Skocz do zawartości

poważny problem 318 tds !!!!!!!!!!!!!


BeEmWu

Rekomendowane odpowiedzi

witam

wiem ze tematow o oleju jest sporo ale zaden z nich mnie nie zadowolil :twisted:

2 pytania:

1) do tdsiaków a najlepiej 318 i 325 :8)

jakiej firmy polecicie mi olej do mojej buni, jaki się sprawdza w waszych tds'ach? teraz jezdze pólsyntetyk10w40 na elfie ale jestem srednio zadowolony i chce zmienic marke, piszcie co macie i jak sie sprawuje wam. tak aby nic nie stukalo klepalo itp

 

2) do wszystkich,

mija rok a ja zrobilem tylko 8tys. km-auto 4miesiące stalo(wyjazd sluzbowy) ale bylo odpalane i czasem przejechane, i wlasnie zostaly mi jeszcze 3 zielone cegielki. chodzi mi o rzeczywistosc jak jest z ta wymiana co rok czy moge np 2,3 miesiace dluzej jezdzic czy jednak olej traci swoje wlasciwosci i nie jest to pic marketingowy? ktos sie dobrze zna w tym temacie?

wkoncu te cegielki tez po coś są a napis inspektion sie mi nie pojawil

Edytowane przez BeEmWu

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do drugiego pytania to według mnie nie trzeba co dokładnie 12 miesięcy zmieniać oleju, 2 - 3 miesiące nic nie zmienią, bo chyba olej nie jest jakoś tak "skonstruowany", że po 12 miesiącach już się nie nadaje mimo tak małego przebiegu bo jednak 8 k km to jest śmiech, a nie przebieg :)
Kamil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

primo 1

:mrgreen: do mojego TDS-ka lałem valvoline i silniczek pracował bardzo ładnie więc polecam:) teraz zalałem castrolem oryginalny nie rozlewanym w polszczy :D import :twisted: większej różnicy miedzy tymi olejami nie widze, polecam oba :mrgreen:

 

primo 2

 

olej powinno wymieniać sie raz na rok, ponieważ producent oleju w tym okresie daje gwarancje ze olej zachowa swoje parametry:)2-3 miechy nie zrobią większej różnicy "parametry" szybko Ci nie uciekną

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ...zrobiłem 2.800km i nie zgasła jeszcze żadna cegiełka :| ...a pamiętam jak poprzednio zmieniałem olej w lato to zdziwiło mnie, że tak szybko cegiełki gasną ..ale nie pamiętam jak to się miało do kilometrażu.

...jeśli coś jest nie tak z cegiełkami to wiem, że w instrukcji jest napisane że w tds nie więcej niż 7.000 km lub nie więcej niż rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wiec mamy 2 firmy polecone valvoline i castrol, co jeszcze?

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Babka od ktorej kupilem auto z niewiadomych mi do dzis przyczyn zalala silnik jakims mineralnym Castrolem. Wymienilem na polsyntetyk Liqui Moly, silniczek chodzi zdecydowanie ciszej, stabilniej, popychacze prawie w ogole nie klekocza na zimnym, a na cieplym to juz zupelna kulturka. Nic nie cieknie, oleju nie bierze ani grama, juz mam 2 zmiany za soba i zostaje przy LM. Naprawde polecam, warto doplacic te 20-30 zl i kupic naprawde dobry olej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od castrola to trzymaj sie z daleka a w szczegulnosci od tego z beczki na serwisach

 

 

nie mówi tu o castrolu kupowanego w polszczy czy rozlewanego z jakiś beczek :) kupuje od sprawdzonego "dostawcy" prosto z Niemiec i jestem w 100% pewny jego jakości:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od castrola to trzymaj sie z daleka a w szczegulnosci od tego z beczki na serwisach

 

 

nie mówi tu o castrolu kupowanego w polszczy czy rozlewanego z jakiś beczek :) kupuje od sprawdzonego "dostawcy" prosto z Niemiec i jestem w 100% pewny jego jakości:)

 

to jet inna bajka :)

POZDRAWIAM !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie sądziłem, że jakość oleju ma duże znaczenie, posiadając tylko motorynkę nie zwracałem na to uwagi :D

Ale nawet na dwóch olejach tego samoego producenta silnik może calkiem inaczej pracować. Teraz mam Magnateca 10w40 i jest tak dobrze w porównaniu z poprzednimi, że nie bede ryzykował.

 

P.S. Do M41 wchodzi 4,5 litra oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten shell jest tez w wersji sheel diesel? bo jakoś mi się nie kojarzy :?: chyba ze jestem gapa :lol:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja jeździ na Mobile 1 10W40 High Performance Diesel. Jestem z niego bardzo zadowolony :cool2: Ktoś się pytał o koszty- przy silniku 2,5 wchodzi około 7 litrów - więc olej około 240 zł a filtry w tds to koszt około 30 zł. Tylko że są dwa- z plastikową pokrywą i aluminiowe więc trzeba najpierw sprawdzić, który sie ma u siebie. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8tds na wymianę 5,5ltr.

Jeżdżę na MOBIL1 5W/40 full syntetyk.Ostatnie zalanie w Niemczech było olejem BMW LONGLIFE coś tam 0W/40 przy przebiegu 150tkm.W tej chwili mam 170tkm i naprawdę nie narzekam na silniczek-bardzo cicha praca. Przy 200tkm chcę przejść na pół syntetyk ale sam nie wiem bo jest git na fullu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.