Skocz do zawartości

Ile powinien pokazywać wskaźnik spalania chwilowego?


Prokop

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem ostatnio przepływomierz. Przed zmianą, wskaźnik spalania chwilowego podczas toczenia się na luzie pokazywał zero. Po zamianie na nowy przepływomierz, wskaźnik pokazuje około 1-2l. Czy tak powinno być, czy podczas toczenia się na luzie wskaźnik powinien pokazać zero?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak jedziesz bez gazu ale na biegu np. z górki to ma wskazywać zero bo takie faktycznie spalanie jest w tej chwili, jak na luzie to coś powinien wskazywać bo wtedy paliwo jest spalane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziury nie szukam:) Tylko prawie 2 litry (pierwsza kreska) na luzie wydaje mi sie trochę sporo. Wyjdzie na koniec miesiąca, jak zobacze ile mi po zmianie przepływomierza spaliła.

 

Oczywiscie ze spali wiecej, przeplywka jest bezposrednio zwiazana z iloscia podawanego paliwa. Widzialem kiedys 330d, ktora z uszkodzonym przeplywomierzem palila 6l (turbo dmuchalo "ino ino").

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakbyś chciał by auto toczyło się na luzie przy włączonym silniku i było zerowe spalanie? :D toż to po co byłoby gasić w ogóle auto gdyby wolnostojące z zapalonym silnikiem nic nie paliło:D

U mnie gdy toczy się na luzie wskazówka wychyla się właśnie do ok. 3 litrów, gdy toczy się na biegu bez dodawania gazu, wtedy spalania nie ma (na wskazówce :P )

POLSKA TO JEDYNY KRAJ W KTÓRYM PREZYDENT MA SWOJĄ KOPIĘ ZAPASOWĄ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne. Auto zawsze na luzie pali paliwo. Tak jak napiał BaX na biegu gdy nie wciskasz gazu nic nie pali.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie mi o to chodziło, myślałem że te prawie 2l to jakoś dużo przy prawie zerowym jak miałem zepsuta przepływkę. Teraz wiem że to właśnie po zmianie przepływki jest ok. Zresztą nie ma co się dziwić bo naprawdę dostała kopa jak zmieniłem przepływke. Przed wymianą spaliła mi średnio miasto-trasa 8l ale jeździłem bardzo spokojnie. Chociaż teraz patrzyłem na średnie spalanie i pokazywało mi 8,5 a latałem po mieście. Mówicie że teraz będzie więcej palić, a ja czytałem w inych postach, że włąśnie powinna mniej spalić w mieście, no i tak mi wychodzi, bo wcześniej poniżej 9,5l mi nie spadało średnie spalanie w mieście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każde toczenie na luzie pokazuje zero , puszczenie gazu spada do zera, hamowanie silnikiem spada do zera , chociaż praktycznie silnik podiera paliwo ale nasz wskażnik pokazuje zero, na luzie jak silnik pracuje tez jest zero chociaż silnik spala paliwo .także nasze zero to w praktyce nie jest do konca zero :idea: ale namotałem :roll2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale wy motacie, jak toczysz się na biegu z górki bez gazu to silnik spala ZERO, słownie ZERO paliwa! Nie prawie zero ale równe ZERO, NIC!

 

Jadąc 'na luzie' spala paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że na luzie spala paliwo ale wskaźnik powinien wskazywać zero o czym zresztą jest napisane w instrukcji a dokładniej: "Kiedy samochód stoi, wskazówka ustawia się na zero" a więc tocząc się na luzie powinno wskazywać tak samo :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wy motacie, jak toczysz się na biegu z górki bez gazu to silnik spala ZERO, słownie ZERO paliwa! Nie prawie zero ale równe ZERO, NIC!

Jadąc 'na luzie' spala paliwo.

 

Dokładnie tak jest :cool2: - podczas zjazdu z górki na biegu bez dodawania gazu silnik nie spala paliwa - gdyż w tym własnie momencie przestaje się podawać paliwo co cylindrów - tylko o tym trzeba wiedzieć i znać budowę układu zasilania.

Paliwo dopiero zaczyna być podawane gdy silnik osiąga na tyle wolne obroty, że działa odwód zasilający własnie wole obroty - i wtedy paliwo zaczyna być podawane spowrotem. Dzieje się to dlatego, ażeby po spadku obrotów do minimalnych silnik nie zgasł - i zgasnąc nie powinien nawet po osiągnięciu wolnych obrotów bez dodawania gazu pojazd na biegu na równej nawierzchni powinien się toczyć ( w zalezności od biegu albo robić "żabki", bądź płynnie jechać na wyższym biegu).

 

Także - hamując silnikem z górki - NIE SPALA PALIWA

Podczas gdy obroty spadają do wartości obrotów biegu jałowego - zaczyna się ponowne spalanie mieszanki poprzez uruchomienie innego obwodu zasilania.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu jak czasami zamotacie to już nic nie wiadomo:) A jest tak:

-przy wyhamowywaniu silnikiem powinno wskazywać zero-oczywiste

-przy toczeniu sie na luzie nie powinno wskazywać zera (jak to ktoś napisał) tylko wartość adekwatną do danej prędkości z jaką się toczymy i ilości spalanego paliwa na wolnych obrotach. Prosta sprawa, jeśli samochód spala na wolnych obrotach 1l na godzinę (teoretycznie choć chyba bliskie prawdy), a toczymy się na luzie z prędkością 100km\h to komputer wyliczy nam z prędkości chwilowej (100km\h) oraz ilości spalanego paliwa u nas 1l\h że chwilowe spalanie wynośi 1l\100km. Dla prędkości 50 km\h będzie 2l. I tak faktycznie jest przeliczcie sobie (zresztą co tu liczyć).

 

Kolego piotrze2569 napisałeś "podczas zjazdu z górki na biegu bez dodawania gazu",a to jest to samo co także napisałeś cytuę"Także - hamując silnikem z górki":)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że na luzie spala paliwo ale wskaźnik powinien wskazywać zero o czym zresztą jest napisane w instrukcji a dokładniej: "Kiedy samochód stoi, wskazówka ustawia się na zero" a więc tocząc się na luzie powinno wskazywać tak samo :wink:

 

No właśnie w instrukcji jest napisane że wskaźnik pokazuje zero na postoju(bo spalanie na postoju jest nieskończenie duże w odniesieniu do 100km). A więc tocząc się nie ma pokazywać zera , tylko ilość adekwatną do prędkości z którą się poruszamy. Może być co najwyżej wartość bardzo zbliżona do zera jak lecimy 200 na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jedziesz bez gazu ale na biegu np. z górki to ma wskazywać zero bo takie faktycznie spalanie jest w tej chwili, jak na luzie to coś powinien wskazywać bo wtedy paliwo jest spalane.

Dokładnie kiedy jedziesz na luzie auto pali około 0,5L na godzine natomiast kiedy na biegu z górki wtedy nie powinno nic palić jeśli nic nie wciskasz to komputer odpowiedzialny za podawanie paliwa odcina dopływ paliwa i wtedy powinno pokazywać 0 lub nie wiele powyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj sorki za zbędną informacje nie zauwarzyłem że kolega wcześniej pisał mniej więcej o tym co ja. w każdym razie wskaźnik spalania pokazuje tylko przybliżone wartości. Nie ma co się nimi za bardzo przejmować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego piotrze2569 napisałeś "podczas zjazdu z górki na biegu bez dodawania gazu",a to jest to samo co także napisałeś cytuę"Także - hamując silnikem z górki":)

 

Tak kolego Prokop - tak napisałem gdyż pierwsze zdanie było napisane w tekście, natomiast druga sentencja była napisana w podsumowaniu. Obie oznaczają to samo - lecz staram się nie używać powtarzania tych samych wyrazów/zdań w tekście następującym po sobie.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

P.S. Skoro temat zakończony to zgłaszam do moderatora z prośbą o zamknięcie tematu.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.