Skocz do zawartości

ronice miedzy silnikami 4,0 i 4,4?


misio735

Rekomendowane odpowiedzi

Moi Drodzy coz moge powiedziec...co prawda nie mam E38 ale E32 z silnikiem M60B40 i moge wypowiedziec sie na temat tego silnika...cichy,dynamiczny,jak dla mnie oszczedny przy zwyklej jezdzie,jak sie przycisnie potrafi troche lyknac ale frajda z jazdy to rekompensuje...a dzwiek silnika po prostu piekny.I tak szczerze po tym co tu przeczytalem na temat M62...wole M60.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

comfortstar jak to piszecie byl wprowadzony wczesniej niz w m73 - poszukajcie dokladnie kiedy i w jakim silniku :wink:

 

 

co do reszty - sprawa jest raczej oczywiscta - im wiecej bajerow , tym wiecej problemow - zobaczcie na m30 - nic tam nie ma i smiga jak zloto :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kupna m73 eksploatacja droga świece 12sztuk itd... olej w skrzyni biegów wymiana 13,5 litra sie mieści a cena za litr 120zl.... itd... wiec drogo ale radość duża i komfort

 

Da sie przezyc ten wydatek raz na kilka lat 12 x 8zl :lol:

Przeciez swiec nie wymienia sie co 10 kilometrow zeby o tym pisac jak o rzeczy, ktora powoduje zwiekszone koszty eksploatacji. Swoja droga taka swiecia do V12 kosztuje 8-9zl, a jak dobieralem swiece do M62, to byly drozsze i w ogolnym rezulatacie drozej wyszlo 8 swiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie przezyc ten wydatek raz na kilka lat 12 x 8zl :lol:

Przeciez swiec nie wymienia sie co 10 kilometrow zeby o tym pisac jak o rzeczy, ktora powoduje zwiekszone koszty eksploatacji. Swoja droga taka swiecia do V12 kosztuje 8-9zl, a jak dobieralem swiece do M62, to byly drozsze i w ogolnym rezulatacie drozej wyszlo 8 swiec.

 

co do tych świec to wczoraj z ciekawości aż sprawdziłem i są po 30-40 pln w sklepach internetowych do e38. W M70 były trochę inne. Ale to i tak wychodzi jedynie trochę ponad 400 pln... wymiana? Problematyczna. Ale koszt zamyka się pewnie w 800 pln nawet w renomowanym warsztacie i przy świecach Platinium. A przecież raz na 80 000 km dodatkowe 800 pln to nie wydatek.

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Mam E32 740iL 4.0L ze skrzynią automatyczną i właśnie skończył się silnik. Czy mogę włożyć silnik M60 3.0L lub M62 4.4L?

Nie wiem czy będzie pasowała mechanicznie tj. otwory do mocowania skrzyni biegów itp., a także mam wątpliwości czy elektronika którą mam przy tym silniku będzie współpracowała z tymi silnikami. Jeżeli pomyliłem oznaczenia silników to nieświadomie; wiem że silnik 4.0L przeszedł modyfikacje i pojawił się 4.4L, a 3.0L ma te same oznaczenie co 4.0L przynajmniej początkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze podam różnice na korzyść M62:

 

-inny system chłodzenia ( elektrotermostat na 105 )

 

-inne materiały gładzi cylindrów

 

-inny rozrząd

 

W skrócie ciszej, efektywniej , ekonomiczniej, lepiej.

 

Czytałeś co piszą tu ludzie ?

 

inny system chłodzenia: bardziej skomlikowany, trudniej go odpowietrzyć, pracujący na wyższej temp. znamionowej, plastikowy wirnik pompy wody, czujnik poziomu bez zbiornika wyrównawnczego (kiedy się zawiesi jedziemy bez wody nie wiedząc o tym), gorsze materiały układu vide odpadające platkiowe krućce chłodnicy. I to jest korzyść tak ? :lol:

 

-inne materiały gładzi cylindrów problem zwalczono po lifcie w 1994 już w 4.0

 

-inny rozrząd - pojedyńczy łańcuch zrobiony z oszczędności, siłą rzeczy bardziej podatny na rozciągnięcie, a co za tym idzie nie chce mi się już pisać.

 

Pomijam już że ten silnik powinien mieć spokojnie ok. 310 KM, dla równego rozwoju i konkurencji z innymi autami

 

Witam Wszystkich

 

to może i ja wtrącę swoje trzy grosze do tematu, tak się składa że mogę porównać silniki M60b40 kontra M62b44TU bo użytkowałem, a wręcz użytkuję dwa auta z właśnie takimi motorami, a więc do rzeczy

M60b40 (BMW 840 z 94roku), którą miałem prawie dwa lata z przebiegiem 211tys km i sprzedałem jakiś miesiąc temu(koledze z naszego forum tak na marginesie). Dementuje wszelkie pogłoski odnośnie nierównej pracy, falowaniu i inne tego typu pierdoły. Sprawny i zadbany M60b40 nie ma żadnych z powyżej opisanych usterek, chodzi równiutko jak stół i tak powinien chodzić, jest jedna rzecz która się potwierdza tj. luzująca się pompa oleju, trzeba o tym pamiętać. Jeśli chodzi o osiągi maksymalne to praktycznie nie czuć różnicy między obydwoma porównywanymi silnikami, co do codziennej (czytać średniej jazdy miejskiej) jazdy M62b44TU jest bardziej komfortowy przez większy moment obrotowy umieszczony w niższym zakresie obrotów, rzadsze redukcje biegów przy podobnej dynamice jazdy.

 

Jeśli chodzi o M62B44TU (BMW 740 99rok przebieg 370 tys km)

 

Nie zgadzam się z powyższym że jest bardziej problemowy i oszczędzany na materiałach.

- Pompa wody owszem już wymieniona przy przebiegu 350 tys.

- Chłodnica oryginalna (bzdura o łamiących krućcach itp) z resztą i w jednym i w drugim silniku chłodnica ma krućce z tworzywa tylko w starszym węże są zaciskane opaskami a w nowszym są na szybkozłącza, ot i cała różnica.

- Eletro-zawory od ogrzewania wymienione przy 300 tys

- Alternator chłodzony cieczą(w M60b40-powietrzem) na razie oryginalny

- Wanosy-oryginalne (już troszkę postukują, ale mają prawo)

- Rozrząd nie robiony.

 

To tyle z mojej strony, więc jeśli ktoś uważa że 350 tys km to za mało żeby zmienić pompę wody to trudno, musi poszukać innego auta.

 

Mam nadzieje że rozwiałem niektóre mity i bzdury, które nieraz czytam na forum, że ktoś tam kupił auto, przebieg 180 tyś km i zesrała się pompa wody, chłodnica, termostat i do tego jeszcze połowę auta trzeba wymienić. Jeśli trzeba to zrobić to aut ma owszem 180 tys + 200 tys w pamięci, które jakiś turas albo polski handlarz zdjął z szafy dla lepszego samopoczucia kupującego.

 

Pozdrawiam :D

 

PS jeśli kogoś uraziłem, albo obraziłem moją wypowiedzią, to z góry PRZEPRASZAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.