Skocz do zawartości

Po zapaleniu rano nie chce jechać v 12, dlaczego ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie mam silnik 5,4 v 12 jak rano zapale samochód po nocy to chodzi niezbyt równo a jak chce jechać i wiadomo wrzucam D i na gaz to nie chce jechać jakby go coś trzymało , sprawdzałem na P też nie chce wejsć na obroty aż po chwili załapie po kilku sekundach od wciśnięcia gazu, podławi się i potem wejdzie na obroty wiadomo chodzi mi o zwykłe obroty nie jakieś tam kręcenie silnika na zimno.

Wrzuce na D pojade kawałek jakieś 300 metrów i potem już normalnie reaguje na dodawanie gazu, tak jak powinno być na każde delikatne muśnięcie a rano kicha, co to może być, od czego, jak już ujadę te np. 300 m i poniej podczas jazdy jest ok, tylko z rana tak jest jak jest zimny.

Opublikowano

niestety - oczywiście przyczyn może być kilka.

Na początek wykręć świece i obejrzyj, czy nie są wypalone, lub nie mają napalenizn, zaoliwienia lub innych zanieczyszczeń.

Może masz filtr powietrza zanieczyszczony, albo schodzi Ci paliwo na przewodzie i na początku ciągnie benzyne z powietrzem.

Opublikowano

Jeszcze jedno dość istotne może być, czy po zapaleniu rano auta z tym silnikiem macie podwyższone obroty np. do 1200 czy jakoś tak, czy nie, czy macie obroty tak małe jak silnik jest ciepły czyli ok. 500 obrotów, wydaje mi sie że obroty powinny być wyższe niż wtedy jak jest ciepły a u mnie od razu rano po zapaleniu ma takie obroty jak by był ciepły czyli 500 - 600.

Czy to normalne też macie takie małe czy jest jakieś ssanie tam i macie wyższe a u mnie po prostu coś nie działa? i dlatego tak się dławi dziwnie.

Opublikowano

HE !!

Miałem to w renówce i objawy na świerzo były takie same, a tuż po odpaleniu na wstecznym czasami gasł, nawet przy próbie wkręcenia na obroty.

 

Winny był na silniku czujnik temperatury (między innymi odpowiedzialny też za włączenie automat. ssania

Opublikowano

I co Panowie jakie macie obroty rano po zapaleniu, czy te silniki mają jakieś ssanie?

Czy wasze auta od razu chodza równiótko czy tez z rana nie zabardzo?

Opublikowano
HE !!

Miałem to w renówce i objawy na świerzo były takie same, a tuż po odpaleniu na wstecznym czasami gasł, nawet przy próbie wkręcenia na obroty.

 

Winny był na silniku czujnik temperatury (między innymi odpowiedzialny też za włączenie automat. ssania

 

Tak jak kolega napisal zacznij od czujnika temperatury silnika.

BMW - Like No Other
Opublikowano

Zimny m70 z rana zawsze zapala po 2 sekundach niezależnie od tego czy zimny czy ciepły

Zapala ze szwungiem, obroty idą na około 1000 potem i w ciągu sekundy spadają na 800 a potem powoli jak silnik się nagrzewa spadają do około 550-600

M73 to podobny silnik więc powinno być tak samo

Pozdro

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

Gaz KME Diego na 2 komputerach i 2 parownikach kazdy odpowiada za swoja stronę silnika, wtryski są pojedyncze na każdy cylinder matrix,

zaczołem szukac przyczyny i narazie ustaliłem że świece są czarne nie spalaja dobrze, i są z innego modelu sa ze starszego 750 5,0 wiec są zupełnie innej ciepłoty i jednoelektrodowe a jak wiadomo do 5,4 potrzeba 4 elektrodowe platynowe, wieć swiece to pomyłka jakaś jakie tam były wkrecone przez poprzednika.

Tylko mnie zastanawia czy od samych swiec az takie objawy by były ?

Dziś wymienie swiece na prawidłowe zobaczymy czy będzie juz ok.

Opublikowano
Dzięki za sugestie sprawdze, jak narazie mechanik stwierdził że świece tak jak pisałem wyzej, i 3 sondy mam do wymiany z 4 , cos dużo 3 na raz mozliwe to?
Opublikowano

Co do sondy - najczęściej pada jedna i auto zachowuje się gorzej, ale jeśli jeździłeś z uszkodzoną sondą, to od niej mogły paść kolejne.

Jest to rzadki przypadek, ale się zdarza

Opublikowano

Witam, a więc zdiagnozowano u mnie sondy do wymiany, które już wymieniłem ale nadal komputer pokazuje błąd sondy za i przed katalizatorem nie wiem czemu i błąd przepływomierza, do wymiany przepływka prawa, więc objawy prawdopodobnie są takie od uszkodzonego przepływomierza, miał ktoś uszkodzony przepływomierz a ja k tak to czy objawy które opisuje odpowiadają temu ?

I mam pytanie czy trzeba załozyć oryginalną przepływkę czy na zamiennikach z allegro po 230 zł też będzie dobrze chodziła ?

Opublikowano

z tego, co napisałeś, to te wymiany będą z pewnością wystarczające. Objawy typowe dla przepływki i sond.

 

Jednak moim zdaniem nie warto ryzykować przepływki z allegro. Część jest zbyt odpowiedzialna, a w razie konieczności zwrotu czy wymiany będziesz sobie szargał nerwy. A po drugie lepiej zdac się na pewny warsztat - zamówią przepływke, wymienią i przejmą odpowiedzialność i gwarancje z twoich rąk.

Nowa przepływka kosztuje niestety ok. 500pln, ale może byc warto, aby nie płacić 2 razy, bo za samą wymiane też trzeba zapłacić

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

i jak??

doszedłeś do ładu ze swoją 5,4

pytam bo u mnie są podobne objawy ale dopiero bede się za to zabierał

Opublikowano

Cześć tak juz dawno zrobiona i lata jak należy,

przyczyną był jeden przepływomierz i złe świece, ale główna przyczyna to przepływomierz, jakby co to pasuje z 318 is, i jest tani ja za używany zapłaciłem 100 zł i po problemie.

Musisz podpiać auto pod jakiś dobry tester który mierzy przepływ masy powietrza na bierząco i wtedy widać czy przepływka szwankuje, masy na lewym i na prawym przepływomierzu muszą być takie same lub bardzo zblizone tz. np lewa 4,70 g/s prawa 4,68 g/s

ja u siebie miałem lewa 4,70 g/s a prawa 278 g/s on nie miał prawa dobrze chodzic to tak jakbyś w jeden kolektor dawał cisnienie z kompresora a drugi zatkał , więc chodziła jak chciała.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.