Skocz do zawartości

kontrolka smarowania na niskich obrotach na ciepłym siln


bongobocian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich , mój problem polega na tym ze po odpaleniu jak juz silnik sie nagrzeje po przejechaniu kilku kilometrów jak wrzóce na luz obroty spadną do około 800-900 zapala mi sie konrolka smarowania .... olej jest zmieniony filtr także co moze być tego przyczyną? od kilku mechaniczków słyszałem ze bedą do wymiany panewki ....w silniku tylko co była zmieniana uszczelka pod głowicą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie są trzy możliwości:

1. pompa słaba

2. pompa pracuje poprawnie ale olej gdzieś ucieka nie tam gdzie trzeba - panewki to jeden przykład. Może to być każde miejsce gdzie olej dochodzi pod ciśnieniem a z jakiegoś powodu "wylewa" się.

3. czujnik ciśnienia oleju jest zesputy i pokazuje "niskie" ciśnienie kiedy tak naprawdę wszystko jest w normie.

 

Warto też sprtawdzić czy masz dobrej jakości filtr - słyszałem, że tanie filtry blokują się pod wpływem ciśnienia i wtedy właśni taki efekt jak mówisz może się pojawić. Najlepiej daj jakiegoś MANa. :mrgreen:

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. pompa pracuje poprawnie ale olej gdzieś ucieka nie tam gdzie trzeba - panewki to jeden przykład. Może to być każde miejsce gdzie olej dochodzi pod ciśnieniem a z jakiegoś powodu "wylewa" się.

 

A np magistrala olejowa - umieszczona nad wałkiem rozrządu - mająca smarować wałek rozrządu. Olej tam dochodzi pod ciśnieniem ( od wałka rozrządu ) i następnie wylewa się na wałek smarując jego krzywki.

 

 

Czyli jednak nie wszystkie miejsca - ale to tak dla uściślenia :-)

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby to były panewki to czasem tego nie naprawiaj bo wymiana panewek, pierścieni/tłoków ze szlifem czy bez w BMW nigdy nie przynosi porządanych rezultatów, poprostu nie da się już tgo tak spasować jak zrobiła to fabryka, że już o kosztach takiej operacji nie wspomnę bo wyniesie ze dwa razy więcej a i tak bedzie gorzej chodziło niż używany silnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ... do moich mankametów dochodzi jeszcze przestawiający sie wałek popychaczy co prowadzi do pospadania zabezpieczeń popychaczy.... i wiadomo co sie wtedy dzieje z silnikiem .... jesli ktos wie prosze o pomoc http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1411&mospid=47283&btnr=11_1168&hg=11&fg=35 dlaczego przewód nr 14 może być w połowie przeciety i zaślepiony śrubami poprzedni własciciel nic o tym nie wie z góry dzięki pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie Witam. W wolnej chwili podjechałem do mechanika zmierzyć cisnienie pompy oleju ksiazkowo przy obrotach około 800 powinno byc 3 bary u mnie przy tych obrotach wychyliło 1 :( przy koło 3-4 tys wychyliło 3 tysiące. W tygodniu podlece do warsztatu i zajrze do pompy olejowej może ją cos boli .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.