Skocz do zawartości

Słabsze osiagi a sonda lambda


jarszy007

Rekomendowane odpowiedzi

Witm.Było juz bardzo dobrze ale zawsze cos musi sie popsuc...Od jakiegos czasu po jezdzie w miescie(korki itp.)auto zaczyna mulić :( Jest wyraznie słabsze,ciezej rusza z miejsca i wydaje sie jakby ważyło z 300kg wiece,Podjechałem na kompa bo czasem też falują obroty,nie dużo ale nie powinno tego być!komoputer za kazdym razem pokazywał bład sondy(poza pomiarem czy cos tam takiego)i czujnik spalania stukowego.Czy przez sonde moze samochod słabnac?sonda ma chyba wyprowadzone 4 kabelki.U mnie jest jakis wpiąty 5 kabel!od gazu czy jak?na gazie nie faluje tak jak na benzynie,prawie wcale.Czasem jak zgasze i opdale jeszcze raz to troche jest lepiej.Moze sonda sie wiesza?dolot raczej szczelny,guma wymieniona na nowa!cieżko wyjąć sondę?moze ktos mial podobny problem.Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogadaj z kimś, kto może Ci takiej sondy użyczyć na parę minut. Założysz drugą i będzie coś wiadomo. Ewentualnie zaryzykuj i kup nową/używaną. :worried: A takie zamulenie może być spowodowane źle działającą sondą.

 

Daj fotę tego 5 przewodu, może ktoś Ci podpowie co to i po co to może być podłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z bertą ,mianowicie

wymieniłem przepływke ecu czujnik wału pompe paliwa zastanawiam sie nad sonda i napinaczem na górnych wałkach.

silnik czasami pracuje bardzo równo czasami gasnie i ma nierówne obroty.

Jak załapie to wmiare sie zbiera ale po chwili brakuje mocy i stop tylko na wolnych.

Wyczysciłem krokowy jest idealny jak łza.

prawie pewny jestem napinacza czy dlatego szarpie i niema mocy bo zmieniaja sie fazy na rozrzadzie .

Prosze o pomoc w tej sprawie trace głowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na czym polega przewodowość sondy lambda wyjaśni wam w tym odcinku nie kto inny jak sam miki1406 :P

 

Sonda jest niczym innym jak małym wytwórcą prądu rzędu (w zależności od wersji) do 1V lub do 5V. Wytwarzanie wymaga odpowiedniej temperatury (kilkaset stopni) oraz tlenku węgla który sonda "czuje"

 

Sondy występowały w dwóch wersjach :

a) sonda bez podgrzewania - jej praca zaczynała się po osiągnięciu temperatury kilkuset stopni czyli coś ok. ~15minut... Przez ten czas samochód więcej palił i nie spełniał zapewne jakiś tam norm EURO

 

b) sonda z podgrzewaniem - tu pracą podgrzewacza steruje przekaźnik czasowy (w BMW najczęściej koloru białego choć to nie reguła)... podgrzewanie daje taki zysk że sonda zaczyna (dzięki szybkiemu rozgrzaniu) pracować duuużo szybciej ok. 1minutka i śmiga

 

Sondy bez podrzewania to sondy:

- jednoprzewodowe - masa jest podawana obudową czyli z rury a przewód jest sygnałowy

- dwuprzewodowa - masa idzie jednym kablem, sygnał drugim

 

Sondy podgrzewane to:

- trójprzewodowe - dwa kable to podrzewacz, jeden to sygnał masa idzie z obudowy sondy/rury

-czteroprzewodowe - czyli jak logika mówi dwa kable podgrzewacz + dwa kable masa oraz sygnał sondy... :cool2:

 

Piąty przewód może być u ciebie kolego doprowadzeniem sygnału do centralki LPG która podczas pracy instalacji emuluje sygnał lambdy wzorując się na odczycie z niej troszkę innych wartości...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak u mnie padła sonda to żeby ruszyć to musiałem dać 4 tys obrotów. kichał strzelał. pojechałem na Św. Teresy z marszu ledwo dojechałem podpięli pod kompa - sonda lambda. Podnośnik, wypieli wtyczkę odpaliłem i od razu śliczna praca silnika. Wgrali mi program bez lambdy i jeżdżę tak już rok i wszystko ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy podłączę się i mam takie małe pytanie miałem problemy z sondą wymieniłem ją parę miesięcy, a moje pytanie jest takie czy jak sonda padnie czy jest problem z odpaleniem samochodu bo mam taki oto problem (gdy samochód jest w garażu i nie pada na niego słońce to odpala super :cool2: ale problem zaczyna się gdy postoi od 7-17 w czasie prac na słońcu , nie chce załapać i od razu krztusi się a gdy dodam gazu troszkę to gaśnie dopiero za 3 razem odpali i słabo się kręci a przy tym zamułka, no i pierdzenie :duh: :mad2: )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy podłączę się i mam takie małe pytanie miałem problemy z sondą wymieniłem ją parę miesięcy, a moje pytanie jest takie czy jak sonda padnie czy jest problem z odpaleniem samochodu bo mam taki oto problem (gdy samochód jest w garażu i nie pada na niego słońce to odpala super :cool2: ale problem zaczyna się gdy postoi od 7-17 w czasie prac na słońcu , nie chce załapać i od razu krztusi się a gdy dodam gazu troszkę to gaśnie dopiero za 3 razem odpali i słabo się kręci a przy tym zamułka, no i pierdzenie :duh: :mad2: )

Ja mam własnie podobnie.Gdy sie rozgzreje to jest muł i przerywa.Myśle ze gdzies moze łapać ciepłe powietrze a le gume od przepływki mam nowa.Zastanawia mnie ta rurka od filtra powietrza do wlotu koło lampy!tam powinno jeszcze być?jakaś guma do wlotu ze zderzaka?bo mi sie wydaje ze moze lapac powietrze z rozgrzanej chłodnicy.Muszę podejrzeć w innej beemce.Ja odłaczałem sonde no i na benzynie wcale nie chciał jeździc a na gazie było lepiej.Jak wciskam gaz do dechy to jakos przyspiesza ale jak trochę ujmę to lepiej idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarszy moim zdaniem u ciebie to wina ewidentnie przepływki... Miałem tak samo... Po prostu komputer myśli że dostaje mniej powietrza niż dostaje i dlatego mało paliwka psiuka :P I jest efekt duszenia :mrgreen:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miki masz chyba racje.Niedawno wrociłem od mechanika,wreszcie jakliś normalny spec!wziąl za cała diagnostyke silnika 30 zł!no i wyszedł jeden bład czujnika podciśnienia.Mechanik stwierdził ze może to być od przepływki i zebym to ją sprawdził pierwsza.Jeżeli od razu nie bedzie poprawy to moze byc uszkodzony ten czujnik albo na koniec jest gdzieś nieszczelnosc w kolektorze.Dziś już nie wymienie przepływki ale może jutro uda mi sie zamienic z kolega.On ma sprawna w 100%
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja miałem identyk objawy jak była walnięta przepływka... troszkę gazu jakoś szła, gaz do dechy to łapała zadyszkę... Na gazowni było lux

 

Teraz czekam do weekendu to wywale mikser i antyboom i sprawdzę co bestia potrafi na paliwku :twisted2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze u mnie na komputerze nie pokazal sie blad czujnika temperatury.Pokazal sie blad czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym icoś chyba z sondą,bo zaczynała działac dopiero od 4 tyś obr.No i dziś zauważyłem zesamochód dobrze przyspiesza własnie dopiero od 4 tys obr.Ale czy sonda ma wpływ na osiągi?chyba tylko na spalanie a to jest w granicy 14-15l w mieście przy normalnej jeżdzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.