Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Proszę Was o podanie jak sie odpowietrza układ chłodzenia w 530d 99r.

Auto grzało mi się przy dłuższym postoju, więc wymieniłem pompę wody (SKF), Wisco(Behr), termostat, paski klinowe, płyn .... i :mad2:

Ogrzewanie teraz słabo działa, więc zakładam, że jest źle odpowietrzony układ.

Jeśli macie jakieś sugestie to BBAARDZO proszę o radę. Szukałem na forum, ale nie znalazłem...... :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
  • Członkowie klubu
Opublikowano
robi się to na zimnym czy na ciepłym silniku? ?

Nie ma znaczenia, a jesli masz słabe ogrzewanie, to być może masz pęknięty łącznik termoztatu z nagrzewnicą.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Nie wiem czy metoda ta sprawdzi się w dieselku, ale benzynke można odpowietrzyć łatwo i skutecznie następująco

1. Włączony zapłon i ogrzewanie na max(proponuję włączyć każdy możliwy nawiew)

2. Odkręcamy korek wlewu płynu

3. ściskamy wąż(po kolei wszystkie na zmianę) i zatykamy korek wlewu dłonią.

4. Puszczamy wąż nadal trzymając zatkany korek wlewu(kilka sekund), płynu w zbiorniczku powinno ubywać, a my go uzupełniamy.

Czynności powtórzyć na ciepłym i ewentualnie doodpowietrzyć odpowietrznikami. Samochód powinien stać przodem do góry(wystarczy lekkie wzniesienie). Tak zrobiłem po wymianie obudowy termostatu i teraz ogrzewanie włączone na max grzeje już kiedy wskazówka temp znajduje się na połowie niebieskiego pola :wink:

Opublikowano
jak sciagniesz oslony z silnika po stronie wlewu oleju sa jeszcze dwie duze plastikowe srudki na krzyzaka jak je poluzujesz to odpowietrzysz na silniku :mrgreen: pozdrawiam marol
Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi :modlitwa:

Jutro zobaczę co jest z tym odpowietrzeniem pod pokrywą silnika, bo tam dziś nie zaglądałem

Nie ma znaczenia, a jesli masz słabe ogrzewanie, to być może masz pęknięty łącznik termoztatu z nagrzewnicą.

to chyba odpada, bo przed wymianą w/w elementów ogrzewanie działało OK

Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nie wiem czy metoda ta sprawdzi się w dieselku, ale benzynke można odpowietrzyć łatwo i skutecznie następująco

1. Włączony zapłon i ogrzewanie na max(proponuję włączyć każdy możliwy nawiew)

2. Odkręcamy korek wlewu płynu

3. ściskamy wąż(po kolei wszystkie na zmianę) i zatykamy korek wlewu dłonią.

4. Puszczamy wąż nadal trzymając zatkany korek wlewu(kilka sekund),

Jakby tak otpowietrzali auta zjeżdżajace z taśmy produkcyjnej, to w salonach nie byłoby aut na wystawach :lol: :lol: :lol:

na wyłączonym motorku, odkręcamy odpowietrzniki i wlewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego tak długo aż odpowietrznikami poleci płyn bez pęcherzyków powietrza. Zakręcamy odpowietrzniki, zbiorniczek i po robocie.

Zanaczam, że elektrozawory nagrzewnicy bez zapłoinu są otwarte.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Nie wiem czy metoda ta sprawdzi się w dieselku, ale benzynke można odpowietrzyć łatwo i skutecznie następująco

1. Włączony zapłon i ogrzewanie na max(proponuję włączyć każdy możliwy nawiew)

2. Odkręcamy korek wlewu płynu

3. ściskamy wąż(po kolei wszystkie na zmianę) i zatykamy korek wlewu dłonią.

4. Puszczamy wąż nadal trzymając zatkany korek wlewu(kilka sekund),

Jakby tak otpowietrzali auta zjeżdżajace z taśmy produkcyjnej, to w salonach nie byłoby aut na wystawach :lol: :lol: :lol:

na wyłączonym motorku, odkręcamy odpowietrzniki i wlewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego tak długo aż odpowietrznikami poleci płyn bez pęcherzyków powietrza. Zakręcamy odpowietrzniki, zbiorniczek i po robocie.

Zanaczam, że elektrozawory nagrzewnicy bez zapłoinu są otwarte.

powodzenia z R6
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Więc pomału nie wiem co robić :mad2:

Po wymianie prawie wszystkiego -oprócz chłodnicy - sprawa do końca nie jest rozwiązana. Dalej jak stoję w dłużej w korku to wyświetla mi komunikat o zbyt niskim poziomie płynu w układzie. (poziom OK, układ odpowietrzony)

:idea: Dziś byłem na przeglądzie klimatyzacji i nie mogliśmy zmusić wentylatora klimy do działania. Bezpieczniki OK komp - 0 błedów.

Stąd moje -kolejne zresztą- pytanie:

-Jak duży jest udział wentylatora klimy we wspomaganiu układu chłodzenia

-Który czujnik jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora

-Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny.

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi i liczę na nowe. Pozdr

Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
Opublikowano
Dziś byłem na przeglądzie klimatyzacji i nie mogliśmy zmusić wentylatora klimy do działania. Bezpieczniki OK komp - 0 błedów.

Stąd moje -kolejne zresztą- pytanie:

-Jak duży jest udział wentylatora klimy we wspomaganiu układu chłodzenia

-Który czujnik jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora

-Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny.

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi i liczę na nowe. Pozdr

 

Tu masz szeroko przerobiony temat klimy/wentylatora:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48313&highlight=wentylator

 

Tylko czytaj uważnie i pamiętaj, że była istotna zmiana elektryki/elektroniki w 09/1998...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

w 3.0d jak masz pompę nową to powinieneś na zimnym silniku zalać zbiorniczek do pełna i gazować

silnik sam powinien się odpowietrzyć , w końcu od tego ma wężyk przelewowy podłączony do zbiorniczka wyrównawczego

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images27.fotosik.pl/166/bc5377a61efab4ad.jpg

jeśli masz tak jak na tym zdjęciu to lej płyn i gazuj (na zimnym z ogrzewaniem na"MAXa" ale najwolniejsze nadmuchy)

no i musi być strumyk ze wężyka przelewowego - jeśli nie ma to odpadło śmigiełko pompy wody co przy nowej pompie nie powinno mieć miejsca

jak z wężyka poleci czyściutki płyn to musisz odsać płyn ze zbiorniczka by uzyzkać poziom zgodny z kreską na zbiorniczku

i jak będzie wszysto działać to nigdy nie odkręcaj korka zbiorniczka na ciepłym silniku

Opublikowano

Dajan - dzięki ! , ale problemem chyba jednak jest wiatrak klimy :x

Mój samochód jest jak żona: zawsze wie kiedy mam pieniądze ;)

A tak poważnie, to nie uruchamia się po włączeniu klimy, a powinien ruszyć na pierwszy bieg. Jutro dokopuje się do kostki wentylatora, bezpieczników za schowkiem i ..... tylny zderzak, bo mi PDC czasem nie działa ......

Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
Opublikowano

Mój samochód jest jak żona: zawsze wie kiedy mam pieniądze ;)

moja BeeMa jest jeszcze lepsza --> przewiduje że moze będe miał jakieś pieniądze ...

:D

Opublikowano

Dziś cała moja robota na marne... :mad2:

Nie mogę namierzyć wtyczki wentylatora klimy.... przeczytałem mnóstwo postów, linków itp. i nie ma tam dokładnie tego co ja mam. Na obudowie wiatraka silnika jest jakiś czujnik temp, za lewą lampą nic nie ma, a przewód zdaje się schodzić w dół.... :duh:

Druga sprawa to lokalizacja opornika do w.w wiatraka. Pościągałem boczek pod nogami pasażera, schowek (przy okazji sprawdziłem bezpieczniki) - latarka i szukanie nie przyniosły efektu w postaci odnalezienia tegoż opornika. Oczywiście robota z PDC też była na nie :duh:

PLEASE HELP :modlitwa:

Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
Opublikowano

to cza zapytać !!!

opornik wentylatora jest prawie przy silniku wentylatora bo musi być chłodzony

a wtyczka ja mam na wierzchu ale ponoć powinna być po lewej stronie wentylatora (stojąc od przodu) pod tymi drugimi nerkami

Opublikowano
... z wtyczką zgadza się... oporniki są na ramce wentylatora od strony kondensatora, czyli chłodnicy powyżej silnika i są widoczne dopiero po odkręceniu wentylatora. Ja w tej chwili mam wykręcony wentylator i w razie co mogę zrobić fotkę.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.