Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

miałem problem z zatytułowaniem tego tematu....

chodzi o silniczek m20 w e30...dopiero nabyłem to autko i pojawiła się usterka... jeżdżąc nim cały czas wskazówka temperatury wskazuje nie dogrzanie silnika...ale jak pojeżdżę dłużej (ok 50km) zaczyna rosnąć aż do zagotowania!!!

dziś wieczorkiem wyjechałem nią i znowu po dłuższej trasie się zagotowała więc zgasiłem silnik; poczekałem kilkanaście minut i poodpaleniu zauważyłem że nie pracuje na gazie...ale to mały problem...na paliwku dojechałem do domu (ok 10km) Temperatura cały czas była na 80%skali...tuż przed domem zgasła a po probie odpalenia zostawiła chmurę czarnego dymu i normalnie uruchomił sie silnik!!!!!! Od strony kolektora wylotowego (pod nim) jest cała zachlapana olejem...tak jakby z pod filtra...sprawdziłem poziom oleju i jest troszeczkę powyżej maxa...

dodam że podczas jazdy wdmuchiwane powietrze przez nawiew było raz bardzo gorące a raz leciutko ciepłe...

 

nie wiem co mam robić...dokładnie oglądałem autko przed kupnem i jego stan jest wręcz znakomity a tu....taka lipa...a może to przez ten poziom oleju?? POMOCY :(

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Opublikowano

poziom ponad max to:

1) ktoś przesadził z dolewką i dzieją się cuda )zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej silnika...

bo:

a) silnik spala olej więc dolał sporo abyś późno się kapnął, że coś nie tak - to jest wariant pesymistyczny

b) komuś się ręka zachwiała i wlał zbyt dużo, a nie spuszczał bo "po co" - wariant optymistyczny

 

2) uszkodzona uszczelka pod głowicą w skutek czego płyn chłodniczy (względnie woda) jest ciśnieniem wpychana do oleju ;-/ stąd rośnie jego stan... A raczej stan cieczy... mieszanki olej-płyn

 

Jak sprawdzić drugi wariant... Kiedy wyjmiesz bagnet olejowy albo odkręcisz korek wlewu oleju powinieneś zauważyć brązową jasną maź... zwaną potocznie musztardą (ze względu na kolor i konsystencję) to będzie 100% dowód potwierdzający pęknięcie uszczelki

 

3) inne pęknięcie (głowica, blok) którym grodz olejowa łączy się z płaszczem płynu chłodzącego i wtedy masz auto tzw. minę (to znowu nazwa która charakteryzuje auto sprzedano jako super, a które ma przed sobą wielki wkład finansowy)

 

Innej opcji chyba raczej nie ma...

 

Życzę koledze 1 wariant b :norty:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
spuściłem nadmiar oleju (cały litr!!! :duh: )...olej jest ładny i nigdzie nie widać "musztardy" czy "śmietany"... Zauważyłem że silnik szybko się teraz rozgrzewa ale dół chłodnicy jest mimo gotowania zimny więc obstawiam na 99%termostat... ale czy to możliwe by olej mocno rozgrzany (dodatkowo przez za dużą jego ilość) dostał takie ciśnienia że go wydmuchało (chyba z pod filtra ale nie widać dokładnie bo wszystko wokół jest pochlapane)?? i dlaczego zostawił chmurę czrnego dymu?? teraz patrzyłem to spalinki są czyste i nie czuć zapachu oleju...może to przez to duże ciśnienie olej przedostał się przez pierścienie...

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Opublikowano
dziś (tak jak mi podpowiedział mechanik co beemki ma w jednym palcu) odpowietrzyłem układ chłodzenia i jest na razie dobrze...układ był bardzo mocno zapowietrzony przez co ciecz nie miała jak krążyć po układzie i się gotowała!!! teraz nie dogrzewa mi silnika ale to jak zauważyłem przez uszkodzoną wiskozę...tylko jeszcze sie okaże jak z tym wyciekiem oleju...umyłem pochlapane miejsca i teraz muszę trochę pojeździć by zobaczyć czy nie leci olej...i mam nadzieję że będzie to wariant 1b :)

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Opublikowano

Silnik może Ci się niedogrzewać przez termostat. Sprawdź go najpierw, bo kosztuje on 40 zł, a wisko ponad 200.

Pozdro.

Opublikowano
dziś (tak jak mi podpowiedział mechanik co beemki ma w jednym palcu) odpowietrzyłem układ chłodzenia i jest na razie dobrze...układ był bardzo mocno zapowietrzony przez co ciecz nie miała jak krążyć po układzie i się gotowała!!! teraz nie dogrzewa mi silnika ale to jak zauważyłem przez uszkodzoną wiskozę...tylko jeszcze sie okaże jak z tym wyciekiem oleju...umyłem pochlapane miejsca i teraz muszę trochę pojeździć by zobaczyć czy nie leci olej...i mam nadzieję że będzie to wariant 1b :)

 

 

nie jeden był taki i do takich trzeba z dalek, choc nie powiem żeby źle Ci poradził...

 

tyle że silnik to juz sie pewnie wys$#$#rał albo to zrobi niedługo,

 

m20 są mało odporne na przegrzania itd, pękajace głowice itp...

lepiej zbieraj na nowy silnik....powaznie mówie i nie strasze...

mimo że silnik toporny to akurat na przegrzania mało odporne..

Opublikowano
no i tak...silnik się przegrzał i teraz mam płyn chłodzący w oleju... przypuszczam że to uszczelka ale boję się o tą głowicę...wie ktoś jaki jest koszt wymiany tej uszczelki? przypuszczam że nie obędzie się bez planowania głowicy...a może mam szukać nowego silnika?

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Opublikowano
spoko o silnik jezdzilem taka wczesniej motor nie do zajechznia uszczelka pod głowicą ok 80 zł planowanie głowicy nie uniknione a potem palic gume i --------wymieniac opony-----
Opublikowano
jak zdejmiesz glowice to sie wszystko okaże jaki jest stan silnika u mnie warto bylo wlozyc w troche pieniedzy w ten sam silnik bo progogów na cylindrach nie bylo i zawory nie byly powypalane . nieraz lepiej zainwestowac w stary niz meczyc sie z nowym . pozdro
Opublikowano
Witam ! ja tez przerabialem ten problem:( musisz zdjac glowice i dac do sprawdzenia szczelnosci jesli jest peknieta to jej nie naprawisz (w m20 glowice pekaja pod walkiem i nie ma mozliwosci pospawania) pozostaje miec nadzieje ze to tylko uszczelka czego Ci zycze! ps u mnie skonczylo sie to wymiana calego silnika:)
Opublikowano

no dobra...postanowiłem rozebrać silnik... a że robie to sam u siebie w garażu więc może ktoś mi podrzuci jakieś skany książki albo jakieś pliki z instrukcjami jak się za to wszystko zabrać? proszę o info na priv

Znam się trochę na mechanice ale nie ukrywam że wolałbym mieć pod ręką fachową literaturę :norty: Mam książkę "Sam naprawiam samochód" H.R.Etzold ale w niej to jakoś słabo są opisane wersje 6-cylindrowe...i wszystko wzorowane jest na silnikach z łańcuchem...

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.