Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie zamało troszke :shock: na takie rżniecie silnika jak to bywa u mnie Czy poprostu mam w dobrym stanie silniczek :D

No cóż – zdarza się ;) ... to też może kwestia dobrego doboru oleju – znam przypadek, że na jednym semi ubywało komuś w M50B20 0,5l/1000km, a po zmianie na inny semi prawie nic... Inna sprawa, ze być może coś niweluje ubytek Twojego oleju ? ;)

 

JOhnny – co do tych płynów w moście i skrzyni, to posłużę się cytatem samego siebie z innego wątku (bo to wciąż odzwierciedlenie mojej dzisiejszej wiedzy):

...Jeżeli chodzi o rodzaj płynów, to nie mam tu jeszcze sprecyzowanej wiedzy – jak dotąd zdawałem się na wiedzę serwisantów, ale na razie wiem tyle, że do naszych skrzyń i mostów zalecane oleje to:

- skrzynia (manualna) – ATF Dexron II (taki, jak do automatic)

- most (bez szpery!) – hipoidalny olej przekładniowy SAE 75W-90

(olej musi mieć aprobatę BMW)

Sam, po dwóch dotychczasowych wymianach w skrzyni mam Dexron III, a w moście prawdopodobnie ten SAE 75W-90

P.S.

Znalazłem gdzieś taką opinię:

„Dexron 3 is a better spec then Dexron 2. And the main difference is temperature rating. That Dexron 3 can be used anywhere that Dexron 2 is specified”

Dlatego wydaje mi się, że ten Dexron 3 w mojej skrzyni to właściwa sprawa :)

 

Jeżeli chodzi o ten napis „synthetic blend” na Valvoline 10w-40, podejrzewam, że to jakieś nazewnictwo producenta – ale wiadomo, że to jest semi.

 

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Jeżeli chodzi o Castrol, to z tego co zazwyczaj czytam wynika, że w Polsce jest dość „zagadkową” sprawą –

z kolei znam też przypadek, gdzie kolega bardzo jest zadowolony z przejścia na Castrol RS 10W60 w M50B20. Sam się nad nim zastanawiałem, ale to jest olej zdecydowanie bardziej przeznaczony dla takich, jak Ty lub jOhnny („sportowe zacięcie”)

 

Wydaje mi się, że czytałem jakąś opinię o tym BP Visco – ale nie pamiętam już, co dokładniej :) (chyba nic złego)

Jeżeli miałbyś zmieniać, to mogę doradzić najbardziej Valvoline maxlife 10W-40, bo jedynie o nim czytam tylko dobre rzeczy.

Właśnie niedawno sam przeszedłem na niego, z ELF Competition semisynth.

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Osobiscie w swojej Betce mam zalany Castrol Magnatec 10W40 i jestem zadowolony...jak sprawdzalem wyszlo mi,ze "spala" cos ok. 70ml/1000km!!, wiec jak na E34 z motorem M40 (1993r.) jest SUPEREQ :!: heheh..inna sprawa,ze udalo mi sie dorwac egzemplarz stosunkowo zadbany i to jest jego przewaga :lol: natomiast"norma"zuzycia oleju w E34 wynosi podobno do1 litra/1000km, powyzej tej granicy jest juz "BARDZO ZLE":lol:(tak podaja "madre"ksiazki)

 

Co do olejow w moscie i skrzyni...w moscie wymienia sie co jakies 100-120 tys.km podobnie jest ze skrzynia...tak mianem nadmienienia :mrgreen:

 

solaris520 - co do zegarka,czyli wskaznika wymiany plynu hamulcowego - odlicza on po prostu 24 m-ce i na dodatek okres ten ulega kasacji z kazdorazowym odlaczeniem akumulatora, czyli zaczyna sie calosc od nowa...zatem w tym wypadku warto sobie zapamietac, ew. zapisac:)zeby tego nie przegapic :roll2:

niemożliwe NIE istnieje!!:P

BMW - i wszystko jasne...:D

Opublikowano
Solaris powiem ci tak jak ja kupiłem zalany był jakis Mobil 5W40 a ja pierwszy raz zalałem go 10W40 BP Visco na którym zrobiłem te 6 tys.km więc co teraz lać BP Visco?? Myslałem o Castrolu Magnatecu 10W40

Pozdrawiam.

 

Rutek,

 

A co Cię skłoniło do zmiany z syntetyka na półsyntetyk? Działo się coś niedobrego??

Syntetyk jest lepszym olejem i jeśli silnik chodził na takim, to może nie warto zostać przy syntetyku.

Sam wyewoluowałem od czegoś co było w silniku, przez Shell 10w40 do Mobil 5w50 i powiem Ci, że jest oki. W zimie syntetyk sprawdzał się lepiej niż półsyntetyk.

Teraz jak jest ciepło to sprawdzę jeszcze ten osławiony Valvoline Maxlife 10w40 i chyba po tym będę miał już jasne stanowisko wobec olejów.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Witam!

O co chodzi moim kontrolkom przejechalem ponad 5 tys. km i zgasło juz 5 zielonych, gasły tak około co 1 tys. km teraz pali sie zółta więc wyjdzie ze po 6 tys. km zapali sie czerwona i oil service. Wiec co tak szybko ten olej do wymiany???

 

Wydaje mi się, że czym wyższy przebieg tym kontrolki szybciej gasną, znajomemu w e36 z przebiegiem 380 tys gasly wszystkie po 5 tys i tak tez olej wymienial ale on ten przebieg robił w 2-3 miesiace, proponuje kasowac inspekcej co 5 tys lub wymieniac olej co roku, ale broń boże nie cofaj licznika niech cię nawet nie korci przy nim grzebać:)

brokat_
Opublikowano
Cytat:

Na twoim miejscu wykasowałbym inspekcję i jeździł następne 6000. Chyba, że robisz tak małe przebiegi, że te 6000 zrobiłeś w 12 miesięcy.

Weź pod uwagę, że 15 lat temu oleje miały niższe klasy jakościowe i do nich dobrana jest ch-ka inspekcji.

6000 to chyba rekord.

 

milas nie wiem,czy do konca zdajesz sobie sprawe z tego,co napisales nawet instrukcja obslugi BMW e34 mowi o wymianach oleju co 10000 lub raz w roku

 

Wiem co napisałem, ale ty chyba nie zrozumiałeś tego co czytasz.

 

Dwadzieścia lat temu producenci oleju zalecali wymianę co 10 000, dzisiaj co piętnaście. Lepszy olej(lepsze właściwości smarne i myjące) - dłużej jeździsz

Opublikowano
Cytat:

Na twoim miejscu wykasowałbym inspekcję i jeździł następne 6000. Chyba, że robisz tak małe przebiegi, że te 6000 zrobiłeś w 12 miesięcy.

Weź pod uwagę, że 15 lat temu oleje miały niższe klasy jakościowe i do nich dobrana jest ch-ka inspekcji.

6000 to chyba rekord.

 

milas nie wiem,czy do konca zdajesz sobie sprawe z tego,co napisales nawet instrukcja obslugi BMW e34 mowi o wymianach oleju co 10000 lub raz w roku

 

Wiem co napisałem, ale ty chyba nie zrozumiałeś tego co czytasz.

 

Dwadzieścia lat temu producenci oleju zalecali wymianę co 10 000, dzisiaj co piętnaście. Lepszy olej(lepsze właściwości smarne i myjące) - dłużej jeździsz

 

A kretyni z Francji co 30 000 lub co 2 lata hehehe tak jest w Megane II

brokat_
Opublikowano (edytowane)
solaris520 - co do zegarka,czyli wskaznika wymiany plynu hamulcowego - odlicza on po prostu 24 m-ce i na dodatek okres ten ulega kasacji z kazdorazowym odlaczeniem akumulatora, czyli zaczyna sie calosc od nowa...zatem w tym wypadku warto sobie zapamietac, ew. zapisac:)zeby tego nie przegapic :roll2:

hehee, tak robię, do tego m.in. skłania długo niedziałająca inspekcja.

Ale teraz mimo, że już działa, dalej najbardziej bazuję na zapisie papierowym :)

 

Co do tego zużycia - to jest kwestia źródeł - też widziałem gdzieś ten dozwolony 1 litr / 1000km, ale dużo przyjemniej czyta się w tej sprawie fabryczną instrukcję - ona na więcej pozwala ;)

pozdr. :)

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Co do tego żużycia - to jest kwestia źródeł - też widziałem gdzieś ten dozwolony 1 litr / 1000km, ale dużo przyjemniej czyta się w tej sprawie fabryczną instrukcję - ona na więcej pozwala Wink

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: hehe...fakt...z tego,co sie orientuje mowi ona nawet o 1.5 l/1000km :lol: heheh....choc szczerze mowiac jakos przyjemniej mi sie patrzy na moj bagnet,gdzie wychodzi zuzycie w przedziale 70-100ml/1000km :roll2: co napawa duma, biorac pod uwage,ze moja Betka ma 14 latek :cool2: a ojca autka ciagnie cos dwa razy tyle :mrgreen: choc ma 6 lat :dance:

niemożliwe NIE istnieje!!:P

BMW - i wszystko jasne...:D

Opublikowano
j0hnny2007 napisał:

 

Bagnet odnalazlem, i mam ponizej minimum jakies ok 2cm,

 

 

Shocked Shocked Shocked I jeszcze się nie zatarł Surprised ? To chyba już czas szukac nowego silnika.

 

Z informacji z serwis-u BMW, to silniki w naszych samochodach są bardziej odporne na braki oleju niż jego nadwyżki. Ile w tym prawdy - nie wiem.

 

Johnny,

Nie miałeś żadnego komunikatu o niskim poziomie oleju??, Mi wyświetla "Oelstand motor" jak już olej jest poniżej połowy bagnetu?

2cm poniżej minimum, to znaczy, że brakuje Ci około 1 litra !!!

Mam nadzieję, że szybko tę sprawę naprawisz.

 

PS. Sprawdzałeś na zimnym silniku i na płaskim terenie?

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano (edytowane)

Dopóki nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju, nic strasznego się nie dzieje. Smok ciągnie olej i jest OK. A wał i tak ma czym chlapać. Upałów jeszcze nie ma to i chłodzenie za bardzo nie cierpi.

Z tym szukaniem silnika to lekka przesada. w końcu koledze zostało jeszcze z 4 litry złotego płynu( no może już brunatnego).

 

Na wszelki wypadek sprawdził bym jednak czujnik ciśnienia oleju.

 

Przy okazji pytanie wydaje mi się, że w e34 powinien być czujnik poziomu oleju.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_1898&hg=11&fg=10

To chyba element 11

Edytowane przez milas
Opublikowano

Z informacji z serwis-u BMW, to silniki w naszych samochodach są bardziej odporne na braki oleju niż jego nadwyżki. Ile w tym prawdy - nie wiem.

 

No właśnie profesjonalną obsługę ASO mamy :duh:

 

 

2cm poniżej minimum, to znaczy, że brakuje Ci około 1 litra !!!

 

2cm poniżej minimum tzn że brakuje przynajmniej 2 litrów.

 

Dopóki nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju, nic strasznego się nie dzieje. Smok ciągnie olej i jest OK. A wał i tak ma czym chlapać. Upałów jeszcze nie ma to i chłodzenie za bardzo nie cierpi.

Z tym szukaniem silnika to lekka przesada. w końcu koledze zostało jeszcze z 4 litry złotego płynu( no może już brunatnego).

 

Na wszelki wypadek sprawdził bym jednak czujnik ciśnienia oleju.

 

Przy okazji pytanie wydaje mi się, że w e34 powinien być czujnik poziomu oleju.

 

Silnik jest w stanie sobie wytworzyc odpowiednie ciśnienie oleju nawet z 1l oleju wiesz ? Smok ciągnie olej jak się jedzie prosto a przy ostrzejszej jeździe w zakrętach może nie miec czego zassac.

Opublikowano
Solaris powiem ci tak jak ja kupiłem zalany był jakis Mobil 5W40 a ja pierwszy raz zalałem go 10W40 BP Visco na którym zrobiłem te 6 tys.km więc co teraz lać BP Visco?? Myslałem o Castrolu Magnatecu 10W40

Pozdrawiam.

 

Rutek,

 

A co Cię skłoniło do zmiany z syntetyka na półsyntetyk? Działo się coś niedobrego??

Syntetyk jest lepszym olejem i jeśli silnik chodził na takim, to może nie warto zostać przy syntetyku.

Sam wyewoluowałem od czegoś co było w silniku, przez Shell 10w40 do Mobil 5w50 i powiem Ci, że jest oki. W zimie syntetyk sprawdzał się lepiej niż półsyntetyk.

Teraz jak jest ciepło to sprawdzę jeszcze ten osławiony Valvoline Maxlife 10w40 i chyba po tym będę miał już jasne stanowisko wobec olejów.

 

/Andrzej

Dlatego wlałem półsyntetyk bo gościo który ja sprowadził zakrecił troche a jak ja juz kupiłem BP Visco 10W40 wyszło ze był syntetyk a z bmka nic sie nie działo. Moja Bmka jest 91r ale niemcy wrzucili jej silnik 94r na licznikach ma przebieg 191 tys.km a tak wogole po pólsyntetyku mozna wlewac syntetyk??? Pozdrawiam.

Opublikowano

Hej,

 

Tutaj opisywałem parę rzeczy dotyczących oleju:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=75606&postdays=0&postorder=asc&start=15

 

Większość mówi, że nie leje się syntetyka bo wypłukuje nagary itp.

Ja po zapoznaniu się z wieloma informacjami o olejach twierdzę, że po prostu syntetyk jest najlepszym olejem i tyle, a mój silnik uszczelniają uszczelki a nie nagar.

Syntetyk najlepiej smaruje, najmniej traci właściwości wraz ze stopniem zużycia jak i w zmiennych temperaturach i zwykle lepiej czyści silnik z substancji ubocznych procesu spalania.

Niestety doświadczenia dużego nie mam, ale po zmianie na syntetyk nic złego się nie dzieje.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Wczoraj z takim poziomem zrobilem 150km i zadnych problemow, wrocilem juz z valvoline i jutro zmieniam. Jak sprawdzalem poziom, to mialem auto lekko pod gorke, i juz po przejechaniu paru km, powtorze dzisiaj na plaskiej powierzchni i zimnym silniku.
Pozdrawiam
Opublikowano

Pisaliśmy o kontrolkach inspekcji – dzisiaj mam powód do dodania pewnych informacji od siebie, bo zgasła mi pierwsza zielona dioda. Stało się to po ok. 2500km przejechanych od pełnego skasowania (po naprawie zegarów) – prawie cały ten dystans to jazda przy obrotach 3000-3500/min – bardzo łagodnie po A4 (itp.) – czyli przyjemna monotonia przy 100-120km/h na piątym biegu.

Jazda w krajobrazie zatłoczonego centrum miasta to jedynie 5-10% tych poprzednich 2500km.

Aha – warto napisać, że w moim przypadku takie tempo gaszenia się „zielonych” następuje przy nie przekraczaniu tej magicznej liczby 4000obr/min (nawet podczas ruszania).

 

 

... po prostu syntetyk jest najlepszym olejem i tyle, a mój silnik uszczelniają uszczelki a nie nagar.

No cóż – całkowicie zgadzam się z takim myśleniem. Właściwie, sam zdobyłem się kiedyś na przejście z minerala na semisynthetic. Czasem korci mnie, żeby spróbować teraz przejść na syntetyk... Zrobiłbym to już, gdyby nie te superlatywy odn. Valvoline 10/40 – dlatego zawieszam eksperymenty z pełnym synt. :) Mam nadzieję, że już Maxlife usunie jak najwięcej nagaru z mojego silnika.

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Czasem korci mnie, żeby spróbować teraz przejść na syntetyk... Zrobiłbym to już, gdyby nie te superlatywy odn. Valvoline 10/40 – dlatego zawieszam eksperymenty z pełnym synt. Smile Mam nadzieję, że już Maxlife usunie jak najwięcej nagaru z mojego silnika.

 

Marek,

Ja przy najbliższej wymianie, za jakiś tydzień lub 2 wlewam Valvoline 10w40 więc dam znać jak on sie ma vs. Mobil 1 5w50.

Czy będzie lepiej, gorzej, czy tak samo na pewno napiszę ;)

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Świetnie Andrzej – jeżeli będziesz miał jakieś spostrzeżenia, każda relacja bardzo się przyda. Ja czekam z ciekawością na czas po przejechanym na Volvoline pierwszym tys. km. – Elf zawsze dopiero wtedy zaczynał znikać, co oczywiście nie straszyło mnie jakoś specjalnie, ale dziwiło dlaczego tak jest, że po 1000km stan max, a po 2000km połowa na bagnecie.

 

Teraz na Valvoline jak dotąd przejechałem ok. 450km.

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Co to za olej? (i w jakim silniku?)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.