Skocz do zawartości

Zawieszenie M-technik - koszty,różnice?


dziq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Dzisiaj udało mi się rozkodować mój nr vin.. ( pomocny serwis ASO (0 61) 84-55-200 - podałem vin telefonicznie i poprosiłem o przesłanie wszystkiego na maila.. nawet nie czekałem 5min :dance: )

 

Okazało się że auto posiada "M Sports suspension" co jak już zdążyłem wyczytać na forum jest zawieszeniem M-technik.. :8) I tu interesująca mnie sprawa.. Jakie są koszty utrzymania, wymiany elementów takiego zawieszenia i różnice w porównaniu do seryjnego zawieszenia w e36 :?:

(podczas poszukiwań znalazłem tylko coś na temat amortyzatorów bilsteina b8 i sachs, ale i tak nie jestem pewny czy to dotyczy mojego autka).

 

ps. Jest to mój pierwszy post na tym forum i proszę o wyrozumiałość i życzliwośc wszystkich forumowiczów :)

Edytowane przez dziq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M-pakietowe zawieszenie obniża auto nieznacznie tj. o około 2cm.

Praktycznie nie ma żadnej różnicy w komforcie. Jedynie w wyglądzie. Jeżeli planujesz wymianę amorków to ładuj spokojnie zwykłe i nic się nie stanie.

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ciekawe pytanie, a jak wydlada wymiana spręzyn do tego zawieszenai na niższe albo wymiana amorków do tych sprężyn tzn do orginalncyh m-technika???

 

To ze autko po sprawdzeniu po Vinie pokazuje ze wyszlo z fabryki z zawieszeniem m-technic wcale nie oznacza, ze ono wciaz tam jest. Zawias m-technic to chyba tylko amorki i sprezyny. Wiec przynajmniej te drugie w tak zaawansowanym wiekowo aucie jak e36 bylo juz wymieniane i tylko sprawdzenie numerow seryjnych amorkow i sprezyn da odpowiedz co tam tak naprawde siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt faktem jeszcze nie sprawdzałem tego co tam w nim siedzi :oops: i w najbliższym czasie raczej nie będe miał takiej możliwości.. chociaż kto wie..

 

A może ktoś jeszcze wie coś więcej.. :?: bo myślę że nie jestem jedyny z takim zawieszeniem więc ktoś powinien jeszcze coś więcej wiedzieć na ten temat :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec kolego ja mam takie zawieszenie roznica jest w amorach ,lacznik stabilizatora jest przykrecany do amora i jeszcze jedno poniewaz amortyzator ma trzpien grubszy jest na nim inny gwint i co za tym idzie lozyska sa inne,czyli te gniazda na gorze.Sam najpierw kupilem amortyzatory a potem sprawdzilem ,okazalo sie ze nie pasuje i do tej pory probuje sprzedac na allegro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

holkins1963 Dokładnie o takie coś mi chodziło.. :cool2: tylko skoro juz sam robiłeś takie "zakupy" to może powiesz jak to wygląda cenowo w porównaniu do normalnych amortyzatorów i innych części z takim zawieszeniem związanych..

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

holkins1963 to o czym piszesz nie ma nic wspolnego z tym czy zawieszenie jest M Sport czy zwykle tylko z rocznikiem auta.

 

dziq wyslij sie bardziej i poszukaj na forum. Bylo o tym juz milion razy, dokladnie opisane co sie rozni, co ile kosztuje, co do czego pasuje a co nie itd.

 

Radek_ZG roznica w komforcie jest bardzo zauwazalna. Mam na okraglo porownanie e36 z seria, m sportem i eibachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziq wyslij sie bardziej i poszukaj na forum.

Oj szukałem szukałem.. wszystko co znalazłem to praktycznie o e46.. no chyba że to nie ma różnicy i to co przeczytałem tam odnosi się również do mojego E36 (09.1994)

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=49035

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=63674

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=33522

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawias m-technic to chyba tylko amorki i sprezyny. Wiec przynajmniej te drugie w tak zaawansowanym wiekowo aucie jak e36 bylo juz wymieniane i tylko sprawdzenie numerow seryjnych amorkow i sprezyn da odpowiedz co tam tak naprawde siedzi.

 

Inny jest także stabilizator z przodu, w zwykłym zawieszeniu ma średnicę 22mm, w zawieszeniu M-technik ok 27mm. Sprężyny M-technik mają oznaczenie niebieskim paskiem więc można je od razu rozpoznać.

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki :cool2: Jedno mnie dziwi tylko..

te 2 pierwsze linki widziałem wcześniej.. a na ten ostatni jakoś nigdy nie wpadłem.. thx _Tomek_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 12:52 pm Temat postu:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

holkins1963 to o czym piszesz nie ma nic wspolnego z tym czy zawieszenie jest M Sport czy zwykle tylko z rocznikiem auta.

 

dziq wyslij sie bardziej i poszukaj na forum. Bylo o tym juz milion razy, dokladnie opisane co sie rozni, co ile kosztuje, co do czego pasuje a co nie itd.

 

 

Mosze ci tomek powiedziec ze twoje wiedza na ten temat jest troche szczupla i mozesz smialo ja rozwinac siegajac glebiej do literatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.