Skocz do zawartości

320d - chip'owac czy nie chip'owac?


mszczyrek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w swoim pierwszym poscie na forum:)

 

Przymierzam sie wlasnie do zakupu BMW 320d, 150KM common rail. Spotkalem sie z opinia, ze silnik ten bardzo dobrze poddaje sie tuningowi, a spodziewane po takiej procedurze osiagi (185KM, 0-100 7,6s - rzekomo) brzmia bardzo zachecajaco. Czy ktos z Was wirusowal taki silnik? Jak to sie sprawdza w praktyce (osiagi, spalanie, trwalosc?). Bede bardzo wdzieczny rozniez za ogolne opinie o samochodzie jako takim, zawsze najlepiej miec informacje z pierwszej reki:)

 

Pozdrawiam,

Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w swoim pierwszym poscie na forum:)

. Czy ktos z Was wirusowal taki silnik? Jak to sie sprawdza w praktyce (osiagi, spalanie, trwalosc?). Bede bardzo wdzieczny rozniez za ogolne opinie o samochodzie jako takim, zawsze najlepiej miec informacje z pierwszej reki:)

 

Ja bym proponował użycie funkcji << SZUKAJ >> znajdziesz wiele interesujących cie tematów na temat silnika M57, M57N. :search: Także :search:

 

5 sekund poświęconych wyszukiwarce i masz np takie coś:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=58957&highlight=chiptunning

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tylko tyle, jeżeli robisz to w poważnej firmie, która ma dobre recenzje innych klijentów, to warto. Napewno nie zrobisz tego za małe pieniądze. W fimie MasterTuning kosztuje to ok. 1500zł (w tym 2 x hamownia, przed i po).

 

NAJWAŻNIEJSZE !!!

 

Musisz być w 100% pewny, że Twój silnik jest w IDEALNEJ kondycji, bo inaczej przy większej mocy i momencie można sobie narobić szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaś moim zdaniem robisz dobrze, a to dlatego że parametry jezdne będą podobne do 330d no a samochód nowszy i po lifcie (zakładając że mierzysz w 2002-2003r), a jeżeli dysponujesz większymi pieniążkami to można się pokusić o 330d i również ewentualnie chip.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaś moim zdaniem robisz dobrze, a to dlatego że parametry jezdne będą podobne do 330d no a samochód nowszy i po lifcie (zakładając że mierzysz w 2002-2003r), a jeżeli dysponujesz większymi pieniążkami to można się pokusić o 330d i również ewentualnie chip.

 

Kolego musisz bardzo dużo pieniążków włożyć, żeby dojść do poziomu 330d a i tak dalej to będzie tylko wyżyłowany czterocylindrowy 320d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane mówią co innego. Zakładając że prawdą jest przyspieszenie 320d po tuningu 7,6, to jest lepsze niż w 330d (184km) bo ten ma 7,8.Przypominam że mówimy o samochodach z różnicą wieku 2lat. Napewno gorsza kultura pracy silnika czterocylingrowego. Co do wyżyłowania to wtej chwili z 2.0 wyciągają 204 km co prawda biturbo ale jednak silnik wyżyłowany fabrycznie. Natomiast z jedną turbinką 177km, a to ni wiele mniej. Osobiście uważam że bardziej narażone jest turbo niż sam silnik na uszkodzenia, no ale podobno w modelach 150KM i tak jest wadliwy soft który może zepsuć turbo(wyczytałem na forum). Ale to wszystko to moje skromne zdanie i nikt nie musi sie z nim zgadzać, a nuż komuś ta dyskusja pomoże w wyborze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane mówią co innego. Zakładając że prawdą jest przyspieszenie 320d po tuningu 7,6, to jest lepsze niż w 330d (184km) bo ten ma 7,8.Przypominam że mówimy o samochodach z różnicą wieku 2lat. Napewno gorsza kultura pracy silnika czterocylingrowego. Co do wyżyłowania to wtej chwili z 2.0 wyciągają 204 km co prawda biturbo ale jednak silnik wyżyłowany fabrycznie. Natomiast z jedną turbinką 177km, a to ni wiele mniej. Osobiście uważam że bardziej narażone jest turbo niż sam silnik na uszkodzenia, no ale podobno w modelach 150KM i tak jest wadliwy soft który może zepsuć turbo(wyczytałem na forum). Ale to wszystko to moje skromne zdanie i nikt nie musi sie z nim zgadzać, a nuż komuś ta dyskusja pomoże w wyborze.

 

To co Ty piszesz to suche dane. To raz, a dwa to rozbraja mnie gdy ktoś uważa, że tak jak w tym przypadku wystarczy silnik podciągnąć w 320d, żeby mieć nie gorszy albo nawet lepszy samochód niż 330d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

7,6 będzie problematyczne w kombi 320d nawet po zachipowaniu. Seryjne E91 ma 8,1 do setki (przy 177KM). Myślę że jak zachipujesz na 180 -190KM to osiągniesz w granicach 8 sekund. Co prawda cylindrówka jest cięższa o ponad 100kg, tutaj 320d spora nadrabia

To i tak nie osiągniesz takich parametrów jak 330d. Kultura pracy w czterech cylindrach jest zdecydowanie gorsza.

Ale 330d to 2 litry więcej spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy chipowaniu z 150KM na 185KM też nie pali mniej niż 2 litry więcej od serii, nie oszukujmy się moc z czegoś musi się brać , a do tego fajny czarny dymek z tyłu. Dla mnie bez sensu jest kupić słabszy silnik z założeniem, że będzie się mu robiło moc mocniejszego. Chiptuning to nie wszystko, trzeba zmienić zawieszenie, hamulce, sprzęgło, dyfer, a i tak zaraz coś siądzie i znowu kasa leci. Rozumiem ludzi którzy tuningują samochód, bo szkoda im go sprzedać, ale mocy by się przydało, ale kupić małego klekota od razu z takim założeniem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy chipowaniu z 150KM na 185KM też nie pali mniej niż 2 litry więcej od serii, nie oszukujmy się moc z czegoś musi się brać , a do tego fajny czarny dymek z tyłu.

Popytaj ludzi, którzy zrobili chipa w MT, ile im auta paliły przed programem, a ile teraz. W większości przypadków przy takiej samej jeździe spalanie spada. Nie jest to duży rząd wielkości, powiedzmy z 7,8l/100km na 7,4l/100km (w mieście), ale zawsze coś.

Dymu też nie musi być jak zrobi się program z głową. Poza tym spora część aut wyposażona jest fabrycznie w filtr cząstek stałych :wink:

Ja bym zrobił lajtowy program, który poprawi elastyczność (niekoniecznie nastawiony na bicie rekordów 0-100km/h), uważając na turbinę, sprzęgło i dwumas.

 

PS. W to 7,6s do 100km/h przy 185KM i wadze 320d nie wierzę.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy chipowaniu z 150KM na 185KM też nie pali mniej niż 2 litry więcej od serii, nie oszukujmy się moc z czegoś musi się brać , a do tego fajny czarny dymek z tyłu.

Popytaj ludzi, którzy zrobili chipa w MT, ile im auta paliły przed programem, a ile teraz. W większości przypadków przy takiej samej jeździe spalanie spada. Nie jest to duży rząd wielkości, powiedzmy z 7,8l/100km na 7,4l/100km (w mieście), ale zawsze coś.

Dymu też nie musi być jak zrobi się program z głową. Poza tym spora część aut wyposażona jest fabrycznie w filtr cząstek stałych :wink:

Ja bym zrobił lajtowy program, który poprawi elastyczność (niekoniecznie nastawiony na bicie rekordów 0-100km/h), uważając na turbinę, sprzęgło i dwumas.

 

PS. W to 7,6s do 100km/h przy 185KM i wadze 320d nie wierzę.

 

185KM to nie jest lajtowy program. Ten niby spadek występuje przy umiejętnym chipie a jest dzięki temu że został przesunięty moment. Przy pełny wykorzystaniu mocy spalanie jest wyższe. Ja w swoim mam średnie spalanie (pół na pół miasto-korki i trasa) 6-6,5, kumpel z właśnie lajtowym programem (168 z 150 w Niemczech) przy takiej samej jeździe ma wyższe spalanie o 2l.

Generalnie nie jestem przeciwnikiem chiptuningu, ale prawdziwej i trwałej mocy nie osiągnie się z samochodu z małym silnikiem z założenia ekonomicznego. I tak jak pisałem wcześniej, dlaczego wszyscy zapominają, że tuning to nie tylko tuning silnika? To jest tak naprawdę sprawa drugoplanowa.

No i nie szerzmy herezji, że e46 320d (w jakiejkolwiek formie) jest lepszy od 330d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co Wy tu porównujecie , 320d będzie zawsze tylko 4 cylindrowym dieslem , fakt , ma odejście po chipie ale jedynie do 100km/h potem już żaden chip nie pomoże w porównaniu do 330d , R6 to R6 i nie ma o czym dyskutować , w 7,6 do 100km/h też nie wierzę ale lekko ponad 8 to spokojnie u mnie jest tyle że ja mam automat.

Jak bym miał wybierać teraz ty tylko 330d no ale miałem dylemat , 330d przed liftem czy 320d po lifcie i zdecydowałem na to drugie .

2.0d w serii już takie słabe nie jest , wystarczy porównać z grupą VW/Audi , tam chyba 130-140km dają a tu jest już 150 , poza tym liczy się moc i moment na kołach nie na silniku więc 3.0d zdecydowanie wygrywa , tu chipem nic nie nadrobisz , co do dymku z tyłu i turbiny to jest OK po chipie , spalanie zależy od nogi , u mnie raczej takie jak było przed chipem , bywa wyższe ale niewiele właśnie ze względu na wykorzystywanie zwiekszonej mocy przy wyprzedzaniu.U mnie w lutym spalił w mieszanym 11L/100 , ogólnie trasa nie mniej jak 7,5 więc nie mało jak na diesla i automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u95 - PRIMO: nie ja napisałem, że 185KM to lajtowy program.

SECUNDO:Może Twój kolega ma ciężką nogę, albo nie do końca dobrze zrobiny program (nie liczą się tylko suche wartości KM i Nm, ale przebieg ich krzywych), że pali mu aż 2l więcej. Większość osób, czy to w 320d, czy D4D oraz TDI grupy VAG cieszy się mniejszym spalaniem (przy założeniu, że jeżdżą w takim samym stylu, a nie ścigają się do świateł do świateł.

TERTIO: Oczywiście zgadzam się w 100%: z 320d nie zrobi się 330d, choćby moc i moment były podobne :) (chyba, że swap :wink: )

 

Suma summarum: dobry program zrobiony z głową jest bardzo OK, ale on umili jazdę 320d i stworzy ją bezpieczniejszą, ale nie zrobi z 320d streetracera :wink:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burner nie chcę się z Tobą kłócić. Oczywiście, że wszyscy chipujący są zadowoleni, każdy by był jakby wydał 1500zł :wink: . To 185KM to w nawiązaniu do wypowiedzi autora tematu, który chyba włożył sobie kij w mrowisko i patrzy jak mrówki biegają. Co do samochodu kolegi to porównanie jest przy mojej jeździe nim, a tuning wydaje się być robiony przez profesjonalistów, przynajmniej jest wpisana moc w dowód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burner nie chcę się z Tobą kłócić.

Ale chyba nie ma o co. Obaj twierdzimy, że 320d + chip daleko do 330d i nie mówimy o samej mocy, a silniku, kulturze pracy, hamulcach itd. :)

Ja też zastanawiam czy chipować... tylko mało jeżdżę w trasy, a jeżeli już to 150KM w miarę daje sobie radę z autem. Z drugiej strony mam ten komfort, że mam turbodiesla, nie wolnossącą benzynę, dzięki czemu za 1500zł mam + 25-30KM więcej i moment nawet pod 400Nm.. nie powiem, kusi trochę... Ale pożyjemy, zobaczymy.

 

PS. Autorze, jesteś?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączę się do wątku: pewnie, że opłaca się zachipowac 320d, jak również każdego innego td w dobrej kondycji- różnica przed chipem i po jest bardzo duża, a spalanie pozostaje mniej więcej na tym samym poziomie.

Poza tym, kto raz zrobi moda ....następny samochód też zachipuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.