Skocz do zawartości

Pękła uszcelka-CZY MOGĘ PRZEJECHAĆ JESZCE 200 KILOMETRÓW????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

Ustaliłem, że w mojej Beemce poszła uszcelka pod głowicą-objawy:

1. Ciemno brunatna maż pod korkiem oleju w jego centralnej części.

2.Kopcenie nawet po rozgzaniu silnika.

3. Mały ubytek poziomu oleju-przez 12 tyś nie wzięła nawet kropli.

4. Płyn chłodzący ucieka po dłuższej jeździe- 2-3 godz non stop.

 

PYTANIE - muszę we wtorek dojechać do miejsca gdzie załaduję auto na tira, który zabierze ją do Polski ale do tego miejsca jest 200 kilometrów!!!! Nie mam innego wyjścia i muszę jechać, ale czy jechać na bezynie czy na gazie, czy robić jakieś dłuższe przerwy podczas jazdy poradzice mi coś!!!!!!!!!!! CZYM TA JAZDA GROZI???????

 

Tych co mają zamiar napisać mi, żebym poszukał w starszych tematach informuje, że odpowiedzi na to pytanie nie ma, więc dajcie sobie na luz!!!

Dzięki

Pozdrawiam

DEF

:(

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

mozesz jechac, tylko jej nie katuj za bardzo - czesto sprawdzaj poziom plynu chlodniczego (sprawdz ze dwa razy podczas podrozy)

 

Pozdrawiam

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
....... i uważaj żebyś go nie przygrzał. Najlpiej weź sobie kilka litrów w zapasie płyny chłodniczego jakkby Ci większość wybiło.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano
A ja bym nie ryzykowal. Motoru moze i nie przegrzejesz, ale jakie wlasciwosci smarujace ma obecna mikstura w Twoim silniku? 200km to kawal drogi.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Ja bym jechał na benzynie spokojnie, kontrolował wskazówkę temperatury silnika i w razie wzrostu temp. włączał grzanie na ful. Z gazem łagodnie i dojedziesz. Jeszcze jest jedna sprawa, jeżeli silnik zacznie ci już nierówno pracować (nie palić na jakiś cylinder) to nie jedź dalej, bo rozwalisz głowicę.
Opublikowano
olej mój to Castrol półsyntetyk wiec dobry olej i niedawno byl zmieniany!!!

Pozdro

DEF

Ale jeśli dostała sie do niego woda to już nie jest olej i właściwości ma bardziej zacierkowe niż smarujące, jeśli dostanei Ci sie kropla wody pod panewke to ją natychmiast przytrze, ale decyzja nalezy do Ciebie , skoro musisz jechac to jedź ja za Ciebie tego nei zrobie :wink:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Na benzynie czy na gazie????

Chyba na bezolu, gas ma wyższa temperature spalania wiec chyba benzol co???

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
zdecydowanie na benzynie, gaz ma wyższą temp spalania poza tym czyści z nagarów co może wpłynąc negatywnie na resztki Twojej uszczelki

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Dzięki za te wszyskie porady!!!!

Jesteście wielcy!!!

Pozdro

DEF

Trochę lepiej się poczułem :

hand:

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Zależy jeszcze ile przedtem to auto jeździło na walniętej uszczelce. Bo jeżeli niedługo i jest to stosunkowo nowy objaw to ja bym się zbytnio nie przejmował i jechał wedle ww wskazówek. Mnie z dwa lata temu jak wracałem z Poznania do Krakowa pękła uszczelka w cytrynie berlingo koło wrocka i do Krakowa do jechałem bez żadnych problemów (a wcale go po drodze nie oszczędzałem) a gdzie tam dopiero BMW.

 

Poza tym tak jak pisał "kiokio" możesz przytrzeć panewke , ALE:

1. musisz dość długo jeździć na uszkodzonej uszczelce ( i nie mam tu na myśli 200km :wink: )

2. gdyby się na to zanosiło musiałoby być naprawde dużo wody w oleju - najpewniej sprawdź poziom oleju. Jeżeli będzie dużo wyższy od max to sobie daruj bo szkoda silnika i kasy.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

Ozzy,

 

Poziom oleju wogóle sie nie podniósł a wręcz przeciwnie - opadl odrobinę, a te objawy pęknięcia uszczelki są naprawdę od paru dni i przejechalem może ze 30 km od tego momentu.

 

Czy, może świdczyć to jeczsze o czymś innym-spadek poziomu oleju(minimalny), zawsze mialem tle ile ma być, a teraz odsłoniła się do połowy druga kreska-kreska max.

Płynu też nie ubyło jak na razie przez te 30 km.

 

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

DEF jak Ci spadł poziom oleju przy kłopotach z uszczelką to "teoretycznie" jeszcze lepiej :) bo znaczy to że nie masz rozwodnionego oleju. PrzyTwoich objawacj ja bym się delikatnie dotoczył te 200 km

 

Cieżko na oko powiedzieć co może być przyczyna spadku oleju w silniku. Z reguły najczęściej są to:

-przygrzanie silnika

-wycieki oleju z uszczelek, pękniętych przewodów etc.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

Ozzy,

Nic sie kurna tam nie pokazalo-ale musze to jeszcze obejrzec dokladnie-spoko do wtorku auta nie ruszam a we wtroek powoli pojade na benzoli, wezme plynu zapas na wszelki wypadek, olej mam w zapasie i powoli pojade, 90km/h i wszycho!!!

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Co do temperatury pracy to zawsze była ona ciutke powyzej srodka-grubosc wsakzówki i nic sie nie zmienilo od tamtej pory, teraz tez tak jest!!!

 

Moze termostat lekko szwankuje??

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Jezeli po odreceniu korka wlewu oleju widzisz nie sam olej, tylko brutanta maź, oznacza to iz olej ulegl wymieszaniu z plynem chodniczym i napewno stracil swoje wlasciwosci smarujaco-ochronne. Nie wierz w opinie, ze jezeli go nie ubylo ani nie przybylo w nadmiarze to nic sie nie stanie. Poziom nie jest wazny, wazne jest to ze plyny sie wymieszaly. A zatem 200km moze byc dla silnika zabojcze. Kazdy taki przypadek jest jednak indywidualny i sam musisz podjac ryzyko.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Nie wierz w opinie, ze jezeli go nie ubylo ani nie przybylo w nadmiarze to nic sie nie stanie. Poziom nie jest wazny, wazne jest to ze plyny sie wymieszaly. A zatem 200km moze byc dla silnika zabojcze.

 

Sam przeczysz w ten sposób swojej wypowiedzi. Jeżeli olej by się mieszał z wodą to automatycznie by wzrastał jego poziom. Najlepiej to sprawdzić w prosty sposób: zapalić auto i po chwili wyciągnąć bagnet oleju- jeżeli zauważysz coś podejrzanego np. zmieniona barwa, pęcherzyki wody/ powietrza to od razy jest pozamiatane bo płyny się wymieszały.Jeżeli olej pomiesza sie z wodą to autoamtycznie ten "roztwór" stanie się rzadszy a co za tym idzie spadnie ciśnienie oleju-co też można sprawdzić. W takim przypadku NIE WOLNO ruszać auta i 200 km będzie napewno zabójcze.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

Ozzy,

Po jakiej chwili wyciągnąc ten bagnet??? I jak spr. czy cisnienie jest oki???

Ja nie mam tu absolutnie żadnych narzedzi zeby to teraz spr!!! Jest jais domowy sposób???

 

A co z ta brunatno-piskowa mazią pod korkiem do oleju???

To świadczyc moze ze juz te płyny sie wymieszaly ale oleju nie przybylo???

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Sam przeczysz w ten sposób swojej wypowiedzi.

Niekoniecznie, poniewaz:

1. Zmiana konsystencji i koloru oleju swiadczy zazwyczaj o wymieszaniu sie plynow.

2. Uszkodzenie uszczelki moze byc niewielkie i tym samym niewielki przyrost stanu oleju, przy stosunkowo duzym silniku jakim jest silnik BMW, moze byc dla uzytkownika niezauwazalny.

3. W pewnych warunkach, np. przy nie 100% szczelnym korku wlewu oleju lub innych nieszczelnosciach, plyn moze uledz czesciowemu odparowaniu.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Ale widać że oleju nie przybywa tylko go ubylo,nieznacznie ale jednak!!

 

Przy jakim silniku(ciply, zimny) wyciagnac ten bagnet i spr czy sie tam cos dzieje??

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

2. Uszkodzenie uszczelki moze byc niewielkie i tym samym niewielki przyrost stanu oleju, przy stosunkowo duzym silniku jakim jest silnik BMW, moze byc dla uzytkownika niezauwazalny.

3. W pewnych warunkach, np. przy nie 100% szczelnym korku wlewu oleju lub innych nieszczelnosciach, plyn moze uledz czesciowemu odparowaniu.

:) :) :) :) :) - ale się rozgorzała dyskusja

 

Częściowo się zgodze, ale nie do końca:

ad.2 zawartość 30% wody w oleju co może zdarzyć się przy pękniętej uszczelce jest bardzo niebezpieczne dla silnika i napewno zauważalne na bagnecie. Sytuacje kiedy w oleju znajduje się zaledwie kilka procent wody być może nie jest widoczna, ale myśle że 2-4% wody w 6-8 litrach oleju jaki wchodzi do siódemki raczej nie zrobi większego spustoszenia.

ad.3 Przy nieszczelnym korku wlewu oleju cały silnik byłby nim zarzygany, więc sytuacja też troche abstrakcyjna a tym bardziej napewno też byłby widoczny wyciekający olej.

Taka jest moja opinia.

 

DEF jeżeli spadnie Ci ciśnienie oleju to powinna zapalić się czerwona kontrolka (czyli od razu stop) a pomiaru powinno się dokonać na ciepłym silniku po ok. 2-4 minutach od rozpoczęcia pracy jak osiągnie ok 80 stopni.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

 

A co z ta brunatno-piskowa mazią pod korkiem do oleju???

To świadczyc moze ze juz te płyny sie wymieszaly ale oleju nie przybylo???

 

Jest to jeden z kilku objawów strzelonej uszczelki. Boląca ręka nie oznacza od razu, że jest ona złamana. Maź może być również efektem zatakanej odmy.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

Ozzy,

 

Sprawdzalem olej-na bagniecie ani sladu wody, poza tym lepkosc i kolor oleju sa oki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Paliłem silnik teraz na bezynie i nie bylo kopcenia, wszystko bylo git, żadnych bombli nic sie nie pokazalo!!!!

 

Wydaje mi się, że nie ma w wody w oleju, choć te 4% czy 6 % cięzko zuważyć. KOLOR i LEPKOŚĆ SĄ OKKI!!!!!

 

Co to jest ta odma Ozzy???

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Odma to jest odsysacz par oleju i nadciśnienia w komoże korbowej i komoże rozżądu, nadciśnienie to powstaje w wyniku przedmuchów tłok- cylinder . Przedmuchy są zawsze nawet w nowym silniku, ale im silnik starszy tym przedmuchy większe. jeśli odma jest zapchana to objawia sie to szlamem na korku oleju, spienionym olejem, z czasem wywaleniem wszystkich simeringów i uszczelek. Zapchaną odme możesz tez sprawdzić przykładając ręke do wlewu oleju na zapalonym silniku, jeśli zasysa Ci dłoń tzn że odma jest drożna i silnik w dobrym stanie, jeśli dmucha korkiem to albo odma zapchana albo silnik na wykończeniu. W ekstremalnych przypadkach korkiem oleju mogą wydostawać sie nawet spaliny

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Nic dodać, nic ująć :wink:

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.