Skocz do zawartości

Wymiana oleju po 6 tys. km???


Rutek E-34

Rekomendowane odpowiedzi

...to jezeli mam połowe zakresu to oznacza ze ubyło około 0,5 litra po przejechaniu 6 tys. km???

 

tak

Nie zamało troszke :shock: na takie rżniecie silnika jak to bywa u mnie Czy poprostu mam w dobrym stanie silniczek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie zamało troszke :shock: na takie rżniecie silnika jak to bywa u mnie Czy poprostu mam w dobrym stanie silniczek :D

No cóż – zdarza się ;) ... to też może kwestia dobrego doboru oleju – znam przypadek, że na jednym semi ubywało komuś w M50B20 0,5l/1000km, a po zmianie na inny semi prawie nic... Inna sprawa, ze być może coś niweluje ubytek Twojego oleju ? ;)

 

JOhnny – co do tych płynów w moście i skrzyni, to posłużę się cytatem samego siebie z innego wątku (bo to wciąż odzwierciedlenie mojej dzisiejszej wiedzy):

...Jeżeli chodzi o rodzaj płynów, to nie mam tu jeszcze sprecyzowanej wiedzy – jak dotąd zdawałem się na wiedzę serwisantów, ale na razie wiem tyle, że do naszych skrzyń i mostów zalecane oleje to:

- skrzynia (manualna) – ATF Dexron II (taki, jak do automatic)

- most (bez szpery!) – hipoidalny olej przekładniowy SAE 75W-90

(olej musi mieć aprobatę BMW)

Sam, po dwóch dotychczasowych wymianach w skrzyni mam Dexron III, a w moście prawdopodobnie ten SAE 75W-90

P.S.

Znalazłem gdzieś taką opinię:

„Dexron 3 is a better spec then Dexron 2. And the main difference is temperature rating. That Dexron 3 can be used anywhere that Dexron 2 is specified”

Dlatego wydaje mi się, że ten Dexron 3 w mojej skrzyni to właściwa sprawa :)

 

Jeżeli chodzi o ten napis „synthetic blend” na Valvoline 10w-40, podejrzewam, że to jakieś nazewnictwo producenta – ale wiadomo, że to jest semi.

 

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solaris powiem ci tak jak ja kupiłem zalany był jakis Mobil 5W40 a ja pierwszy raz zalałem go 10W40 BP Visco na którym zrobiłem te 6 tys.km więc co teraz lać BP Visco?? Myslałem o Castrolu Magnatecu 10W40

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o Castrol, to z tego co zazwyczaj czytam wynika, że w Polsce jest dość „zagadkową” sprawą –

z kolei znam też przypadek, gdzie kolega bardzo jest zadowolony z przejścia na Castrol RS 10W60 w M50B20. Sam się nad nim zastanawiałem, ale to jest olej zdecydowanie bardziej przeznaczony dla takich, jak Ty lub jOhnny („sportowe zacięcie”)

 

Wydaje mi się, że czytałem jakąś opinię o tym BP Visco – ale nie pamiętam już, co dokładniej :) (chyba nic złego)

Jeżeli miałbyś zmieniać, to mogę doradzić najbardziej Valvoline maxlife 10W-40, bo jedynie o nim czytam tylko dobre rzeczy.

Właśnie niedawno sam przeszedłem na niego, z ELF Competition semisynth.

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie w swojej Betce mam zalany Castrol Magnatec 10W40 i jestem zadowolony...jak sprawdzalem wyszlo mi,ze "spala" cos ok. 70ml/1000km!!, wiec jak na E34 z motorem M40 (1993r.) jest SUPEREQ :!: heheh..inna sprawa,ze udalo mi sie dorwac egzemplarz stosunkowo zadbany i to jest jego przewaga :lol: natomiast"norma"zuzycia oleju w E34 wynosi podobno do1 litra/1000km, powyzej tej granicy jest juz "BARDZO ZLE":lol:(tak podaja "madre"ksiazki)

 

Co do olejow w moscie i skrzyni...w moscie wymienia sie co jakies 100-120 tys.km podobnie jest ze skrzynia...tak mianem nadmienienia :mrgreen:

 

solaris520 - co do zegarka,czyli wskaznika wymiany plynu hamulcowego - odlicza on po prostu 24 m-ce i na dodatek okres ten ulega kasacji z kazdorazowym odlaczeniem akumulatora, czyli zaczyna sie calosc od nowa...zatem w tym wypadku warto sobie zapamietac, ew. zapisac:)zeby tego nie przegapic :roll2:

niemożliwe NIE istnieje!!:P

BMW - i wszystko jasne...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solaris powiem ci tak jak ja kupiłem zalany był jakis Mobil 5W40 a ja pierwszy raz zalałem go 10W40 BP Visco na którym zrobiłem te 6 tys.km więc co teraz lać BP Visco?? Myslałem o Castrolu Magnatecu 10W40

Pozdrawiam.

 

Rutek,

 

A co Cię skłoniło do zmiany z syntetyka na półsyntetyk? Działo się coś niedobrego??

Syntetyk jest lepszym olejem i jeśli silnik chodził na takim, to może nie warto zostać przy syntetyku.

Sam wyewoluowałem od czegoś co było w silniku, przez Shell 10w40 do Mobil 5w50 i powiem Ci, że jest oki. W zimie syntetyk sprawdzał się lepiej niż półsyntetyk.

Teraz jak jest ciepło to sprawdzę jeszcze ten osławiony Valvoline Maxlife 10w40 i chyba po tym będę miał już jasne stanowisko wobec olejów.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

O co chodzi moim kontrolkom przejechalem ponad 5 tys. km i zgasło juz 5 zielonych, gasły tak około co 1 tys. km teraz pali sie zółta więc wyjdzie ze po 6 tys. km zapali sie czerwona i oil service. Wiec co tak szybko ten olej do wymiany???

 

Wydaje mi się, że czym wyższy przebieg tym kontrolki szybciej gasną, znajomemu w e36 z przebiegiem 380 tys gasly wszystkie po 5 tys i tak tez olej wymienial ale on ten przebieg robił w 2-3 miesiace, proponuje kasowac inspekcej co 5 tys lub wymieniac olej co roku, ale broń boże nie cofaj licznika niech cię nawet nie korci przy nim grzebać:)

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Na twoim miejscu wykasowałbym inspekcję i jeździł następne 6000. Chyba, że robisz tak małe przebiegi, że te 6000 zrobiłeś w 12 miesięcy.

Weź pod uwagę, że 15 lat temu oleje miały niższe klasy jakościowe i do nich dobrana jest ch-ka inspekcji.

6000 to chyba rekord.

 

milas nie wiem,czy do konca zdajesz sobie sprawe z tego,co napisales nawet instrukcja obslugi BMW e34 mowi o wymianach oleju co 10000 lub raz w roku

 

Wiem co napisałem, ale ty chyba nie zrozumiałeś tego co czytasz.

 

Dwadzieścia lat temu producenci oleju zalecali wymianę co 10 000, dzisiaj co piętnaście. Lepszy olej(lepsze właściwości smarne i myjące) - dłużej jeździsz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Na twoim miejscu wykasowałbym inspekcję i jeździł następne 6000. Chyba, że robisz tak małe przebiegi, że te 6000 zrobiłeś w 12 miesięcy.

Weź pod uwagę, że 15 lat temu oleje miały niższe klasy jakościowe i do nich dobrana jest ch-ka inspekcji.

6000 to chyba rekord.

 

milas nie wiem,czy do konca zdajesz sobie sprawe z tego,co napisales nawet instrukcja obslugi BMW e34 mowi o wymianach oleju co 10000 lub raz w roku

 

Wiem co napisałem, ale ty chyba nie zrozumiałeś tego co czytasz.

 

Dwadzieścia lat temu producenci oleju zalecali wymianę co 10 000, dzisiaj co piętnaście. Lepszy olej(lepsze właściwości smarne i myjące) - dłużej jeździsz

 

A kretyni z Francji co 30 000 lub co 2 lata hehehe tak jest w Megane II

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

solaris520 - co do zegarka,czyli wskaznika wymiany plynu hamulcowego - odlicza on po prostu 24 m-ce i na dodatek okres ten ulega kasacji z kazdorazowym odlaczeniem akumulatora, czyli zaczyna sie calosc od nowa...zatem w tym wypadku warto sobie zapamietac, ew. zapisac:)zeby tego nie przegapic :roll2:

hehee, tak robię, do tego m.in. skłania długo niedziałająca inspekcja.

Ale teraz mimo, że już działa, dalej najbardziej bazuję na zapisie papierowym :)

 

Co do tego zużycia - to jest kwestia źródeł - też widziałem gdzieś ten dozwolony 1 litr / 1000km, ale dużo przyjemniej czyta się w tej sprawie fabryczną instrukcję - ona na więcej pozwala ;)

pozdr. :)

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego żużycia - to jest kwestia źródeł - też widziałem gdzieś ten dozwolony 1 litr / 1000km, ale dużo przyjemniej czyta się w tej sprawie fabryczną instrukcję - ona na więcej pozwala Wink

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: hehe...fakt...z tego,co sie orientuje mowi ona nawet o 1.5 l/1000km :lol: heheh....choc szczerze mowiac jakos przyjemniej mi sie patrzy na moj bagnet,gdzie wychodzi zuzycie w przedziale 70-100ml/1000km :roll2: co napawa duma, biorac pod uwage,ze moja Betka ma 14 latek :cool2: a ojca autka ciagnie cos dwa razy tyle :mrgreen: choc ma 6 lat :dance:

niemożliwe NIE istnieje!!:P

BMW - i wszystko jasne...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j0hnny2007 napisał:

 

Bagnet odnalazlem, i mam ponizej minimum jakies ok 2cm,

 

 

Shocked Shocked Shocked I jeszcze się nie zatarł Surprised ? To chyba już czas szukac nowego silnika.

 

Z informacji z serwis-u BMW, to silniki w naszych samochodach są bardziej odporne na braki oleju niż jego nadwyżki. Ile w tym prawdy - nie wiem.

 

Johnny,

Nie miałeś żadnego komunikatu o niskim poziomie oleju??, Mi wyświetla "Oelstand motor" jak już olej jest poniżej połowy bagnetu?

2cm poniżej minimum, to znaczy, że brakuje Ci około 1 litra !!!

Mam nadzieję, że szybko tę sprawę naprawisz.

 

PS. Sprawdzałeś na zimnym silniku i na płaskim terenie?

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju, nic strasznego się nie dzieje. Smok ciągnie olej i jest OK. A wał i tak ma czym chlapać. Upałów jeszcze nie ma to i chłodzenie za bardzo nie cierpi.

Z tym szukaniem silnika to lekka przesada. w końcu koledze zostało jeszcze z 4 litry złotego płynu( no może już brunatnego).

 

Na wszelki wypadek sprawdził bym jednak czujnik ciśnienia oleju.

 

Przy okazji pytanie wydaje mi się, że w e34 powinien być czujnik poziomu oleju.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_1898&hg=11&fg=10

To chyba element 11

Edytowane przez milas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z informacji z serwis-u BMW, to silniki w naszych samochodach są bardziej odporne na braki oleju niż jego nadwyżki. Ile w tym prawdy - nie wiem.

 

No właśnie profesjonalną obsługę ASO mamy :duh:

 

 

2cm poniżej minimum, to znaczy, że brakuje Ci około 1 litra !!!

 

2cm poniżej minimum tzn że brakuje przynajmniej 2 litrów.

 

Dopóki nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju, nic strasznego się nie dzieje. Smok ciągnie olej i jest OK. A wał i tak ma czym chlapać. Upałów jeszcze nie ma to i chłodzenie za bardzo nie cierpi.

Z tym szukaniem silnika to lekka przesada. w końcu koledze zostało jeszcze z 4 litry złotego płynu( no może już brunatnego).

 

Na wszelki wypadek sprawdził bym jednak czujnik ciśnienia oleju.

 

Przy okazji pytanie wydaje mi się, że w e34 powinien być czujnik poziomu oleju.

 

Silnik jest w stanie sobie wytworzyc odpowiednie ciśnienie oleju nawet z 1l oleju wiesz ? Smok ciągnie olej jak się jedzie prosto a przy ostrzejszej jeździe w zakrętach może nie miec czego zassac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solaris powiem ci tak jak ja kupiłem zalany był jakis Mobil 5W40 a ja pierwszy raz zalałem go 10W40 BP Visco na którym zrobiłem te 6 tys.km więc co teraz lać BP Visco?? Myslałem o Castrolu Magnatecu 10W40

Pozdrawiam.

 

Rutek,

 

A co Cię skłoniło do zmiany z syntetyka na półsyntetyk? Działo się coś niedobrego??

Syntetyk jest lepszym olejem i jeśli silnik chodził na takim, to może nie warto zostać przy syntetyku.

Sam wyewoluowałem od czegoś co było w silniku, przez Shell 10w40 do Mobil 5w50 i powiem Ci, że jest oki. W zimie syntetyk sprawdzał się lepiej niż półsyntetyk.

Teraz jak jest ciepło to sprawdzę jeszcze ten osławiony Valvoline Maxlife 10w40 i chyba po tym będę miał już jasne stanowisko wobec olejów.

 

/Andrzej

Dlatego wlałem półsyntetyk bo gościo który ja sprowadził zakrecił troche a jak ja juz kupiłem BP Visco 10W40 wyszło ze był syntetyk a z bmka nic sie nie działo. Moja Bmka jest 91r ale niemcy wrzucili jej silnik 94r na licznikach ma przebieg 191 tys.km a tak wogole po pólsyntetyku mozna wlewac syntetyk??? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Tutaj opisywałem parę rzeczy dotyczących oleju:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=75606&postdays=0&postorder=asc&start=15

 

Większość mówi, że nie leje się syntetyka bo wypłukuje nagary itp.

Ja po zapoznaniu się z wieloma informacjami o olejach twierdzę, że po prostu syntetyk jest najlepszym olejem i tyle, a mój silnik uszczelniają uszczelki a nie nagar.

Syntetyk najlepiej smaruje, najmniej traci właściwości wraz ze stopniem zużycia jak i w zmiennych temperaturach i zwykle lepiej czyści silnik z substancji ubocznych procesu spalania.

Niestety doświadczenia dużego nie mam, ale po zmianie na syntetyk nic złego się nie dzieje.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisaliśmy o kontrolkach inspekcji – dzisiaj mam powód do dodania pewnych informacji od siebie, bo zgasła mi pierwsza zielona dioda. Stało się to po ok. 2500km przejechanych od pełnego skasowania (po naprawie zegarów) – prawie cały ten dystans to jazda przy obrotach 3000-3500/min – bardzo łagodnie po A4 (itp.) – czyli przyjemna monotonia przy 100-120km/h na piątym biegu.

Jazda w krajobrazie zatłoczonego centrum miasta to jedynie 5-10% tych poprzednich 2500km.

Aha – warto napisać, że w moim przypadku takie tempo gaszenia się „zielonych” następuje przy nie przekraczaniu tej magicznej liczby 4000obr/min (nawet podczas ruszania).

 

 

... po prostu syntetyk jest najlepszym olejem i tyle, a mój silnik uszczelniają uszczelki a nie nagar.

No cóż – całkowicie zgadzam się z takim myśleniem. Właściwie, sam zdobyłem się kiedyś na przejście z minerala na semisynthetic. Czasem korci mnie, żeby spróbować teraz przejść na syntetyk... Zrobiłbym to już, gdyby nie te superlatywy odn. Valvoline 10/40 – dlatego zawieszam eksperymenty z pełnym synt. :) Mam nadzieję, że już Maxlife usunie jak najwięcej nagaru z mojego silnika.

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem korci mnie, żeby spróbować teraz przejść na syntetyk... Zrobiłbym to już, gdyby nie te superlatywy odn. Valvoline 10/40 – dlatego zawieszam eksperymenty z pełnym synt. Smile Mam nadzieję, że już Maxlife usunie jak najwięcej nagaru z mojego silnika.

 

Marek,

Ja przy najbliższej wymianie, za jakiś tydzień lub 2 wlewam Valvoline 10w40 więc dam znać jak on sie ma vs. Mobil 1 5w50.

Czy będzie lepiej, gorzej, czy tak samo na pewno napiszę ;)

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie Andrzej – jeżeli będziesz miał jakieś spostrzeżenia, każda relacja bardzo się przyda. Ja czekam z ciekawością na czas po przejechanym na Volvoline pierwszym tys. km. – Elf zawsze dopiero wtedy zaczynał znikać, co oczywiście nie straszyło mnie jakoś specjalnie, ale dziwiło dlaczego tak jest, że po 1000km stan max, a po 2000km połowa na bagnecie.

 

Teraz na Valvoline jak dotąd przejechałem ok. 450km.

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dziwiło dlaczego tak jest, że po 1000km stan max, a po 2000km połowa na bagnecie.

 

Mam to samo w drugim samochodzie ! 5 tyś po zmianie przejechane i jest ciągle max zaglądam przy 7 a tam prawie minumum :roll:... I ciągle tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za olej? (i w jakim silniku?)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.