Skocz do zawartości

CZUJNIK NA KABLACH WYSOKIEGO NAPIECIA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam szukałem na forum cos o tym czujniku ale nie znalazłem

qmam pytanko co to i do czego jest ten czujnik na tych kablach i czy bez niego mozna jezdzic? wymieniłem kable na kagera i nie załozyłem tego czujnika auto jezdzi bez problemu

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jest to czujnik oznaczania cylindra ,wykrywa zwrotne położenie odkorbowe cylindra 1

I bez tego czujnika motor będzie miał spory apetyt :mrgreen:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

nom ale chyba apetyt bedzie miał tylko na benzynie bo instalacje lpg mam 1szej gen.. bez zadnego kompa, dobrze mysle?

a i w takim razie w jaki sposób moge zaałozyc ten czujnik na kabel , z tego co wiem to kable kagera sa nierozbieralne

Opublikowano

Ja jeżdziłem e30 z M40 bez tej cewki i spalanie było w normie 8-10l na LPG, zresztą na benzynie też był oszczędny. Nie cierpiała też na tym dynamika(spokojnie w 12s do setki).

Ale jak jest w twoim aucie, nie jestem pewien. Domyślam się, że masz M20.

 

Jest to czujnik oznaczania cylindra ,wykrywa zwrotne położenie odkorbowe cylindra 1

 

Może i tak jest, ale to nie jest logiczne. Przecież sterownik doskonale wie jakie jest w danej chwili położenie wału z czujnika Halla. Jedynym logicznym zastosowaniem to diagnostyka czy jest sprawny ukł. wysokiego napięcia.

 

Widziałem jakieś czujniki- odpowiedniki na allegro których nie trzeba nakładać na kabel.

Opublikowano
Wtrącę tylko, że nazywa się to, bodajże, impulsator. Gdy kupujesz kable wysokiego napięcia, powinien być w komplecie, ale nie musi. Ja przełożyłem sam impulsator ze starych przewodów na nowe.
Opublikowano
Przewód wysokiego odkręciłem od fajki (przy zaczepach na świece), przeciągnąłem go przez impulsator a sam kabel maznąłem wcześniej kapką oleju aby był poślizg. Obciąłem kawałek przewodu (ok. 3-4 m.m.) i skręciłem to z powrotem. Zrobiłem to wg instrukcji z przewodów wysokiego napięcia. Moje przewody to Janmor, więc niższy przedział cenowy. ;) W tych lepszych (droższych) :) impulsator powinien być - w razie gdybyś chciał kupić sobie nowe.
Opublikowano

W przewodach z trochę wyższej półki też lubi brakować czujnika – w moich NGK również nie było i też przełożyłem go ze starych (ale zastosowałem mydło z wodą dla poślizgu fajki na kablu :) )

 

Btw – gdzieś na forum kiedyś czytałem dokładniejsze informacje o czujniku 6-tego cylindra – ale moja pamięć ustąpiła miejsca innej wiedzy o M20, bo o tej cewce dość rzadko się mówi – jeżeli już, to głównie o tym, jak ją przełożyć na nowe kable.

W każdym razie chodziło chyba o ustalenie jakiejś sekwencji w momencie uruchomienia – coś z wtryskiwaczami chyba, ale widzę to przez gęstą mgłę...

 

Pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
no u mnie z kablami tez nie było czujnika (kable kager) hmm i niewiem czy da sie ta fajke sciagnac z kabla, hmm pojezdze chwile i zobacze czy sie cos dzieje , jezeli wszystko bedzie oki to nie bede zakładał tego czujnika
Opublikowano
W przewodach z trochę wyższej półki też lubi brakować czujnika – w moich NGK również nie było i przełożyłem go ze starych (ale zastosowałem mydło z wodą dla poślizgu fajki na kablu :) )

 

Btw – gdzieś na forum kiedyś czytałem dokładniejsze informacje o czujniku 6-tego cylindra – ale moja pamięć ustąpiła miejsca innej wiedzy o M20, bo o tej cewce dość rzadko się mówi – jeżeli już, to głównie o tym, jak ją przełożyć na nowe kable.

W każdym razie chodziło chyba o ustalenie jakiejś sekwencji w momencie uruchomienia – coś z wtryskiwaczami chyba, ale widzę to przez gęstą mgłę...

 

Pozdrawiam

Solaris520, ja byłem lepszy, gdy pierwszy raz przekładałem "czujkę". Bałem się aby olej, czy inne smarowidło nie przegryzło mi gumy na przewodzie, to nawet olej jadalny użyłem do smarowania... :oops: :mrgreen: :mrgreen: :twisted2: Gdy to robiłem byłem świeżo po zakupie auta (jeszcze pod ogromnym wrażeniem i w stanie euforii) i chciałem aby kable na długo wystarczyły. Niestety nie wziąłem jednej sprawy pod uwagę - w sumie sporego przebiegu jaki miałem robić miesięcznie. :D Ale teraz to i sam się z tego śmieję. Wtedy chyba przekombinowałem. :D

 

Fakt, mało na forum o tym jest.Tylko jeszcze dodam, że parę osób napisało, że ma na innych cylindrach niż reszta. Ale to chyba miały coś nie tak... :worried: Nie pamiętam kontekstu tamtych wypowiedzi.

Opublikowano

Tak, każdemu podczas pierwszej wymiany tej czujki chyba towarzyszy euforia :) (chociaż połączona czasem z wstrzymaniem oddechu, bo w przypadku trafienia na kable bez cewki – można pierwszy raz przekonać się, że czasem w przypadku zamienników life is full of zasadzkas :) )

Też pamiętam, że ktoś pisał o czwartym cylindrze (w przypadku M20) – ale chyba został wyprowadzony z błędu. Szkoda, że ten czujnik w przypadku braku lub złego usytuowania nie powoduje większych efektów – np. brak możliwości uruchomienia silnika – wtedy byłby mniej zagadkowy – teraz to jakoś nie widać i nie słychać potwierdzenia jego funkcjonowania bądź nie funkcjonowania.

Ja podczas przekładania mojego, miałem obawy, czy jest sprawny, bo już wtedy była dość mało elastyczna izolacja, a plastik samej cewki lekko kruszył się. Przestałem się tym interesować, bo wydaje się, że czujnik kontaktuje – ale chyba jednak kupię nowy czujnik.

:)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.