Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie. Dawno tu nie byłem. Mam nadal swoje E30 318 i M40. Chcę nadal pozostać wierny marce (genialnej zresztą) i

noszę się z zamiarem kupna IS-a. Na co w nim zwrócić uwagę. Buda wiem gdzie lubi parchacieć. Chodzi mi bardziej o kwestie silnika.

- Ile palą IS-y w mieście, trasie,

- Ile kosztuje mniej wiecej rozrząd,

- Czy opłaca się zakładać gaz? Koszt instalacji?

Opublikowano

- zależy od jazdy.

- od 500 do 2000zł zależy od firmy , od miejsca zakupu, zniżek w sklepach itp.

- nie ... raczej wymontować..ja tak zrobiłem..IS bardzo sie niszczy na gazie..

 

Przy kupnie IS'a najważniejsze:

stan rozrządu - odpalasz, zagrzewasz do temp pracy i pach go obr na 3500 obr i słuchaj czy jest grzechotnik. tzn ...napewno rozpoznasz dźwięk grzechoczącego łańcucha takie dzwonienie... wydatek juz znasz jakby co.

 

co dalej....panewki...jak bedziesz kupował to przy odpalaniu zwróć uwagę na kontrolkę ciśnienia oleju..jak gaśnie szybko to ok, jak po odpaleniu jeszcze kilka sekund się swieci...mogą być problemy a koszta nie małe

 

na uwadze w kolejności później miej też stan kabli zapłonowych...jezeli bedą sparciałe popękane poprzecierane..szykuj od 700 do 1200 na pożądne kable

 

mniejszym,ale równie kłopotliwym zchorzeniem moze być falowanie obrotów na jałowym biegu bądź też brak jałowego a raczej niskich obrotów...np..ja po zakupie swojego IS'a miałem najniższe obroty..1100.. :shock: gdzie fabrycznie ma 700-800..co isę okazało?? silniczek krokowy był tak zasyfiały że po odpaleniu w ogóle nie chodził...dopiero po ok minucie załapywał a w miedzy czasie strasznie parchał ...ale tym nie masz co sie martwic....wyjmujesz silniczek przemywasz benzin ekstrakcyjną i .śmiga

 

aha...ważnym tez jest sprawdzenie jak sie wkręca w obroty....najpierw na postoju, oczywiście na !!zagrzanym silniku!! do odcinki..powinien pójśc gładko, póżniej na drodze..po prostu... 1 i ogień...2 i ogień..wystarczy/// jak nie będzie po obrotach jakiejś dziury...to git, jak sie przymuli gdzies..moze byc np nieszczelnosc dolotu..(w ostatecznosci wałek moze sie konczyc jak sie nie wkręci do konca ale w m42 to juz rzadkość.)i wtedy sprawdzamy gumę łączącą przepływkę z przpustnicą..jak zpiz#@$#działa to kolejne 150 jakis sklep przytula.Przy okazji jak dolot będzie nieszczelny IS nie będzie reagował na muśnieca przepustnicą..IS chyba jest najbardziej wrażliwy na dolot...

w ciagu ostatnich kilku dni wymieniłem u siebie chyba wszystkie rurki (te a'la odmy itd) od krokowca, odmy i niektóre nawet nie wiem od czego są lae są ważne...bo po tej wymianie mój IS to już nie ten sam IS co wcześniej...9,4 sec do 100km/h mówi samo za siebie...a jeszcze swiec nie wymieniłem..a juz ze 20.000 klepneły z tego pare tysi na LPG power..

 

nie zapominaj tez zapytac o olej na jakim jest jeżdzony i sprawdz stan!! jak było jeżdzone na niskim stanie oleju to napinacz i reszta hydrauliki dostała po tyłku dosyc zdrowo..IS lubia mieć zapas oleju, inaczej sie gniewają....

OCzywyistym, jest tez sprawdzenie spalania oleju...czyli idziesz w pobliże wydechu...a ktos gazuje..jak daje na niebiesko...to silnik pali olej, (przy okazji zajrzyj pod korek oleju czy masełka nie ma...)

 

to by było na tyle...jak sobie cos przypomnę..napisze

Opublikowano

Dziękuję bardzo za odp. ALe kable 700 zł? No to chyba przesada:)

A powiedz jak sie jezdzi takim IS-em w porównaniu do 1.8 m40? Czy jest duża różnica w przyspieszeniu saplaniu.

Ile ci pali jak sobie spokojnie śmigasz?

Opublikowano
No nie wiem właśnie, skąd te ceny kabli. W intercars kable kosztują 550 zł (Beru czyli bdb, nie jakiś kibel) a wiadomo, że w intercars zdzierają. A 1200 za kable to już nie wiem, skąd kolega wziął.No chyba że z ASO.
Opublikowano
ALe kable 700 zł? No to chyba przesada:)

 

No nie wiem właśnie, skąd te ceny kabli. W intercars kable kosztują 550 zł (Beru czyli bdb, nie jakiś kibel) a wiadomo, że w intercars zdzierają. A 1200 za kable to już nie wiem, skąd kolega wziął.No chyba że z ASO.

 

nie wyraźnie napisałem ?? POŻĄDNE pożądne kable a nie jakies BERU.

 

http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(j0esly55vt44ck551kufwivd))/Samochod3.aspx?GenArtNr=685

 

Tylko 2 producentów , a nie chce nawet myśleć ile kosztuja Bosch albo Magneti... :roll: a o ASO już nie wspomnę..

 

Oczywiście mozesz zawsze kupic sobie coś z alledrogo za 300zł i pchać IS'a :D

to nie fiat że kable 100 zł...

 

A powiedz jak sie jezdzi takim IS-em w porównaniu do 1.8 m40? Czy jest duża różnica w przyspieszeniu saplaniu.

Ile ci pali jak sobie spokojnie śmigasz?

 

nigdy nie prowadziłem m40, ale jezdziłem z kimś...włóż gaz do IS'a to bedziesz miał 1.8 m40 :D tak Ci odpowiem.. :roll:

ogółem..porównaj sobie..115 KM i 136KM... jest róznica na sam widok te 20 KM i ileś tam momentu więcej..a jak jeszcze coś pobajerujesz....ja w ISie mam przesunietą odcinę do 7000 tys i jeszcze cos tam wyMODzone i powiem Ci ze do 6300 ciagnie jak szalony.....wiec tak sie jeździ..a jak wiosna przyszła, miałem zimówki 14', popadał deszczyk to na zakręcie na 3 biegu zabijałem muchy bocznymi szybami..ot co...oczywiscie przez przypadek.. :liar: :lol: zadziwił mnie.. nie spodziewałem sie tego, ale jak wymontowałem gaz i trocheo oświerzyłem silniczek i układ napędowy....... :twisted2: :twisted2:

 

Co do spalania...u mnie ..10L/100km/h w cyklu baardzo pomieszanym ale ogólnie to 70%miasto 30% trasa... i krótkie odcinki w tym...a'ha i do 2500-3000 obr to ja nie jeżdże :D

 

na LPG power spalił mi na trasie 8,5 L najmniej, najwiecej gazu..15 L.. ale to nie opłacalny biznes.

Opublikowano
W porownaniu do m40?Ja przesiadlem sie z e30 1.8 m40 do e36 1.8 m42.Silnik lepszy,nie klepie,lapiej sie wkreca i mniej pali o dziwo!Szybszy tez jest ale kolosalnej roznicy nie odczulem.A gaz?ja wlozylem sekwencje i jestem bardzo zadowolony,spalanie w granicach 13l na 17" felgach.Tylko ja duzo jezdze i dlatego wsadzilem lpg...
Opublikowano
jak wsadisz dobry gaz to nie bedziesz narzekal.Tylko zalezy ile chcesz tym jezdzic?jak krotko,rok na przyklad to sie nie kalkuluje...ja smigam codziennie do pracy wiec to byla koniecznosc.Teraz po regulacji gazu nie ma az takiej roznicy w mocy!jedzilem ostatnio 2.0 150 km i powiem ze swoim iesem moge spokojnie sie z nim brac:)odmolil sie jakos bo wczesniej troche narzekalem na moc...
Opublikowano
W porownaniu do m40?Ja przesiadlem sie z e30 1.8 m40 do e36 1.8 m42.Silnik lepszy,nie klepie,lapiej sie wkreca i mniej pali o dziwo!Szybszy tez jest ale kolosalnej roznicy nie odczulem.A gaz?ja wlozylem sekwencje i jestem bardzo zadowolony,spalanie w granicach 13l na 17" felgach.Tylko ja duzo jezdze i dlatego wsadzilem lpg...

 

pamiętaj e30 a e36..ponad 300 kg różnicy :mrgreen:

Opublikowano

Ok czyli gazu niet. Widze ze spalanie na poziomie dopuszczalnym w sumie chyba tyle co m40 1.8. Nie jest to masakra bo mam cinquecento rajdówke co tyle pali:)

Swoje auto napewno kupie w reichu bo u nas są w większości same złomy. TZN nie urażając nikogo w Klubie BMW:) Może ktooś wie o ładnej IS-ce w polsce ale tak do 6 tys?

Opublikowano

 

nie wyraźnie napisałem ?? POŻĄDNE pożądne kable a nie jakies BERU.

 

 

Chłopaku, przede wszystkim pisze się "porządne". A po wtóre - BERU nie jest żadne byle co, to jest porządna firma. Kable BERU do m20 są droższe niż te prdukcji BOSCHA.

W ASO oryginalne kable do is-a kosztują dokładnie 785 zł 70 gr. Tak więc albo w katalogu FOTY jest błąd, albo ktoś tam na głowę upadł.

Opublikowano

przyszedłeś tu Polskiego uczyć?? jak cię razi to nie czytja, nikt Cie nie zmusza.

 

A co do cen kabli...

porównaj ceny kabli WN do m20 i do m42 czyli IS'a...i jeszcze zwróć uwagę że do m20 jest 6 a do IS'a tylko 4 (podpowiedź: nie chodzi mi że wiecej to drożej, zupełnie odwrotnie)

a jak chcesz wiedzieć więcej to polecam zagłębić sie w literaturę BMW i dowiesz się o co chodzi..

Opublikowano
Ok czyli gazu niet. Widze ze spalanie na poziomie dopuszczalnym w sumie chyba tyle co m40 1.8. Nie jest to masakra bo mam cinquecento rajdówke co tyle pali:)

Swoje auto napewno kupie w reichu bo u nas są w większości same złomy. TZN nie urażając nikogo w Klubie BMW:) Może ktooś wie o ładnej IS-ce w polsce ale tak do 6 tys?

 

jak chcesz coś więcej na temat "ładnego IS'a w Polsce to odezwij sie na PW

Opublikowano
Ok czyli gazu niet. Widze ze spalanie na poziomie dopuszczalnym w sumie chyba tyle co m40 1.8. Nie jest to masakra bo mam cinquecento rajdówke co tyle pali:)

Swoje auto napewno kupie w reichu bo u nas są w większości same złomy. TZN nie urażając nikogo w Klubie BMW:) Może ktooś wie o ładnej IS-ce w polsce ale tak do 6 tys?

 

Kolega trapp z forum chyba chciał opylić swoją maszynkę.

Opublikowano

bono20002, no porównałem, i co ma z tego wynikać?

Kable Beru są bardzo dobre jakościowo, skoro nie znasz tej firmy to nie udzielaj z łaski swojej porad, bo sugerując, że nie są porządne, po prostu wprowadzasz w błąd. A oryginalne, w ASO kosztują niecałe 800 zł.

Napiszesz koledze bzdetów o horrendalnie wysokich cenach części zamiennych (1200 za kable :lol: ) nie weryfikując informacji i się chłopak zniechęci :lol:

 

PS. Skoro w szkole Cię polskiego nie nauczyli, to tym bardziej ja nie mam zamiaru tego robić.

EOT z mojej strony.

Opublikowano

oo człowieku jaki ty upierdliwy jesteś... czy ja gdzies napisałem ze nie wiem co to Beru itd?? chyba każdy ma swoje zdanie i jest to tu na forum publicznym tolerowane..ja po prostu uważam inne firmy za dobre a o Beru nic nie wspomniałem tylko że w moim mniemaniu nie zaliczam ich do pożądnych poniewąz MIAŁEM owe przewody w IS'ie i okazały sie niestety trafione i musiałem zmienić. obecnie mam innej firmy , co prawda używki póki co ale działają jak nalezy i nie robią się miękkie jak galaretka przy temperaturach pracy silnika nie wspominajac już o b. słabej i cienkiej izolacji która podczas wyjmowania jednego nagrzanego kabla z rynienki po prostu sie przetarła....Ot CO!!

dodatkowo jak ktoś chce pakowac LPG power do IS'a to sprawny ukł. zapłonowy to PODSTAWA PODSTAW!

 

Co do porównywania cen.. nie zauwazyłes różnicy cenowej?? do m20 kupisz kable DOBREJ firmy za 500 zł ....do m42...kupisz ale nie wiadomo co trafisz w cenie ...hmm średniej?? nie mówie też ze droższe oznacza lepsze , bo w wielu przypadkach tak nie jest ale tu jest większe prawdopodobieństwo trafienia lepszego towaru za większe pieniadze niestety.

 

Odnośnie twojego PS.

To po co sie odzywasz w sprawie mojej pisowni?? zabłysnąć chciałeś ?? to chyba nie tu...

tu raczej liczy sie sens wypowiedzi a nie jej gramatyk. ważne by potencjalny obiorca zrozumiał o co chodzi..

 

:duh:

Opublikowano
wczoraj z ciekawosci sprawdzilem jakie mam przewody i mam beru!ja ich nie zmienialem a auto kupilem sprowadzone z niemiec i przy silniku nie bylo nic grzebane w kraju.A auto bylo serwisowane,mam ksiazke serwisowa,wszystkie wydruki z hologramami itp.Wiec nie wsadzili by tam byle czego, wiec uwazam kable beru za dobre...Ich wykonanie tez jest solidne
Opublikowano
Ok czyli gazu niet. Widze ze spalanie na poziomie dopuszczalnym w sumie chyba tyle co m40 1.8. Nie jest to masakra bo mam cinquecento rajdówke co tyle pali:)

Swoje auto napewno kupie w reichu bo u nas są w większości same złomy. TZN nie urażając nikogo w Klubie BMW:) Może ktooś wie o ładnej IS-ce w polsce ale tak do 6 tys?

ładna is-ka nie kosztuje 6000PLN tyle kosztuje szrot!!!!!!!!!

za ładną trzeba dać 10 000pln(mówię oczywiście o e30 318is)

Opublikowano
ładna is-ka nie kosztuje 6000PLN tyle kosztuje szrot!!!!!!!!!

za ładną trzeba dać 10 000pln(mówię oczywiście o e30 318is)

 

bez przesady...ja rozumiem ze za 325 tyle to możan dać ale nie za IS;a...chyba że ma 100000 km przejechane i full service na bierząco :twisted: :twisted: nie inaczej... kolega sie trocherozpędził, albo myslał o e36 albo...przepłaciłes... :twisted2: :twisted2:

Opublikowano
Tez mi sie wydaje ze 10 tys za e30 to przesada,chyba ze cabrio...Lepiej kupic sprowadzony bo z kraju to tylko resztki isa mozna kupic
Opublikowano
ładna is-ka nie kosztuje 6000PLN tyle kosztuje szrot!!!!!!!!!

za ładną trzeba dać 10 000pln(mówię oczywiście o e30 318is)

 

bez przesady...ja rozumiem ze za 325 tyle to możan dać ale nie za IS;a...chyba że ma 100000 km przejechane i full service na bierząco :twisted: :twisted: nie inaczej... kolega sie trocherozpędził, albo myslał o e36 albo...przepłaciłes... :twisted2: :twisted2:

No moim zresztą skromnym zdaniem zdaniem dużo trudniej znaleźć ładnego i zadbanego is-a niż 325, zresztą owiele mniej ich zostało wyprodukowane, a co za tym idzie są to auta o wiele bardziej poszukiwane. Poza tym ja osobiście bym wolał zadbanego is - a niż 325-ale nie musicie się ze mną zgadzać. A co do ceny- zadbany is (e30) na mobile.de kosztuje właśnie 3.000, 3.500 EURO + do tego koszty sprowadzenia rejestracji itp.

 

Pozdrowionka

Opublikowano
bono20002 - Teraz piszesz, że "się rozpędziłem", ale z tego co pamiętam to jak widziałem ogłoszenie twojej e30 na allegrgo to wołałes za nią więcej niż 6000 :duh:
Opublikowano

zgadza się..

bo za dobrego IS'a tyle sie płaci...

ja swojemu nie mam nic narazie do zarzucenia..

 

ale za 10.000 to ja jeszcze nie widziałem

 

spójrz

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5185824

 

oglądałem, jeździłem....ideał...miał małe przytarcie na błotnku z tyłu...szerokości 4 cm ale lakier sie trzymał.

zero korozji, wszystko w oryginale, PRZEBIEG GWARANTOWANY UDOKUMENTOWANY.do ostatniego prwie dnia pobytu w dojczlandzie full servis..

 

jak dla mnie kosztował...6200....i ani grama mniej bo w niemczech tyle kosztował tylko parę groszy mniej..

 

do tego 1500 opłaty i gotowy IS...no to zobacz...ok 8000zł i masz lalkę..

 

nie będe ukrywał że stanem technicznym mnie wyprzedzał .... ale to juznie długo :D:D:D

 

jedynym minusem była...parująca lampa...która przed sprzedażą została naprawiona-sklejona od nowa...i tyle...poszedł w 24 godz teoretycznie

Opublikowano

 

Kolega trapp z forum chyba chciał opylić swoją maszynkę.

 

Dobrze napisane....chciał :mrgreen: ja też chciałem ..... :naughty: :hand:

 

:modlitwa: Bono

 

Jeszcze Ci piwa nie odkupiłem za sprowadzenie mnie na Ziemię ;) Ale co do ISów to ja bym jednak zainwestował te 10'000 i sprowadził coś dopieszczonego od wroga. No ale takie kwoty to tylko dla fetyszystów E30 :mrgreen: Z drugiej strony na mieście widziałem ISkę na blachach Otwocka za 4 tysie :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.