Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.mam nieciekawy problem.jak wcisne sprzęgło slychac pukanie w skrzyni.jest to odczuwalne nawet na drążku zmiany biegów. pukanie słychac TYLKO przy wciśniętym sprzęgle.jak puszcze to nic sie nie dzieje.olej w skrzyni wymienilem w tamtym roku.przejechane jest dokładnie 9.500 . tylko ze zauwazylem ze mam olej shella ale chyba jest kolor żółty.a podobno powinien byc czerwony.szukam informacji jaki dokładnie powinien byc olej w skrzyni????jeszcze jedno.jak jezdzilem po miescie to biegi jakby na sucho , ciezko mi wchodza.

zaczne od sprawdzenia oleju i ewentualnie wymienie.tylko na jaki.a jak nie pomoze to od czego mam zaczac.

Opublikowano

Nie jestem pewien jak z olejem, ale w mojej buni jak miałem dziwne odgłosy przy wciśniętym sprzęgle to było jakieś łożysko... Wymiana łożyska od razu z wymianą sprzęgła i docisku - warto zrobić na raz bo robota ta sama (tj. duuuzo roboty) a sama tarcza nie jest droga...

 

Tyle że za robotę - wyjęcie skrzyni + tarcza + docisk + łożysko zapłaciłem coś ok. 1000 pln....

 

pozdr.

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano
do skrzyni, jelsi mowisz,ze czerwony to olej typu ATF, taki, jak do wspomagania :mrgreen:

niemożliwe NIE istnieje!!:P

BMW - i wszystko jasne...:D

Opublikowano

Zgadza się – także do manuala stosuje się ATF Dexron II lub III (czyli czerwony)

Czasem, ale podobno bardzo rzadko, zdarza się, że naklejka informuje o zaleceniu MTF – dostępny chyba tylko w ASO.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
jak mi wymieniali to chyba nie sprawdzilioznaczen i mi wlali zolty do skrzyni olej shell spirax gx gear oil 80w. w od wspomagania mam czerony.na dniach wymienie ten olej zobacze jak nic sie nie zmieni to bedzie trzeba wyciagnac skrzynie
Opublikowano
witam.mam nieciekawy problem.jak wcisne sprzęgło slychac pukanie w skrzyni.jest to odczuwalne nawet na drążku zmiany biegów. pukanie słychac TYLKO przy wciśniętym sprzęgle.jak puszcze to nic sie nie dzieje.olej w skrzyni wymienilem w tamtym roku.przejechane jest dokładnie 9.500 . tylko ze zauwazylem ze mam olej shella ale chyba jest kolor żółty.a podobno powinien byc czerwony.szukam informacji jaki dokładnie powinien byc olej w skrzyni????jeszcze jedno.jak jezdzilem po miescie to biegi jakby na sucho , ciezko mi wchodza.

zaczne od sprawdzenia oleju i ewentualnie wymienie.tylko na jaki.a jak nie pomoze to od czego mam zaczac.

 

Mój kumpel ostatnio wymieniał sprzegło bo mu calkiem kleklo.

Ale takie własnie objawy pierwsze mial zanim mu padło.

Pukanie na wcisnietym sprzegle.Po rozbiorce okazalo sie ze rozlecialo sie łożysko dociskowe.

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wiec okazalo sie ze docisk i tarcza rozlaczyly sie i w tym byl problem.wymienilem tarcze, docisk, łożysko i jest dobrze.kwestia teraz jaki olej wlac do skrzyni?????
Opublikowano
Teraz nie pamiętam ale ja wlewałem w firmie' olejowej"" Dextron ,wydaje mi się ,ze był kolor żółty,co do ceramizera-ja wiem? czy to konieczne,omijał bym takie dodatki,wybór należy do właściciela...pzdr. :arrow: .
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.