_e61_e39_felgi_aluminiowe_17_.html

tylko nie wiem czy będą pasowały do e39 czy średnica osadzenia jest taka sama jak e60

 

Te również mi sie podobają tylko koleś zrobił zdjęcia jednego koła i to zapasowwgo (dedukuję po zdjęciach) i nie wiem jakie sa pozostałe

http://moto.allegro.pl/item370531169_bmw_e39_felgi_17_w_bdb_stanie_z_oponami.html

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zastanawiam sie nad tymi

http://moto.allegro.pl/item386480665_bmw_5_e60_e61_e39_felgi_aluminiowe_17_.html

tylko nie wiem czy będą pasowały do e39 czy średnica osadzenia jest taka sama jak e60

 

Te również mi sie podobają tylko koleś zrobił zdjęcia jednego koła i to zapasowwgo (dedukuję po zdjęciach) i nie wiem jakie sa pozostałe

http://moto.allegro.pl/item370531169_bmw_e39_felgi_17_w_bdb_stanie_z_oponami.html

 

Pierwsze jak cie mogę, ale te drugie są blee.

Na lżejszych felgach bunie wyglądają lepiej.

003.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.