Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, okazało się że to strasznie mylące klepanie przypominające walenie rozklekotanego rozrządu jest stukaniem panewki korbowodowej.

 

Na przyszłość dla innych: http://www.youtube.com/watch?v=JR7WAWZsdrM to klekotanie to panewka korbowodowa, bardzo podobne do klepania mocno zajechanych rozrządów.

 

Ponadto przy odpalaniu silnika w silniku klepie dosłownie jakby uderzało w niego 10 ludzi 10 młotkami. Dosłownie tak wygląda odpalanie.

 

Słyszałem że w tych silnikach często zdarza się, że wystarczy wstawić odpowiednie panewki i będzie jeszcze długo śmigał na dobrym ciśnieniu i bez stuków.

 

I teraz tak, liczę na ostatnią szansę dla tego silnika. Zrzucam miskę i oglądam wał i panewki i modlę się, żeby nie był poharatany i można było wymienić panewki i śmigać.

 

1. Jakie wymiary czopów wału i gładzi korbowodów/mostków powinny być, żeby zadecydować czy wstawić nominał czy +0,25 czy +0,5?

2. Stuka jedna panewka po rozgrzaniu, więc wnioskuję, że jeżeli już nadwymiar to tylko do tej jednej. Pytanie czy resztę panewek zostawić w spokoju jeżeli się nie ruszają czy wstawić tam nominał? Wolałbym zostawić jeżeli będą ok, bo pewnie są oryginalne, niż wymieniać je na zamienniki.

3. Jakich producentów zamienniki polecacie?

 

Pozdrawiam i zdam relację, czy panewki do wymiany, czy silnik na złom.

Opublikowano
Szlif wału to jakieś 200-300zł, panewki i tak pewnie kupisz komplet bo nie widziałem jeszcze na sztuki (może w serwisie). Całość to myślę nie więcej jak 400zł i jeśli reszta jest ok to warto. Czy warto wymieniać tylko jedną, zwłaszcza gdy słychać stukanie? Chyba nie.
Opublikowano

Racja, ale z rozrządu to nie bocian tylko cykanie, czyli norma w M40. A klekot to panewki. Więc jak zrobię panewki to będę miał M40 w normalnym stanie, czyli z cykaniem.

 

A szlifu wału na pewno nie będę robił, nie ma mowy, bo trzeba rozbierać silnik, wyciągać wał, wymieniać zimeringi itp itd. Jedyne co mogę zrobić dla tego silnika to wymienić komplet panewek.

Opublikowano
To raczej nie wróżę Ci powodzenia. Ale jak dobierzesz się do korbowodów to sam zauważysz, że to już nie wiele roboty z tym wałem.
Opublikowano
kiedyś wymieniałem panewki korbowe w M20 ale było to niejako przy okazji (wymiana pierścieni). Nic w silniku nie stukało, na jednej panewce była tylko jakas dziwna plama. 100 tys. km. później samochód został sprzedany a silnik chodził tak samo jak po tej naprawie. W twoim przypadku czop współpracujący z tymi stukającymi panewkami raczej znacząco odbiega kształtem i wymiarami od wymaganych wartości. Tak więc jeżeli ma to długo jeździć to tylko szlif
Opublikowano

Widze Paweł, że masz mase kłopotów z tą E30.

Jak chcesz wymieniać panweki to raczej w komplecie.

Najpierw musisz rozebrać wszystko i zobaczyć co się tam wogóle dzieje - czy przypadkiem nie obróciła ci się panweka, jak wyglądają pozostałe czopy etc...

Przypuszczam iż pozostałe czopy też nie są w idealnym stanie więc jeśli to tylko panweki to wymień kompletem i może będzie OK - ja jednak stawiam na to iż panewka mogła wyrobić trochę z wału a takim przypadku czeka cie albo szlif - albo wymiana.

Jak chcesz pojeździć tym autem to wyjmij z niego silnik i zrób porzadnie - żeby sie nie okazało iż po wymianie panewek za 2 miesiące bedziesz miał to samo na innym wykorbieniu.

 

Także kompletem.

 

Pzdr,

Opublikowano

No widzisz. Tak jak Ty poświęcasz się dla forum rozkładając dyfer na części pierwsze z ojcem, tak ja zajeżdżam panewki i składam do kupy, i bawię się klawiaturą i olejami :lol: Ktoś musi się poświęcić, żeby leksykon był na forum. Bo np. dyfer to ja tylko wiem że jest i nawet oleju w nim nie sprawdzałem, nie wymieniałem itp. :twisted2:

 

Za chwilę zwalam miskę i oglądam wał, mam nadzieję że nie będzie do szlifu. :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.