Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, posiadam E36 z silnikiem 1.6 M40 i odkad ja kupilem(dwa lata) odcina nizej jak powinna, niemam obrotomierza ale na dwojce max 80 a na trojce dokladnie 112km/h czyli to bedzie okolo 5500obr a ten motor odcinke ma chyba przy 6200?? Dokladnie wiem co to M40 i ze rozrzad maja delikatny ale odcinka przez ten okres co mam te auto jest na tych samych obrotach a jakby bylo cos z rozrzadem by schodzila nizej w dodatku moj mechanik twierdzi ze Wałek jest ok. A wy co o tym myslicie bo nieusmiecha mi sie wyrzucac pieniedzy w bloto...
Opublikowano

Fakt, nie musi to być rozrząd. Słuchaj, a podpinałeś się pod kompa, aby sprawdzić, przy jakich obrotach masz odcięcie? Co prawda dokładnie nie pamiętam, ale chyba moje m40b18 na trójce lepiej się wkręca, ale to w końcu deko większy silnik.

 

A gdy odetnie już te obroty, to silnik jest zamulony przez chwilę (i trochę np.szarpie), czy od razu jest brzytwa i znowu kręci do odcięcia?

Opublikowano
A gdy odetnie już te obroty, to silnik jest zamulony przez chwilę (i trochę np.szarpie), czy od razu jest brzytwa i znowu kręci do odcięcia?

 

No wlasnie dokladnie tak jak mowisz, jak juz odetnie te obroty i zmienie bieg na wyzszy to przez sekunde moze dwie czuc jakby takie "przytrzymanie" i momimo momimo pedalu do oporu auto chwile nie przyspiesza dalej. Nie dzieje sie to zawsze ale zdarza sie.

Opublikowano

Oj... Napiszę Ci jak ja bym zrobił. Najpierw komp, posprawdzanie wszystkiego co się da i do tego jakieś mechaniczne sprawy (czy nie ma dziur w przewodach - paliwo i powietrze - ciśnienie paliwa, ciśnienie oleju, przepływomierz, wtryskiwacze). Gdy nic nie znajdziesz, to można by dobrać się do rozrządu. Ja gdy szukałem przyczyny zamulenia silnika powyżej 4200 RPM cudowałem, podpinanie kompów, sprawdzanie ciśnień, zmiana głowicy (nawet powstała teoria, że coś z ciśnieniem oleju może się dziać), i wogle... :mad2: Przez prawie 8 miechów cudowałem, co to może być. A kierowałem się tym, na forum poczytałem, że w m40 tak się robi, więc zasugerowałem mechaniorowi (mniej poważne rzeczy robię sam, to mnie przerosło) sprawdzenie rozrządu już na samym początku. Gość, mówi spoko, wałek - reszta także wydaję się być OK. I kombinowaliśmy jak wyżej wspomniałem. W końcu mówię aby zamawiał w dźwigienki i hydroregulatory... i wiesz co? To było to. Po tylu miesiącach kombinacji, doszliśmy co było - rozrząd. I wałek także niby dobry, nie zjedzony, a jednak. Dodam wałek mam stary do tej pory założony a dokupiłem resztę.

 

Idąc dalej moim "wymysłem", ;) jeśli to rozrząd, to ja bym albo swapował, albo olał to i przez parę miechów wrzucał do skarbonki po pieniążku i dopiero, gdy obroty zaczną przeszkadzać w normalnej jeździe, założył nowy rozrząd.

Normalna jazda, to wg mnie możliwość normalnego wyprzedzania, bez zastanowienia czy dasz radę. Ja tak miałem, zamułka silnika robiła się przy 4200, weź tu wyprzedź. Na IV osiągałem ok. 100 km/h! Niby nie mało, ale przy większym ruchu był problem, zwłaszcza gdy wyprzedzany nagle przyspieszał. :duh: :mad2: Na V łapałem ok. 140. Wiesz ile razy musiałem awaryjnie hamować podczas wyprzedzania... bo gość w samochodzie obok nagle odkrywał, że on może być niczym Kubica...

 

Poczekajmy, na komentarz innych forumowiczów.

 

P.S. Przypomniało mi się, jest jeszcze opcja regeneracji hydroregulatorów. Jest opis na forum, a dokładnie namiary na gościa, który to robi. Podobno tanio i skutecznie. :think:

Opublikowano
U mnie w m-40 ,odcinka na trójce to 90 km,nie mam obrotościomierza,stąd wartości w km,nie wkręcam go tak wysoko,bo pózniej silnik pracuje nierówno postukujac przy okazji, póki co jeżdzę na emeryta do poniedziałku ,aż wezmnie się za auto mechanik.
Opublikowano
Dzieki ci stary za odp, u mnie jest zdeka lepiej bo w ruchu mi to poki co wogole nie przeszkadza a powyzej tych obrotow co mi odcina itak by nie bylo sensu krecic bo maksymalna moc silnik osiaga wlasnie na tych obrotach co mi odcina. Na 4biegu mi idzie 145km/h, do setki przyspiesza na LPG w 13-14s wiec zbytnio osiagow ten problem mi narazie nie odbiera. Wiec mysle przelozyc ten remont do Wakacji i tu pytanie czy da rade dotrzymac?? bo slyszalem gdzies ze moze sie glowica rozsypac jak sie tego nie zrobi.
Opublikowano

Ja jeździłem tak przez 8 miesięcy. :roll2: A ile było wcześniej przejechane na tym, nie mam pojęcia. Gdy kupowałem samochód od szwagra, na to nie zwróciłem uwagi (buda była w dobrym stanie, zawiecha także, a silnik, to szczegół był, zawsze można naprawić, albo kupić inny ;) ).

 

Czy głowica może coś ten tego, nie bardzo wiem dlaczego. Prędzej krzywka na wałku zaniknie, lub szklanka wybije się - ale znając złośliwość rzeczy martwych... :worried: :)

Opublikowano
Masz na bank do roboty rozrząd. Na III powinien osiągać 130 km/h. I przyspieszenie 13-14 sekund do 100 km/h to straszna porażka. Odcinka seryjnie jest przy 6250 obr/min.

 

Ja mam silnik 1.6, wiec niewiem czy te przyspieszenie to taka porazka, w/g danych technicznych wynosi 12.7 wiec u mnie jest sekunde wiecej w dodatku jezdze na LPG.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
A gdy odetnie już te obroty, to silnik jest zamulony przez chwilę (i trochę np.szarpie), czy od razu jest brzytwa i znowu kręci do odcięcia?

słuchaj kolego ja w swojej bumce mam tak samo daje na 2jce do oporu max60km/h i przez 2 sekundy silnik sie zamula mam 316 z 92r .poradziłeś już sobie z tym jak tak to napisz co jest tego przyczyną

Opublikowano
Masz na bank do roboty rozrząd. Na III powinien osiągać 130 km/h. I przyspieszenie 13-14 sekund do 100 km/h to straszna porażka. Odcinka seryjnie jest przy 6250 obr/min.

 

E36 dociąga na 3 do 130km/h potwierdzam!! :mrgreen: Sprawdzałem... A mam rozrząd jeszcze od m40 ale na szerokim popychaczu

 

Bo nie wiem czy wiecie ale silniki od E30 a E36 różniły się ponoć szerokością miejsca przylegania krzywki do wałka rozrządu... Dlatego E30 dłużej trzymają rozrząd w kupie :P

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Ja mam 1.8i i miałem wcześniej odcinke przy 5500rpm, oddałem auto do magika od M40'tek z Aleksandrowa Łódzkiego. Wymienił kilka elementów hydrauliki rozrządu (m. in. dzwigienki) i teraz auto ma 6100-6200rpm, czyli seria :) Przez pierwsze 500km nie kręciłem go wyżej jak 3000-4000rpm, następne 500km nie kręciłem wyżej jak 5000rpm. Teraz już można spokojnie jeździć i czuje różnice, ciągnie do końca ;) Koszt: 170zł + paliwo (drugie tyle)
Opublikowano

Problemy z rozrządem w m40 powinny być podwieszone gdzieś. <---- żart ;) :D

Zauważyłem, że jest znowu dużo pytań o przedwczesne odcięcie. Przez parę miesięcy mało było pytań o to.

Opublikowano
ja w swojej bumce jak wcześniej pisałem na 2 odcinał mi sie 60km/h dziś odczepiłem komputer na godz i wczepiłem błedy sie skasowały i teraz odcinke mam przy 90 km/h na dwójce mi pomogło spróbuj nic cie to nie kosztuje
Opublikowano
Czy wymiana hydroregulatorow oraz dzwigienek jest skmplikowana? Da rade zrobic to samemu? Glowicy chyba nie trzeba zdejmowac.Walek narazie zostawiam stary.
Opublikowano
ja w e36 318i(m40).mam odciecie przy 6500obrotów(chip od bagora) wkreca sie do konca bez zadnych problemów.na I biegu odcina przy około 52km/h,II-92km/h,III-135km/h na IV i V nie sprawdzałem.lepiej sciagnąc czape,odrazu dasz głowice do sprawdzenia,zmienisz uszczelniacze,dotrzesz zawory,wymienisz uszczelke.a tak wczesniej czy poźniej i tak bedziesz musiał ja sciagnac(jak ci cos z tych rzeczy co wymieniłem poleci)
///M40pwr
Opublikowano
Czy wymiana hydroregulatorow oraz dzwigienek jest skmplikowana? Da rade zrobic to samemu? Glowicy chyba nie trzeba zdejmowac.Walek narazie zostawiam stary.

Jeśli masz trochę pojęcia i zdolności, to zrobisz to sam. Zresztą poczytaj sobie i doszukaj, bo trochę tego było.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=20648&highlight=wymiana+d%BCwigienek

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=20648&highlight=wymiana+d%BCwigienek

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=774

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=15064&highlight=wymiana+d%BCwigienek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.