Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Niedawno stałem sie posiadaczem 320-stki coupe, po tygodniu użytkowania spod maski zaczeło wydobywać sie nieprzyjemne zgrzytanie. jakby łańcuszek uderzał o obudowe silnika. Mechanik zajrzał do środka i niestety nic nie stwierdził a kase wzioł. Lańcuch dobry , napinacze też na pokrywie nie widać śladów ocierania. Jestem pewien ze to rzęzi w tym miejscu (mechanik też) Co to morze być? Czy ktoś miał taki problem?
Opublikowano
dlaczego wzial kase jak nic nie zrobil ?? Pojedz do niego i powiedz mu zeby szukal tego jesli wzial zaplate a jesli nie ,niech odda i jedz do innego... Masz vanosa ?? nie jestem pewny ,ale chyba podobny dzwiek jest tez przy usterce w vanosie...
B M W
Opublikowano

http://img1.aukcjoner.net/gallery/000330717/7_f.jpg

Tu masz bez Vanosa. Porównaj z moim poprzednim linkiem i zobaczysz różnicę.

Patrz na korek wlewu oleju i jedź po linii prostej na sam dół silnika. Na poprzednim linku kończy się on taką bańką (tam jest M52 ale mniejsza z tym) a tu jej nie ma i to właśnie jest Vanos.

Tak masz M50. A co do VINu to przy rozkodowaniu raczej nie jest napisane czy z Vanosem czy bez, tylko ogólnie jaki jest silnik Mxx.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
http://img1.aukcjoner.net/gallery/000330717/7_f.jpg

Tu masz bez Vanosa. Porównaj z moim poprzednim linkiem i zobaczysz różnicę.

Patrz na korek wlewu oleju i jedź po linii prostej na sam dół silnika. Na poprzednim linku kończy się on taką bańką (tam jest M52 ale mniejsza z tym) a tu jej nie ma i to właśnie jest Vanos.

Tak masz M50. A co do VINu to przy rozkodowaniu raczej nie jest napisane czy z Vanosem czy bez, tylko ogólnie jaki jest silnik Mxx.

Może będzie prościej jak sam spojrzysz co mam pod maską, bo nie wiem czy o tą samą bańke nam chodzi :)

http://images23.fotosik.pl/216/94c6b4def6eda243med.jpg

Opublikowano
dlaczego wzial kase jak nic nie zrobil ?? Pojedz do niego i powiedz mu zeby szukal tego jesli wzial zaplate a jesli nie ,niech odda i jedz do innego... Masz vanosa ?? nie jestem pewny ,ale chyba podobny dzwiek jest tez przy usterce w vanosie...

Skoro już wiem że mam vanosa to powiedzcie mi tak na chłopski rozum co to jest, jak to wygląda i co w nim sie mogło zepsuć że tak rzęzi?

Opublikowano
Witam vanos to zmienne fazy rozrządu pojedyńczy vanos siedzi na wałku ssącym i poprawia moment obrotowy szczególnie przy niskich obrotach sam vanos w zasadzie się nie psuje ten klekot powodują trzy pierścienie które są na kole zębatym wałka ssacego nalezy je wymienić razem z trzema śrubami którymi są one skręcone nie radzę powierzać tej naprawy osobie która nigdy tego nie robiła bo przy składaniu vanos trzeba odpowiednio ustawić bo inaczej nie będzie działał-pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam vanos to zmienne fazy rozrządu pojedyńczy vanos siedzi na wałku ssącym i poprawia moment obrotowy szczególnie przy niskich obrotach sam vanos w zasadzie się nie psuje ten klekot powodują trzy pierścienie które są na kole zębatym wałka ssacego nalezy je wymienić razem z trzema śrubami którymi są one skręcone nie radzę powierzać tej naprawy osobie która nigdy tego nie robiła bo przy składaniu vanos trzeba odpowiednio ustawić bo inaczej nie będzie działał-pozdrawiam

Sorry że wracam do tego tematu ale jestem załamany. Elbląg to wiocha :mad2: . Od momentu zamieszczenia postu, nie mogę znaleźć mechanika który podjął by się naprawy, każdy odsyła mnie do innego. Orientujecie się mniej więcej ile to może kosztować w serwisie??? Bo chyba tylko to mi pozostało :( To śmieszne żeby naprawić stary samochód musze specjalnie do gdyni jechać? A może ma ktoś z was numer telefonu do serwisu w Gdyni???

Opublikowano

Witam chyba lepiej jechać do Gdyni niż dać komuś kto się na tym nie zna mnie takie coś kosztowało 1000pln i jeszcze oddali mi auto z zaciętym Vanosem za drugim podejściem nie w serwisie zapłaciłem 630pln łącznie z częściami do Vanosa i nową uszczelką pod pokrywę w serwisie o ile ich znam zedrą z ciebie skórę może się mylę ale mam złe doświadczenia sam komplet naprawczy do Vanosa kosztuje około 300zł

to tyle co mogę Ci pomóc w temacie koszty-pozdrawiam

Opublikowano

Trzy blaszki i dwadzieścia trzy blaszki a może tysiąc blaszek jak nie ma ktoś pojęcia o VANOSIE to niech nie pisze.

 

W VANOSIE często siadają oringi które sa założone na tłoku który jest wypychany porzez ciśnienie olejowe z komory.

Jest to oring wykonany z towrzywa o nazwie BUNA i on jest w wielu przypadkach problemem bo albo stwardnial albo wogóle popękał i nie trzyma odpowiedniego ciśnienia.

 

A co do tych blaszek to są to podkładki cierne i występują dwa typy (Trzeba je ocenić w jakim są stanie): starszy typ był tylko z dwoma ciernymi podkładkami a nowszy system jest z dwoma podkładkami i między nimi specjalną spręzyną oraz są inne sruby mocujące te niby blaszki ( inaczej sie ustawia Vanosa dla każdego z tych systemów)

 

Jeśli masz dostęp do silników z Vanosem to poszukaj takiego silnika co ma mały przebieg i jest czysty w środku , wyjmij Vanosa i zamontuj do swojej bety.

 

Sam montaż Vanosa i ustawienie tego nie jest takie straszne jak się wydaje tylko potrzebne są do tej operacji trzy narzędzia tj: blokada wałków rozrządu , specjalny klucz do zębatki i trzpień blokujący koło zamachwe.

 

Czas wymiany i ustawienia Vanosa to około 1,5 godziny.

Opublikowano

kolego widzę że jesteś specjalistą od Vanosa ale tego tematu nie czytałeś chyba od początku albo twoja wiedza ogranicza się jedynie do wymiany całego urządzenia co sugerujesz w swoim poście i wpędzenia kolegi w koszty takie rady dają właśnie w serwisach odgłosy grzechotania nie wydaje sam Vanos a właśnie te pierścienie które znajdują się na kole zębatym wałka ssącego i wystarczy je wymienić aby pozbyć się grzechotania

Pojęcie o Vanosie w BMW mam od dwóch lat bo tyle jeżdżę tym autem i raz mnie zawiódł oczywiście nie sam Vanos jako taki jeżeli kolega ma dłuższy staż to gratuluję-pozdrawiam

Opublikowano

Co do Vanosa to nikomu nie proponuję wymiany całego ustrojstwa na nowe bo to są wysokie koszty jedynie moja sugestia to taka żeby wyciągnąć z innego silnika w ładnej kondycji cały Vanos wraz z tymi podkładkami ciernymi pamiętając żeby nie pomylić trzech śrubek bo są różne dla układu ze sprężyną i bez. Oczywiście jedynie jeśli się ma dostęp do tanich części a nie płacenie dla kogoś 500 czy 700 setek za Vanosa bo to mija się z celem. I mając taki ładny Vanos porównać ze swoim pomierzyć, posprawdzać i wtedy z dwóch złożyć jeden i całą robotę zakończyć a nie bawić się w to kilka razy bo tylko czas i kasę to zjada.

 

Ja do swojej miałem wyjęte trzy Vanosy i wybrałem najlepszą sztukę i teraz silniczek cyka jak nowy. W moim silniku ktoś nie dbał o olej i Vanos nie wyglądał zbyt ciekawie.

 

Robota jednorazowa i wszystko jest cacy.

Ale to tylko zależy od tego jaki masz dostęp do części.

I czy sam będziesz to robił czy zlecał dla kogoś.

 

PODKREŚLAM TYLKO I WYŁĄCZNIE BAW SIĘ W WYMIANĘ CAŁEGO VANOSA JAK MASZ DOSTĘP DO CZĘŚCI BO INACZEJ TO TYLKO KASĘ BĘDZIESZ TOPIŁ I NA POCZĄTEK JAK NAPISAŁ KOLEGA WYJMIJ TE CIERNE PODKŁADKI I SPRAWDŹ NAJPIERW ICH STAN A POTEM ZAMAWIAJ CZĘŚCI.

Albo cały kit naprawczy można wsadzić.

 

Tylko należy uważać kto będzie Ci to będzie składał, bo łatwo spartolić robotę.

Opublikowano
nowy Vanos kosztuje 1700zł więc narazie go sobie odpuszcze. Spróbuje wymienić pierścienie. Dziś się dokładnie przysłuchałem i wydaje mi się że to nie rzęzi po stronie vanosa tylko z lewej strony. Jeden napinacz już wymieniłem ale dalej to samo, może to ten dolny od drugiego łańcucha? To taki zgrzyt jakby metal uderzał o plastik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.