Skocz do zawartości

Stuki / drgania przy hamowaniu....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Mam takie pytanko....

Podczas zmieniania pasa i wjeżdżania/wyjeżdżania z kolein i hamowania przyz tym, mam drgania układu kierowniczego.

Również coś stuka wtedy w przednim zawieszeniu...

 

Dzieje się to też wtedy, gdy np. hamując wpadne w jakąś mała dziórkę w jezdni.

Muszę wtedy odpuścić hamulec, poczekać na jakąś gładką drogę, i wtedy przy hamowaniu jest wszystko :cool2: :twisted:

Czy to oznaka końca amorków?

mechnik mi robił jakieś 1000 km temu przednie zawieszenie, więc podejrzewam że jest wszystko ok, ale może znowu coś sie UrOdZiŁo :evil:

Edytowane przez mac
Opublikowano
Mam bardzo delikatne drgania kierownicy w przedziałch 80 - 160 km , ale można powiedzieć że są mało wyczuwalne...
Opublikowano
przejrzyj forum, tego już sporo było. Ja ostatnio wjechałem w dziure i też mi drga przy 90-95km/h, to chyba wina felgi, może być odkształcona opona. Przede wszystkim sprawdź wyważenie kół, potem zobacz czy felgi są proste, potem sprawdź drążki/luzy, a na koniec sprawdź amorki.
Opublikowano

Pewnie że przeszukałem :twisted: , ale jedyna odpowiedz to raczej amorki (wg. mnie, ale specem nie jestm).

Felgi sa na 100 % ok, drążki były sprawdzane i robione jakieś 1000 km temu.

Pojdę w pon. na stacje diagnostyczną, może oni cos powiedzą...

Opublikowano
Stuki moze powodowac zuzyty amortyzator, popekany gumowy odboj na amortyzatorze, wybity drazek kierowniczy lub wahacz. Natomiast drgania podczas hamowania wskazywalyby na zakatowane tarcze hamulcowe. Zreszta bylo o tym wszystkim na forum juz chyba 1000 razy.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
mialem podobnie i byl to (a raczej brak jego) przedni amorek, po wymianie amorkow na chwilke z tego co pamietam sie uspokoilo .. ale i tak sie skonczylo na wymianie oprocz amorkow jeszcze drazkow kierowniczych, sworzni, silentblockow... i drgac przestalo ....
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Mac myśle że najłatwiej będzie pojechać do dobrze wyposażonej stacji diagnostycznej tam wjechać na szarpaki itd potem udaj się do gumiarza i niech wrzuci przednie koła na wyważarke przy okazji zobacz jakie jest możliwe bicie koła
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Mac myśle że najłatwiej będzie pojechać do dobrze wyposażonej stacji diagnostycznej tam wjechać na szarpaki itd potem udaj się do gumiarza i niech wrzuci przednie koła na wyważarke przy okazji zobacz jakie jest możliwe bicie koła

 

 

Po wizycie w Stacji Kontroli Pojazdów ( polecam stację w Mościskach) Panowie stwierdzili że lewa tarcza się " zwichrowała : :arrow: czy jakoś tak...

Może zna ktoś w Wa-wie kogoś, kto przetacza tarcze?

Tarcze mam nówki, szkoda mi nowych kupować, bo to nie mały wyadatek..... :mad2:

Jak hamuję delikatnie to kierownica bije, jak mocniej wcisnę to wszystko jest prawie ok. :idea:

 

I jeszcze jedno pytanko...

Czy w e36 ustawia się geometrię tylnich kół?

Opublikowano
Poza tym co pisali poprzednicy sprawdź jeszcze łączniki stabilizatorów. Niezbyt sprawne potrafią naprawdę głośno dawać o sobie znać...Mnie drgała kierownica przy hamowaniu i okazało się właśnie, że to łącznik... 50 PLN (za sztukę), chwila roboty i jest już wszystko cacy :dance:
Opublikowano
Poza tym co pisali poprzednicy sprawdź jeszcze łączniki stabilizatorów. Niezbyt sprawne potrafią naprawdę głośno dawać o sobie znać...Mnie drgała kierownica przy hamowaniu i okazało się właśnie, że to łącznik... 50 PLN (za sztukę), chwila roboty i jest już wszystko cacy :dance:

 

Zawias mam ok, nic nie puka nic nie stuka.

Wszystkie elementy przedniego zawieszenia mam nowe...

Opublikowano
Wiecie co mi stukalo? Amortyzator i to w prawie nowym samochodzie! Mimo ze mial 72% sprawnosci, to przy przejezdzie przez delikatne nierownosci z mala predkoscia bylo go troche slychac.
Opublikowano
a mi stuka gdy naciskam chmulec tarcze wymienilem na nowe klocki tez oczywiscie. zaczeło sie niewinnie tak delikatnie a teraz to cięcko utrzymac kierownice. co robic co to może być :roll: :?:
Opublikowano
witam. miałem panowie kiedyś podobny problem/ mówię tutaj o E-34/ okazało się że wyrobiła się tulejka w łączniku centralnym? chyba tak to się nazywa/ to taki wąs który łączy podwozie z drążkiem poprzecznym. jak ktoś ma ETK to bez problemu ustali o co mi chodzi ewentualnie może ktoś zamieści schemat z nr części. Pozdro.
Opublikowano
stukalo przed wymiana tez?

 

tak stukało tez ale teraz sie pogorszyło. myśle że to te kulowe łączniki co wychodzą ze wspomagania.

 

mozliwe :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.