Skocz do zawartości

Czy silnik z 324d mozna przezucić do bmw 524td???????????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chciałbym wiedzieć czy wszystkie czujniki i elektronika w tych silnikach jest taka sama, i czy komputery z t podejdą pod silnik z 324d. Proszę o szybkoą odpowiedz. :)
Opublikowano

Generalnie to sa te same silniki. Glowna roznica to pompa wtryskowa (zwroc uwage czy masz na linke czy elektronik).

Inne lapy silnika (to nie problem) i moga byc inne czujniki temperatury tzn wtyczki bo dzialanie to samo.

A tak poza tym to wszystko to samo

Opublikowano
Dzięki wielkie teraz moge się brać za przekładke, aha a jak z pompą wtryskową sterowniki są te same, tzn. czy sterownik z d podejdzie pod td
Opublikowano

ja przekładałem z 324TD do mojej piątki.

Pompa jest ta sama, nie trzeba wymieniać komputera ani nic przy nim robić, przekładasz i jedziesz.

Różnice:

1)miska olejowa (brak połączenia z wężykiem z filtra oleju) - najlepiej przełożyć

2)jest inny alternator - sprawdzałem na realoem.com

3)pompa wspomagania - jest inna ale może podpasować

4)rozrusznik - według realoem tez inny

 

to chyba tyle :)

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Nie zwróciłem uwagi, że chodzi o przekładkę silnika bez turbiny. Jeśli zamierzasz przełożyć silnik w takim stanie jak jest i nie będziesz zakładał turbo to na pewno będzie różnica w sterowaniu komputera jak napisał iamtheone - w piątce silnik bez turbiny to porażka. Co do drugiego wyjścia, że dasz do niego turbo to nie wiem czy Ci głowica wytrzyma. Kiedyś pytałem o to na forum i podobno silniki bez turbo miały inne, słabsze i nie przystosowane do takiego ciśnienia. Ile w tym prawdy to nie wiem, bo nie widziałem jeszcze głowicy ze zwykłego silnika 2.4D

W razie jakichkolwiek problemów pisz, jak przełożysz to napisz też parę słów o tym

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Jeśli chodzi o głowice to sprawdzałem numery na nowych do diesela i t.diesla, i są identyczne. Ja jeżdze w piątce na głowicy od zwykłego rok i nie odczówam różnicy. Lecz musze zrobić pomiary wałka rozrządu bo przewiduje że skoki na zaworach mogą być deko inne. Dzięki za porady. Jak tylko przełoże to podziele się doświadczeniami, jeśli odpale. :) Pozdro
Opublikowano
jak ja przełożyłem silink z 324TD do swojego auta to bezproblemów za pierwszym razem odpalił :) bez kombinowania
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam to znowu ja. :)

Ogłaszam wszem i wobec że przełożyłem silnik z 324d do 524 td.

Silnik chodzi równo i ładnie.

Jak obiecałem podzielę się doświadczeniami.

1. Silnik z diesla nie ma wyjść w bloku do smarowania turbiny, ale to da się obejść, wystarczy podpiąć po wyjście czujnika ciśnienia i porut zrobić w połączeniu z wężem powrotnym filtra.

2. Należy zmienić łapy silnika, mocowania pasują więc nie trzeba nic przerabiać jeśli hodzi o mocowanie łap do bloku silnika,

3. Można zmienić alternator ale z diesla pasuje,

4. Zmiana pompy wspomagania,

5. Zmiana dekla wyjściowego pompy olejowej, aby można było zamontować filtr olejowy duży z td,

6. Zmiana kolektora ssącego i wydechowego,

7. I na koniec zmiana miski olejowej

Myślę że to wszystko. Po tej przekładce nie poznałem swojego samochodu. Poprostu rewelacja. Tera idzie 180km/h i mam jeszcze duży zapas na pedale gazu. Myślę więc że prędkość ustaloną przez producenta osiągnie bez problemu ( po tylu latach eksploatacji :))

 

Pozdrawiam :D :D :cool2: :cool2: :dance: :dance:

Opublikowano
gdy ja przekładałem silnik z 324TD do mojej buni to wykosztowałem się 200zł na warsztacie tylko :) Chłopcy zrobili mi to w jedno popołudnie. Rano dałem auto, a po pracy wracałem już nim do domu. Komputera w moim przypadku nikt nie ruszał
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Jeśli chodzi o turbo to oczywiście przełożyłem ale musiałem przerobić smarowanie to co wcześniej napisałem. Komputera nie ruszałem pozostał z starego td, pompa wtryskowa jest elektroniczna bo taką miała już bmw 324d, a dawkowania nie ruszałem pozostał z diesla. Gdy pierwszy raz odpalałem chwycił za pierwszym obrotem co wydawało mi się niemożliwe. Jednak zapalił i chodził bez problemu. Mi przekładka zajęła sporo czasu, gdyż pisałem maturę i egzamin zawodowy, poza tym przekładałem silnik poraz pierwszy bez pomocy mechanika. Po prostu garaż kanał i wysięgnik i wystarczyło. Cały remont trwał 5 dni oczywiście nie całych. Poza silnikiem wyciągałem jeszcze skrzynie zmieniałem koło zamachowe dwumasowe na mocniejsze od tds i jeszcze parę małych remoncików. Myślę że jak na pierwszy raz to całkiem sprawnie mi to poszło.

 

Pozdro for all.

 

p.s.

Jeśli macie jakieś pytania piszcie, postaram się jak najszybciej odpowiedzieć. :cool2: :cool2: :dance: :dance:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.