Skocz do zawartości

Olej w dolocie do Turbo M57 (nie TD, TDS)


Adimaska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jako, że testuję wszystkie metody opisane na forum jeśli chodzi spadek mocy, podczas czyszczenia filterków przy zaworach rozpiąłem dolot do turbo. Nie było w nim oleju, przynajmniej nie wyciekało nic. Było to w sobotę. W niedziele byłem na krótkiej wycieczce, na której stwierdziłem, że moc zamiast się poprawić todrastycznie spadła. Dzisiaj rano patrzę, a opaska na gumowej rurze okalająca aluminiową jest poluzowana. Jednak przy okacji zobaczyłem, że przez szczelinę wypluło trochę oleju... :shock: Przerażenie, myślę turbo pada... po czym na forum czytam:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=40997

Uspokoiłem się nieco, tylko ten temat tyczy się tylko TD i TDS. Czy ktoś się spotkał z takim objawem w 3.0d? Poniżej załączam zdjęcie w którym miejscu dokładnie występuje...

http://lh3.ggpht.com/adimaska/SAzzRpLkAwI/AAAAAAAABVM/kyCJrNjAqlQ/dolot.jpg?imgmax=512

 

Pozdrawiam,

Adimaska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w swojej i tym sie nie przejmuje, nigdy to tam sucho nie bedzie turbina zawsze cosik przepusci. Jeśli auto śmiga dobrze to nie masz się czym martwic. No chyba,że moc spadła tak odczuwalnie bo np.tam własnie w tym miejscu przetarł sie waż gumowy i jest wtedy brak cisnienia. Sprawdz sobie luz na wirniku gdy jest silnik zimny i gdy jest silnik nagrzany i jak się obraca wirnik lużno czy z oporami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ostatnio poprosilem mechanika o rzecenie okiem, czy wlasnie w tym miejcu nie mam oleju - oleju nie bylo ani grama, waz byl suchutki... nie wiem w sumie czy sie cieszyc czy martwic, gdyz czytam posty wielu osob mowiacych, ze u nich troche oeleju jednak jest i jest to normalne :)

 

moja bunia ma prawie 240k km, czy nie jest to dziwne, ze nie ma tam oleju? czy swiadczyloby to o tym, ze turbo bylo wymieniane? ja samochod mam od 40k km (przywiozlem je z DE)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, jesli chodzi o łopatki to nie mają luzów i stawiają lekki opór przy próbie ich przekręcenia. W kwestii tego oleju to nie było go dużo, po prostu takie jakby opary. Jak zdjąłem całą rurę to była lekko tłusta w środku, wydaje mi się, że przy nieszczelności wypluło kroplę tego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.adimaska, a czym sie rozni turbo w tds, a w twoim ???, a tak nawiasem , w moim sluzbowym samochodzie 2.0tdi z przebiegiem 25 tys jest mokro [ bardzo mokro]

 

zanim napisałem swój temat, przeczytałem to:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=40997&highlight=olej+turbo dlatego napisałem "nie td i tds". Turbo różni się znacząco w moim 530d, z tego co dowiedziałem się do tej pory (a jestem nowy na forum) to moje 3.0d ma turbo ze zmiennym przekrojem łopatek. Co oznacza, że turbo jest bardziej sterowalne (jeśli w ogóle można tak powiedzieć :) ). Zawory sterują łopatkami w zależności od aktualnego obciążenia i wielu innych czynników, ale tu lepiej jakby wypowiedzieli się fachowcy, których na tym forum nie brakuje. To jest coś, co wyróżnia bardzo to forum od innych. (a kilka samochodów różnych marek już miałem ;) )

 

Jeśli chodzi o Twoje służbowe auto, to bardziej stawiałbym na jakąś wadę fabryczną, niż eksploatację. Ale to w końcu "S-klasa". Jedź do serwisu, niech oni się martwią. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.