Skocz do zawartości

Trzeszczenie w przednim kole i siłownik klapki paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam to mój 1 post i jak temat podaje potrzebuje porady.

 

1. W czasie jazdy jest wszystko oki ale podczas ostrego skrętu w lewo 90 stopni lub zawracania słyszę jakieś trzaski w prawej przedniej części samochodu nie wiem co to może być czy ktoś się z tym spotkał i może pomóc?

 

2. W aucie mam centralny zamek tylko mam problem z siłownikiem klapki paliwa otóż przy zamykaniu zamka nie zamyka się klapka chwilowo mam przyklejoną żeby nie latała ale wkurza mnie to przy tankowaniu. Kupiłem już 2 siłownik zamontowałem i to samo więc to nie jego wina... ma ktoś może ten sam problem i wie jak to domowym sposobem rozwiązać (nie mam czasu by stawiać do elektryka bo ten to pół samochodu rozbierze:))

 

PROSZĘ O POMOC!!!

 

BMW E36 COMPACT 1996.

Edytowane przez homik
Opublikowano
Słuchaj a masz tam jakąś sprężynkę w tej klapce bo ja nie miałem ale jak gadałem z jakimś gościem to niby tam coś powinno być i kupiłem coś co powinno tam pasować. Wygląda to jak pogięty kawałek pręcika i pytanko wiąże się z tym jak to powinno być założone bo pasowałem w każdy sposób i nie mam pojęcia...
Opublikowano
2. W aucie mam centralny zamek tylko mam problem z siłownikiem klapki paliwa otóż przy zamykaniu zamka nie zamyka się klapka chwilowo mam przyklejoną żeby nie latała ale wkurza mnie to przy tankowaniu. Kupiłem już 2 siłownik zamontowałem i to samo więc to nie jego wina... ma ktoś może ten sam problem i wie jak to domowym sposobem rozwiązać (nie mam czasu by stawiać do elektryka bo ten to pół samochodu rozbierze:))

 

 

A zamykasz samochód z pilota czy kluczykiem?? - bo ja mam tak samo - jezeli zamykam auto z pilota to zamyka mi sie wszystko oprócz wlewu paliwa, a jeżeli kluczykiem to wlew się wtedy tez zamknie. Podobno to wina centralki i jakos to można zrobić, żeby się wszystko zamykało (o ile pamiętam to jakiś kabelek, który idzie do siłownika wlewu paliwa trzeba pociągnąć od siłownika z klapy bagażnika i wtedy będzie git :mrgreen: ) gdzieś to bylo na forum wszystko opisane, wystarczy :search:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy ostrym skręcie może ci ocierać opona o nadkole jeżeli np. nie jest dobrze przykręcone albo auto miało jakieś przygody.

 

pozor: a może tak ma po prostu być, bo przy tankowaniu paliwa masz zamknięte auto i wolny dostęp do wlewu paliwa. Nie wiem, zgaduje :)

 

Klapka nie lata sobie luzem bo jest tam na zawiasie 'sprężynka' - taki pogiety drucik :)

Opublikowano

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW/

 

tu masz link do schematów elektrycznych

 

ten obwód to :

power door lock circuit

Sprawdź sobie na schemacie jakie oryginalnie kolory kabelków powinny dochodzić do tego siłownika a jakie masz podpięte w samochodzie bo możliwe że w tym jest problem

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Dzięki Panowie opona niestety nie ociera o nadkole sprawdzałem nie ma żadnych śladów na nadkolu itp dodatkowo dokręciłem nadkole na wszystkie sposoby bo myślałem ze ono jest temu winne. Aha a to trzeszczenie pojawia się przy gwałtowniejszym wejściu w ciasny zakręt tj. przy skręcie z przy dużej ... 40 - 50 km prędkości. Jakieś pomysły ostatnio mechanik proponował posmarować mcpersona czy to może być to?

 

Co do centralnego to nie bardzo klapka jest otwarta cały czas ... siłownik ani drgnie :| może mógłby ktoś zrobić zdjęcie prawidłowego zamontowania tej sprężynki - drucika bo jak kupiłem autko to nie było tego dokupiłem na allegro i teraz szczerze nie wiem jak włożyć by nie powyrywać zawiasów z klapki ... :mad2:

 

Z tym przewodem z bagażnika to nie głupie chyba tylko czy dwa siłowniki mogą działać na jednym kabelku nie będzie przeciążenia?

 

Pozdrawiam i czekam na pomoc...

Opublikowano

sprezynka

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img134.imageshack.us/img134/6379/dsc00001gj8.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img183.imageshack.us/img183/6647/dsc00002mi0.jpg

B M W
Opublikowano
kurcze no sądziłem ze tak trzeba założyć powiedz mi jak zamykasz to nie wyrywa ci tych zawiasów z klapki one są z takiej cienkiej blachy ze bałem sie dociskać ...
Opublikowano

nic mi nie wyrywa :D

 

demontowalem ja tez jak dawalem do lakiernika, wystarczyla ja troszke nagiac i do gory pociagnac

B M W
Opublikowano
A powiedz mi jak zamykasz klapkę to ta sprężynka sama trzyma czy do czego ona służy...? u mnie pękł jeden z zawiasów ale był troszkę skorodowany to pewnie dlatego teraz go wzmocnie tylko nie wiem czy jest sens zakładać to skoro nie działa u mnie ten siłownik do zamykania klapki możesz mi objaśnić zasadę działania tej banalnej rzeczy? jutro będę rozgrzebywał centralkę i szukał jej numerku bo coś czuje że będę musiał kupić nową by zadziałał ten siłownik ... ehh
Opublikowano

Silownik działa na zasadzie przeciwnego napiecia tj raz pojawia sie +12V (silownik sie wysuwa blokujac klapke) raz -12V (silownik sie wsuwa)Tak też powinieneś mieć na wtyczce.. dlatego najlepiej weź miernik i sprawdź na dzien dobry czy masz takie napiecie na wtyczce skoro silownik jest sprawny...Jesli nie to schemat i szukaj kolorkow kabli jakie powinny dochodzic a reszte juz mysle ze sam wydedukujesz ;)

 

Nie jestem pewien tych znaków napieć ale bankowo są przeciwne.

Ja u siebie podpialem sie do przewodu sterujacego centralnym od bagaznika i stamtad mam sygnal na silowniku i zadnych spadkow i cudow nie bedzie gdyż on pobiera prad na doslownie 1s

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.