Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nie wiem czy tak być powinno. Samochód odpalony, kluczyk w kieszeni. Wyssiadam a pasażer siada na miejsce kierowcy - silnik cały czas chodzi (na luzie) I można pojechać samochodem bez kluczyków nawet w daleko trasę, tylko, że potem jest problem. Bo kluczyki zostały u kogoś w kieszeni

Właśnie dzisiaj miałem taką historię i musiałem dowozić kluczyki, które zostały mi w kieszeni :mad2:

Opublikowano
Po opuszczeniu samochodu silnik powinien zgasnąć. Dostęp komfortowy jest również opcją antynapadową, uniemożliwiającą kradzież w wypadku wysadzenia kierowcy z auta.
Opublikowano
Po opuszczeniu samochodu silnik powinien zgasnąć. Dostęp komfortowy jest również opcją antynapadową, uniemożliwiającą kradzież w wypadku wysadzenia kierowcy z auta.

 

Bzdura

Nic nie ma gasnac. SAmochod bedzie jezdzil normalnie do zgaszenia silnika. Nawet po zgaszeniu chyba daje sie odpalic, ale tylko w ciagu minuty czy jakos tak.

 

U mnie tak dziala i tak jest opisane w instrukcji.

Ja czesto zostawiam zapalony silnik i wysiadam, ale zamykam drzwi na zamek zeby mi autko z czyjas pomoca nie odjechalo.

Opublikowano
Również mam ten system w aucie i jest dokładnie tak jak u Was. Nieco mnie to dziwi, gdyż wydaje mi się, że system powinien właśnie pełnić pewną funkcję zabezpieczenia, a gdy przy pracującym silniku wysiądzie się i odejdzie na dowolną odległość, to pojawia się jedynie komunikat graficzny na wyświetlaczu między zegarami... Może jest jakaś funkcja w idrivie do ustawienia? Chociaż przekopałem raczej wszystko i niczego nie znalazłem..
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

Bardzo się interesuję tego typu ciekawostkami i ułatwieniami, ale na temat modułu komfortowego chciałbym się wielu rzeczy jeszcze dowiedzieć. Nigdy nie miałem z nim do czynienia w rzeczywistości :) więc pytam o proste sprawy.Wybaczcie :)

Jak to w zasadzie działa ? Mam kluczyki w kieszeni podchodzę do auta i otwieram od razu drzwi za klamkę a sygnał o moim nadejściu wysyłany jest drogą radiową ? Rozumiem, że przycisk start działa w podobny sposób ? System jest ten zapewne dostępny dopiero od e60, ale czy od początku produkcji ?

Opublikowano

Jak sama nazwa mówi ma tu sprawić dostęp komfortowym a nie byc systemem antynapadowym :/

Krzysiek78 - tak to wlasnie dziala, analogicznie jak w systemach kontroli dostepu. Kluczyk jest jednoczesnie nadajnikiem radiowym a samochod odbiornikiem (w duzym uproszczeniu oczywicie). Kiedy znajdziesz sie w poblizu samochodu, on Cie rozpoznaje i otwieranie drzwi czy bagaznika odbywa sie poprzez chwycenie za klamke, w ktorych wbudowane sa sensory (nie wiem na jakiej zasadzie dzialaja). Uruchomienie silnika jest mozliwe tylko wtedy kiedy kluczyk jest wewnatrz samochodu, i ten czujnik jest bardzo czuly, gdyz nawet jezeli wejdziesz jedna noga i chcesz uruchomic samochod, to niestety nie ma szans. Analogicznie sytuacja ma sie z zamykaniem. Wystarczy zamknac drzwi, zblizyc dlon do klamki i zamki sie rygluja. Ta funkcja jednak roznie dziala i czasem wystarczy zblizyc dlon do klamki, czasem trzeba ja "poglaskac" a czasem solidnie "wymacac" :D

Dostep komfortowy to dodtakowo przypisanie ustawien radia (tyle zauwazylem) do kazdego z kluczykow. Przekonalem sie o tym tuz po zakupie kiedy po mozolnym strojeniu stacji, wsiadam do samochodu nastepnego dnia a tu cala pamiec szlag trafil :/ okazalo sie ze wzialem inny kluczyk do kieszeni.

Niestety sytuacja o ktorej pisal Rufio moze byc przykra i sam sie pilnuje zeby nie popelnic tego bledu.

Ale co mi osobiscie najbardziej sie podoba to to ze bedac w trasie moge spokojnie sie zatrzymac i zamknac samochod bez unieruchamiania silnika, co dla turbinki po ostrej jezdzie jest zbawienne w przeciwienstwie do wyłączenia silnika po 100km z predkoscia 160km/h bez odczekania kilku minut. A tak, wysiadam, silnik pracuje, wsiadam i jade dalej :dance: :dance:

Ok wystarczy bo sie rozpisalem :doh: :doh:

Opublikowano
....Dostep komfortowy to dodtakowo przypisanie ustawien radia (tyle zauwazylem) do kazdego z kluczykow. Przekonalem sie o tym tuz po zakupie kiedy po mozolnym strojeniu stacji, wsiadam do samochodu nastepnego dnia a tu cala pamiec szlag trafil :/ okazalo sie ze wzialem inny kluczyk do kieszeni.

Jeśli posiadacie fotele z pamięcią i nie posiadacie dostępu komfortowego to także macie przypisane kluczyki do kierowców. Auto pamieta jakie były ustawienia w każdym z kluczyków - nie tylko radio, ale i: fotele, kierownica, klimatyzacja (temperatura, nawiew, programy) i chyba jeszcze coś ale nie pamiętam.

Opublikowano
Po opuszczeniu samochodu silnik powinien zgasnąć. Dostęp komfortowy jest również opcją antynapadową, uniemożliwiającą kradzież w wypadku wysadzenia kierowcy z auta.

 

Bzdura

Nic nie ma gasnac. SAmochod bedzie jezdzil normalnie do zgaszenia silnika. Nawet po zgaszeniu chyba daje sie odpalic, ale tylko w ciagu minuty czy jakos tak.

 

U mnie tak dziala i tak jest opisane w instrukcji.

Ja czesto zostawiam zapalony silnik i wysiadam, ale zamykam drzwi na zamek zeby mi autko z czyjas pomoca nie odjechalo.

 

Nie będę sie kłócił, bo to nie moja E60, opisałem co widzialem. A mianowicie wyjezdzalismy z firmy, bramka byla zamknieta, więc amigos wrzucil luz, wysiadl, wszedl do portierni i auto zgasło. Kluczyk mial w kieszeni, bo przy jezdzie miejskiej tak robi, a na trase umieszcza w stacyjce, zeby podladowac baterie. Bede sie z nim widział w poniedziałek to wybadam dokładnie.

 

Zostawianie auta z zapalonym silnikiem mimo zamknietych drzwi nie jest rozsądne, zamek w drzwiach to żadne zabezpieczenie, parenaście sekund i auto odjezdza w siną dal.

Opublikowano
....Dostep komfortowy to dodtakowo przypisanie ustawien radia (tyle zauwazylem) do kazdego z kluczykow. Przekonalem sie o tym tuz po zakupie kiedy po mozolnym strojeniu stacji, wsiadam do samochodu nastepnego dnia a tu cala pamiec szlag trafil :/ okazalo sie ze wzialem inny kluczyk do kieszeni.

Jeśli posiadacie fotele z pamięcią i nie posiadacie dostępu komfortowego to także macie przypisane kluczyki do kierowców. Auto pamieta jakie były ustawienia w każdym z kluczyków - nie tylko radio, ale i: fotele, kierownica, klimatyzacja (temperatura, nawiew, programy) i chyba jeszcze coś ale nie pamiętam.

i lusterka jeszcze sie ładnie ustawiają

hej

Opublikowano

wszystko sie ustawia oprocz podparcia ledzwiowego :mrgreen:

O ile sie nie myle, przy dostepie komfortowym klucz nie ma aku tylko zwykla baterie i co za tym idzie nie laduje sie w czasie jazdy (zdaje sie , ze w instrukcji to wyczytalem).

Zreszta kluciloby sie to z idea dostepu komfortowego - co jakis czas trzebaby bylo klucz z kieszeni wyjac :cool2:

Opublikowano
Po opuszczeniu samochodu silnik powinien zgasnąć. Dostęp komfortowy jest również opcją antynapadową, uniemożliwiającą kradzież w wypadku wysadzenia kierowcy z auta.

 

Bzdura

Nic nie ma gasnac. SAmochod bedzie jezdzil normalnie do zgaszenia silnika. Nawet po zgaszeniu chyba daje sie odpalic, ale tylko w ciagu minuty czy jakos tak.

 

U mnie tak dziala i tak jest opisane w instrukcji.

Ja czesto zostawiam zapalony silnik i wysiadam, ale zamykam drzwi na zamek zeby mi autko z czyjas pomoca nie odjechalo.

 

Nie będę sie kłócił, bo to nie moja E60, opisałem co widzialem. A mianowicie wyjezdzalismy z firmy, bramka byla zamknieta, więc amigos wrzucil luz, wysiadl, wszedl do portierni i auto zgasło. Kluczyk mial w kieszeni, bo przy jezdzie miejskiej tak robi, a na trase umieszcza w stacyjce, zeby podladowac baterie. Bede sie z nim widział w poniedziałek to wybadam dokładnie.

 

Zostawianie auta z zapalonym silnikiem mimo zamknietych drzwi nie jest rozsądne, zamek w drzwiach to żadne zabezpieczenie, parenaście sekund i auto odjezdza w siną dal.

 

 

Jak miał standartowo rozwiązany antynapad to silnik gaśnie i nie da sie uruchomić po odejściu od samochodu na pewna odległośc i po upływie zaprojektowanego czasu (żeby porywacz nie wrócił i nie zabił właściciela)

PawełH
Opublikowano

Ad vocem dostępu komfortowego. Otóż wyłączenie silnika nastąpiło przez kartę kodową blokady zapłonu. Także z racji zamontowania tego dodatkowego zabezpieczenie nie można aktualnie sprawdzić czy standardowo z dostępem komfortowym silnik zgaśnie po opuszczeniu pojazdu. Pilot z dostępem komfortowym ma samo ładujący się akumulator, nie baterię.

W firmowej 7 E65 również jest dostęp komfortowy z samo ładującym się akumulatorem. Sprawdzałem także w katalogach E65 polskim i niemieckim, cytat: ,, Pilot radiowy, obsługujący również immobiliser, zawiera automatycznie ładujący się akumulator’’ ( katalog nie ma numerowanych stron, a ta informacja zawarta w dziale wyposażenie, prawy górny róg strony). Więc jest taka opcja jak najbardziej możliwa.

Jeśli komuś wydaje się nielogiczne umieszczanie w stacyjce pilota z dostępem komfortowym, informuje, ze jest to możliwe i konieczne, żeby podładować zasilający pilota akumulator :mrgreen: .

Opublikowano

Ladowanie pilota w stacyjce to napewno udogodnienie. Bo nie ma potrzeby przez dluzszy czas wymieniac baterii.

O tym czy to logiczne czy nie mozna dlugo dyskutowac, wiec lepiej to sobie darujmy. Kazdy medal ma dwie strony.

Probowalem sie kiedys w serwisie dopytac jak to jest przy dostepie komfortowym i nikt nie potrafil udzielic mi jednoznacznej odpowiedzi.

Zajrzalem wiec do pilota i znajduje sie tam BATERIA nie akumulator - CR2032.

Oczywiscie mogl tam ktos wlozyc cos innego niz byc powinno, ale w drugim nieuzywanym jeszcze pilocie jest ta sama bateria (nie akumulator)

Poza tym bateria podczas proby ladowania zostanie uszkodzona lub moze nawet wybuchnac. :jawdrop:

Pozdrawiam

  • 9 lat później...
Opublikowano

Witam

Poszukuję rozwiązania mojego problemu z dostępem komfortowym (e91). Przeszukałem już wiele wątków, na różnych forach. Jednak nie znajduję na razie rozwiązania. Zakupiłem samochód z nie działającym systemem. Krok po kroku rozpracowuję bolączki zakupionego autka. Chciałbym aktywować swój system CA. Aktualnie system nie działa, jest wyłączony poprzez wyjęcie wtyczki

od modułu CA, znajdującej się w bagażniku pojazdu. Podłączenie wtyczki do modułu powoduje,

że system zaczyna działać, ale tylko w stosunku do bagażnika – można go otworzyć bez kluczyka (trzeba mieć w kieszeni). Drzwi nie otwierają się, a samochodu nie można odpalić zarówno bez kluczyka, jak i z kluczykiem w stacyjce – pojawia się żółty błąd związany z blokadą kierownicy.

Sprawdzałem INPĄ, NCS system CA jest aktywowany. Podłączając do ISTy system CA nie jest widoczny (bo mam wyjętą wtyczkę) i pojawia się błąd połączenia z modułem CA.

Bardzo proszę o sugestie dotyczące walki z tym ustrojstwem, czy może inne wtyczki są odłączone,

jak pozbyć blokady kierownicy, zastanawiające jest także to dlaczego działa tylko bagażnik, a z drugiej strony klucz nie jest widoczny i nie można odpalić samochodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.