Skocz do zawartości

ronice miedzy silnikami 4,0 i 4,4?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moi Drodzy coz moge powiedziec...co prawda nie mam E38 ale E32 z silnikiem M60B40 i moge wypowiedziec sie na temat tego silnika...cichy,dynamiczny,jak dla mnie oszczedny przy zwyklej jezdzie,jak sie przycisnie potrafi troche lyknac ale frajda z jazdy to rekompensuje...a dzwiek silnika po prostu piekny.I tak szczerze po tym co tu przeczytalem na temat M62...wole M60.Pozdrawiam.
Opublikowano

comfortstar jak to piszecie byl wprowadzony wczesniej niz w m73 - poszukajcie dokladnie kiedy i w jakim silniku :wink:

 

 

co do reszty - sprawa jest raczej oczywiscta - im wiecej bajerow , tym wiecej problemow - zobaczcie na m30 - nic tam nie ma i smiga jak zloto :mrgreen:

Opublikowano
co do kupna m73 eksploatacja droga świece 12sztuk itd... olej w skrzyni biegów wymiana 13,5 litra sie mieści a cena za litr 120zl.... itd... wiec drogo ale radość duża i komfort

 

Da sie przezyc ten wydatek raz na kilka lat 12 x 8zl :lol:

Przeciez swiec nie wymienia sie co 10 kilometrow zeby o tym pisac jak o rzeczy, ktora powoduje zwiekszone koszty eksploatacji. Swoja droga taka swiecia do V12 kosztuje 8-9zl, a jak dobieralem swiece do M62, to byly drozsze i w ogolnym rezulatacie drozej wyszlo 8 swiec.

Opublikowano

Da sie przezyc ten wydatek raz na kilka lat 12 x 8zl :lol:

Przeciez swiec nie wymienia sie co 10 kilometrow zeby o tym pisac jak o rzeczy, ktora powoduje zwiekszone koszty eksploatacji. Swoja droga taka swiecia do V12 kosztuje 8-9zl, a jak dobieralem swiece do M62, to byly drozsze i w ogolnym rezulatacie drozej wyszlo 8 swiec.

 

co do tych świec to wczoraj z ciekawości aż sprawdziłem i są po 30-40 pln w sklepach internetowych do e38. W M70 były trochę inne. Ale to i tak wychodzi jedynie trochę ponad 400 pln... wymiana? Problematyczna. Ale koszt zamyka się pewnie w 800 pln nawet w renomowanym warsztacie i przy świecach Platinium. A przecież raz na 80 000 km dodatkowe 800 pln to nie wydatek.

 

 

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Mam E32 740iL 4.0L ze skrzynią automatyczną i właśnie skończył się silnik. Czy mogę włożyć silnik M60 3.0L lub M62 4.4L?

Nie wiem czy będzie pasowała mechanicznie tj. otwory do mocowania skrzyni biegów itp., a także mam wątpliwości czy elektronika którą mam przy tym silniku będzie współpracowała z tymi silnikami. Jeżeli pomyliłem oznaczenia silników to nieświadomie; wiem że silnik 4.0L przeszedł modyfikacje i pojawił się 4.4L, a 3.0L ma te same oznaczenie co 4.0L przynajmniej początkowe.

Opublikowano
To ja jeszcze podam różnice na korzyść M62:

 

-inny system chłodzenia ( elektrotermostat na 105 )

 

-inne materiały gładzi cylindrów

 

-inny rozrząd

 

W skrócie ciszej, efektywniej , ekonomiczniej, lepiej.

 

Czytałeś co piszą tu ludzie ?

 

inny system chłodzenia: bardziej skomlikowany, trudniej go odpowietrzyć, pracujący na wyższej temp. znamionowej, plastikowy wirnik pompy wody, czujnik poziomu bez zbiornika wyrównawnczego (kiedy się zawiesi jedziemy bez wody nie wiedząc o tym), gorsze materiały układu vide odpadające platkiowe krućce chłodnicy. I to jest korzyść tak ? :lol:

 

-inne materiały gładzi cylindrów problem zwalczono po lifcie w 1994 już w 4.0

 

-inny rozrząd - pojedyńczy łańcuch zrobiony z oszczędności, siłą rzeczy bardziej podatny na rozciągnięcie, a co za tym idzie nie chce mi się już pisać.

 

Pomijam już że ten silnik powinien mieć spokojnie ok. 310 KM, dla równego rozwoju i konkurencji z innymi autami

 

Witam Wszystkich

 

to może i ja wtrącę swoje trzy grosze do tematu, tak się składa że mogę porównać silniki M60b40 kontra M62b44TU bo użytkowałem, a wręcz użytkuję dwa auta z właśnie takimi motorami, a więc do rzeczy

M60b40 (BMW 840 z 94roku), którą miałem prawie dwa lata z przebiegiem 211tys km i sprzedałem jakiś miesiąc temu(koledze z naszego forum tak na marginesie). Dementuje wszelkie pogłoski odnośnie nierównej pracy, falowaniu i inne tego typu pierdoły. Sprawny i zadbany M60b40 nie ma żadnych z powyżej opisanych usterek, chodzi równiutko jak stół i tak powinien chodzić, jest jedna rzecz która się potwierdza tj. luzująca się pompa oleju, trzeba o tym pamiętać. Jeśli chodzi o osiągi maksymalne to praktycznie nie czuć różnicy między obydwoma porównywanymi silnikami, co do codziennej (czytać średniej jazdy miejskiej) jazdy M62b44TU jest bardziej komfortowy przez większy moment obrotowy umieszczony w niższym zakresie obrotów, rzadsze redukcje biegów przy podobnej dynamice jazdy.

 

Jeśli chodzi o M62B44TU (BMW 740 99rok przebieg 370 tys km)

 

Nie zgadzam się z powyższym że jest bardziej problemowy i oszczędzany na materiałach.

- Pompa wody owszem już wymieniona przy przebiegu 350 tys.

- Chłodnica oryginalna (bzdura o łamiących krućcach itp) z resztą i w jednym i w drugim silniku chłodnica ma krućce z tworzywa tylko w starszym węże są zaciskane opaskami a w nowszym są na szybkozłącza, ot i cała różnica.

- Eletro-zawory od ogrzewania wymienione przy 300 tys

- Alternator chłodzony cieczą(w M60b40-powietrzem) na razie oryginalny

- Wanosy-oryginalne (już troszkę postukują, ale mają prawo)

- Rozrząd nie robiony.

 

To tyle z mojej strony, więc jeśli ktoś uważa że 350 tys km to za mało żeby zmienić pompę wody to trudno, musi poszukać innego auta.

 

Mam nadzieje że rozwiałem niektóre mity i bzdury, które nieraz czytam na forum, że ktoś tam kupił auto, przebieg 180 tyś km i zesrała się pompa wody, chłodnica, termostat i do tego jeszcze połowę auta trzeba wymienić. Jeśli trzeba to zrobić to aut ma owszem 180 tys + 200 tys w pamięci, które jakiś turas albo polski handlarz zdjął z szafy dla lepszego samopoczucia kupującego.

 

Pozdrawiam :D

 

PS jeśli kogoś uraziłem, albo obraziłem moją wypowiedzią, to z góry PRZEPRASZAM!

Opublikowano
Panowie zakupiłem niedawno 735 z roku 99 z silnikiem M62 podwójny vanos. Tak sobie czytam i myśle czy kupiłem taki szajs? Co o tym silniku myślicie? To jest to samo co 4,4?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.