Skocz do zawartości

zwiększenie mocy w e36 1,6. jak?????


pinki23

Rekomendowane odpowiedzi

316i E36 z silnikiem M40, z oponami 205/60R15, z dyfrem 3,45, na piątym biegu przy 6000obr/min osiągnie dokładnie 203,472km/h, jeżeli oczywiście silnik osiagnie to 6000obr/min. Tyle na ten temat może powiedzieć matematyka :wink:

Na 205 moze do 180kmh max dluzsze eksploatowanie na nie wlasciwych oponach czy tez felgach do odpowiedniej marki i pojemnosci ma nieodwracalny wplyw na oslabienie silnika poczym niektorzy nie umia uwierzyc ze 1,6 poplynie 200 kmh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Honda osiąga katalogowo 160 koni mechanicznych z silnika 1.6 a w praktyce seryjne 1.6 Hondy na hamowni wypluwa nawet do 169 koni.

 

A co do BMW 1.6 No chłopie ... to nie jest silnik do tuningu w żadnym wypadku ...

A widziales taka honde z 200tkm przebiegu?

 

Tak. Sam taką posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

316i E36 z silnikiem M40, z oponami 205/60R15, z dyfrem 3,45, na piątym biegu przy 6000obr/min osiągnie dokładnie 203,472km/h, jeżeli oczywiście silnik osiagnie to 6000obr/min. Tyle na ten temat może powiedzieć matematyka :wink:

Na 205 moze do 180kmh max dluzsze eksploatowanie na nie wlasciwych oponach czy tez felgach do odpowiedniej marki i pojemnosci ma nieodwracalny wplyw na oslabienie silnika poczym niektorzy nie umia uwierzyc ze 1,6 poplynie 200 kmh

 

W tym przypadku szerokość opony nie ma żadnego znaczenia. Ważny jest obwód koła, który z tego konkretnego wymiaru opony przeznaczonej do BMW E36 wynika. 186km/h 316i osiągnie przy 5500obr/min na piątym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skoro o mocy mowa to co myslicie o tak zamontowanym stozku

:?:

 

Sek w tym, a w sumie nie sek tylko plus ze filtr powietrza w BMW jest umieszczony tuz za przednimi nerkami, nawet masz w standarcie od filtra odchodzace takie "cos" (wyglada jak koncowka do odkurzacza) czego zadaniem jest lapanie zimnego powietrza przelatujacego przez nerki i podawanie go dalej wiec nie trzeba robic zadnych wezy, wystarczy ze wstawisz filtr stozkowy na odpowiednio dlugiej przystawce i bedzie na niego dmuchac zimne powietrze. Mozna odizolowac filtr jakas oslona blaszana (samorobka) zeby oslonic dodatkowo przed cieplem silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

316i E36 z silnikiem M40, z oponami 205/60R15, z dyfrem 3,45, na piątym biegu przy 6000obr/min osiągnie dokładnie 203,472km/h, jeżeli oczywiście silnik osiagnie to 6000obr/min. Tyle na ten temat może powiedzieć matematyka :wink:

Na 205 moze do 180kmh max dluzsze eksploatowanie na nie wlasciwych oponach czy tez felgach do odpowiedniej marki i pojemnosci ma nieodwracalny wplyw na oslabienie silnika poczym niektorzy nie umia uwierzyc ze 1,6 poplynie 200 kmh

 

W tym przypadku szerokość opony nie ma żadnego znaczenia. Ważny jest obwód koła, który z tego konkretnego wymiaru opony przeznaczonej do BMW E36 wynika. 186km/h 316i osiągnie przy 5500obr/min na piątym biegu.

Mylisz sie ogumienie ma bardzo duzy wplyw na osiagi przy takich mocach silnika (fizyka sila tarcia) wystarczy ze wzucisz zimowki a odczujesz ruznice zuzycia paliwa i osiogniec a nie wyobrazam sobie 205tek w 1.6 to juz przesada ...jek ciagnac przyczepke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz sie ogumienie ma bardzo duzy wplyw na osiagi przy takich mocach silnika (fizyka sila tarcia) wystarczy ze wzucisz zimowki a odczujesz ruznice zuzycia paliwa i osiogniec a nie wyobrazam sobie 205tek w 1.6 to juz przesada ...jek ciagnac przyczepke

 

Teoretycznie masz swieta racje i nie mozna w zaden sposob podwazyc tego co piszesz, w praktyce na lato mam 205 na zime 185. Roznica w dynamice zadna, ale to odczucia subiektywne wiec nie ma co na nich polegac, ale spalanie ktore obliczam wynosi non stop 12litrow LPG na 100km niezaleznie od rozmiaru opon, jak cos sie zmienia to tylko zaleznie od stylu jazdy i odcinkow na jakich pokonuje dystans...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz sie ogumienie ma bardzo duzy wplyw na osiagi przy takich mocach silnika (fizyka sila tarcia) wystarczy ze wzucisz zimowki a odczujesz ruznice zuzycia paliwa i osiogniec a nie wyobrazam sobie 205tek w 1.6 to juz przesada ...jek ciagnac przyczepke

 

Teoretycznie masz swieta racje i nie mozna w zaden sposob podwazyc tego co piszesz, w praktyce na lato mam 205 na zime 185. Roznica w dynamice zadna, ale to odczucia subiektywne wiec nie ma co na nich polegac, ale spalanie ktore obliczam wynosi non stop 12litrow LPG na 100km niezaleznie od rozmiaru opon, jak cos sie zmienia to tylko zaleznie od stylu jazdy i odcinkow na jakich pokonuje dystans...

dodam tylko ze w dowodzie rejestracyjnym mam wbite tylko 185 i na tekich jezdze niewiem czy w polsce jest to obojetne jekie sobie zalozysz opony czy tez felgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polsce nie ma zadnych regulacji prawnych odnosnie rozmiaru felgi czy opon. Jedyne o czym mi wiadomo to kolo nie moze wystawac za obrys blotnika i tyle. Nawet na fabrycznej nalepce z rozpiska cisnien jest uwzgledniony rozmiar 205 wiec chyba mozna i w niemczech miec takowe, choc szczerze mowiac nie mam pojecia, pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polsce nie ma zadnych regulacji prawnych odnosnie rozmiaru felgi czy opon. Jedyne o czym mi wiadomo to kolo nie moze wystawac za obrys blotnika i tyle. Nawet na fabrycznej nalepce z rozpiska cisnien jest uwzgledniony rozmiar 205 wiec chyba mozna i w niemczech miec takowe, choc szczerze mowiac nie mam pojecia, pozdrawiam :)

niestety w niemczech jest inaczej kazde auto ma wpis w dowodzie jakich opon mozna uzywac ale to nieznaczy ze niemozna dac innych ale musi to byc dopuszczone przez TÜV (przeglad techniczny samochodu)idopiero po ich dopuszczeniu nas do ruchu np.na 205tkach i otszymaniu tego na pismie mozemy spokojnie jezdzic.

I tak jest z kazda rzecza jesli chodzi o tuning,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

316i E36 z silnikiem M40, z oponami 205/60R15, z dyfrem 3,45, na piątym biegu przy 6000obr/min osiągnie dokładnie 203,472km/h, jeżeli oczywiście silnik osiagnie to 6000obr/min. Tyle na ten temat może powiedzieć matematyka :wink:

Na 205 moze do 180kmh max dluzsze eksploatowanie na nie wlasciwych oponach czy tez felgach do odpowiedniej marki i pojemnosci ma nieodwracalny wplyw na oslabienie silnika poczym niektorzy nie umia uwierzyc ze 1,6 poplynie 200 kmh

 

W tym przypadku szerokość opony nie ma żadnego znaczenia. Ważny jest obwód koła, który z tego konkretnego wymiaru opony przeznaczonej do BMW E36 wynika. 186km/h 316i osiągnie przy 5500obr/min na piątym biegu.

Mylisz sie ogumienie ma bardzo duzy wplyw na osiagi przy takich mocach silnika (fizyka sila tarcia) wystarczy ze wzucisz zimowki a odczujesz ruznice zuzycia paliwa i osiogniec a nie wyobrazam sobie 205tek w 1.6 to juz przesada ...jek ciagnac przyczepke

 

Może jeszcze napiszesz, że na oponie o rozmiarze 185 samochód osięgnie wiekszą prędkość przy 5500obr/min na piątym biegu niż na 205? Widzę, że niezbyt zrozumiałeś to, o czym piszę. Przy obliczaniu (na podstawie obrotów silnika, obwodu koła osi napędzającej, przełorzenia skrzyni biegów i dyferencjału) rzeczywistej prędkości samochodu (nie według wskazań prędkościomierza) nie ważna jest szerokość opony tylko obwód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samego zwiekszenia mocy mozna pomyslec nad zainstalowaniem tzw. PowerBox'a. Efekt jak opisuja jest porownywalny z chip tuningiem. Zaleta tego rozwiazania jest to ze w kazdej chwili mozesz urzadzenie zdemontowac i miec je dla siebie do kolejnego samochodu... Koszt ok. 1800zl. W krakowie istnieje mozliwosc wyporzyczenia takiego urzadzenia w cenie 100zl za miesiac, jak sie spodoba to sobie zostawiasz na kolejne miesiace a jak sie nie podoba to oddajesz a za 100zl chyba warto przetestowac. Dobre jest to ze po 18 miesiacach jak za wypozyczanie urzadzenia zaplacisz tyle co za urzadzenie to staje sie ono Twoje, uczciwa oferta chyba...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby podkręcić troche e36 316 trzeba by przedewszystkim zmienić przepływomież z klapkowego ( duże opory zasysanego powietrza, mały przelot ) na ten z gorącym drutem. nowsze is lub ti już go miały. Można by pokusić się o przełożenie głowicy z 1.8is do 1.6 ale to już grubsza żeźba w hondach z silnikami serii d bez vteka zakładają głowice z vatekiem i zmieniają kompa nazywa się to minime tyle że tam wszystkie głowice to 16. bemkach 1.6 i 1.8 bloki silników są niemal takie same tyle że 1.8 ma wyższe cylindry ( większa pojemność ) i inny skok tłoka, trzeba by taką głowice od 1.8is mocno splanować bo się silnik odpręży. Można by pokombinować z kolektorem ssącym od is ma większe otwory, warto by też zastanowić się nad kolektorem wydechowym z is bo jest 4-2-1 i przełożyć cały wydech lub dorobić wydech na większą średnice. tyle że to wszystko to duże koszta, lepiej odrazu zrobić swapa na is.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby podkręcić troche e36 316 trzeba by przedewszystkim zmienić przepływomież z klapkowego ( duże opory zasysanego powietrza, mały przelot ) na ten z gorącym drutem. nowsze is lub ti już go miały. Można by pokusić się o przełożenie głowicy z 1.8is do 1.6 ale to już grubsza żeźba w hondach z silnikami serii d bez vteka zakładają głowice z vatekiem i zmieniają kompa nazywa się to minime tyle że tam wszystkie głowice to 16. bemkach 1.6 i 1.8 bloki silników są niemal takie same tyle że 1.8 ma wyższe cylindry ( większa pojemność ) i inny skok tłoka, trzeba by taką głowice od 1.8is mocno splanować bo się silnik odpręży. Można by pokombinować z kolektorem ssącym od is ma większe otwory, warto by też zastanowić się nad kolektorem wydechowym z is bo jest 4-2-1 i przełożyć cały wydech lub dorobić wydech na większą średnice. tyle że to wszystko to duże koszta, lepiej odrazu zrobić swapa na is.

 

Osobiście wolałbym uturbić i wysterować SMT6 316i niż robić taką rzeźbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

316i E36 z silnikiem M40, z oponami 205/60R15, z dyfrem 3,45, na piątym biegu przy 6000obr/min osiągnie dokładnie 203,472km/h, jeżeli oczywiście silnik osiagnie to 6000obr/min. Tyle na ten temat może powiedzieć matematyka :wink:

Na 205 moze do 180kmh max dluzsze eksploatowanie na nie wlasciwych oponach czy tez felgach do odpowiedniej marki i pojemnosci ma nieodwracalny wplyw na oslabienie silnika poczym niektorzy nie umia uwierzyc ze 1,6 poplynie 200 kmh

 

W tym przypadku szerokość opony nie ma żadnego znaczenia. Ważny jest obwód koła, który z tego konkretnego wymiaru opony przeznaczonej do BMW E36 wynika. 186km/h 316i osiągnie przy 5500obr/min na piątym biegu.

Mylisz sie ogumienie ma bardzo duzy wplyw na osiagi przy takich mocach silnika (fizyka sila tarcia) wystarczy ze wzucisz zimowki a odczujesz ruznice zuzycia paliwa i osiogniec a nie wyobrazam sobie 205tek w 1.6 to juz przesada ...jek ciagnac przyczepke

 

Może jeszcze napiszesz, że na oponie o rozmiarze 185 samochód osięgnie wiekszą prędkość przy 5500obr/min na piątym biegu niż na 205? Widzę, że niezbyt zrozumiałeś to, o czym piszę. Przy obliczaniu (na podstawie obrotów silnika, obwodu koła osi napędzającej, przełorzenia skrzyni biegów i dyferencjału) rzeczywistej prędkości samochodu (nie według wskazań prędkościomierza) nie ważna jest szerokość opony tylko obwód.

Nie chodzi mi o twoje wnioski odnosnie obrotow silnika do predkosci .

ale uwierz ze nie tylko obwod kola ma znaczenie szerokosc takze(inaczej kolaze smigali by na goralach z grobymi oponami)

Aco do wielkosci kola np 16 czy 17 calowych to auto powinno rozwinac wieksza predkosc jak na 15 stkach jesli ma wystarczajaca moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

316i E36 z silnikiem M40, z oponami 205/60R15, z dyfrem 3,45, na piątym biegu przy 6000obr/min osiągnie dokładnie 203,472km/h, jeżeli oczywiście silnik osiagnie to 6000obr/min. Tyle na ten temat może powiedzieć matematyka :wink:

Na 205 moze do 180kmh max dluzsze eksploatowanie na nie wlasciwych oponach czy tez felgach do odpowiedniej marki i pojemnosci ma nieodwracalny wplyw na oslabienie silnika poczym niektorzy nie umia uwierzyc ze 1,6 poplynie 200 kmh

 

W tym przypadku szerokość opony nie ma żadnego znaczenia. Ważny jest obwód koła, który z tego konkretnego wymiaru opony przeznaczonej do BMW E36 wynika. 186km/h 316i osiągnie przy 5500obr/min na piątym biegu.

Mylisz sie ogumienie ma bardzo duzy wplyw na osiagi przy takich mocach silnika (fizyka sila tarcia) wystarczy ze wzucisz zimowki a odczujesz ruznice zuzycia paliwa i osiogniec a nie wyobrazam sobie 205tek w 1.6 to juz przesada ...jek ciagnac przyczepke

 

Może jeszcze napiszesz, że na oponie o rozmiarze 185 samochód osięgnie wiekszą prędkość przy 5500obr/min na piątym biegu niż na 205? Widzę, że niezbyt zrozumiałeś to, o czym piszę. Przy obliczaniu (na podstawie obrotów silnika, obwodu koła osi napędzającej, przełorzenia skrzyni biegów i dyferencjału) rzeczywistej prędkości samochodu (nie według wskazań prędkościomierza) nie ważna jest szerokość opony tylko obwód.

Nie chodzi mi o twoje wnioski odnosnie obrotow silnika do predkosci .

ale uwierz ze nie tylko obwod kola ma znaczenie szerokosc takze(inaczej kolaze smigali by na goralach z grobymi oponami)

Aco do wielkosci kola np 16 czy 17 calowych to auto powinno rozwinac wieksza predkosc jak na 15 stkach jesli ma wystarczajaca moc

 

Mein Gott, a ten swoje! Co mnie obchodzą opory toczenia przy czysto teoretycznych obliczeniach! :mad2:

Wyobraź sobie, (co może być trudne w tym przypadku), że nie masz w samochodzie prędkościomierza. To, o czym wcześniej napisałem, służy do określenia rzeczywistej prędkości samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aco do wielkosci kola np 16 czy 17 calowych to auto powinno rozwinac wieksza predkosc jak na 15 stkach jesli ma wystarczajaca moc

 

A dlaczego tak uważasz :?: i co ma tu moc do rzeczy :?:

Przecież zmieniajac średnicę felg na wieksze, automatucznie zmienia sie profil opony na odpowiednio niższy....(no chyba ze ktos o tym zapomni :norty: ), wszystko po to aby obwod koła był zblizony jak najbardziej do takiego jaki był orygilalny(fabryczny)

...wiec co ma średnica felgi lub moc do predkości maxymalnej w takim przypadku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wtedy musisz tez zmienic opony na mniejszy profil tak aby srednica kola byla rowna ze srednica kola fabrycznego,tak jak kolega powyzej pisze. Jesli zalozysz np 215 do 1.6 a wczesniej byly 195 to wtedy utrata 1s czy ile tam czasu jest prawdopodobna
B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil masz chyba racje za dużo kasy i za mała moc. Lepiej już będzie zmienić auto albo zrobić wsapie. Narazie pomyśle o wyglądzie auta.Teraz mam takie pytanie. Jak ringi to jakie? Czytałem o tych jakichś nacinanych, ale dla mnie czarna magia co do ringów. Nie wiem jakie. A i czym wyczyścić bród na felgach? Jak nie wiecie to ok bo to przecież nie ten dzieł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nigdy nie debatowałem na temat zmiany opon i felg. Dużo jest tu różnych kwesti. Wiecej spali, nie spali traci moc. Juz nie wiem kogo słuchać. 215/45 mi wpadłu w oko. Filtr powietrza chciałem zamontować tolko przedłużyć rurę i wsadzić go za atrape. Dobrze będzie? Tam będzie miał chłodne powietrze i nie dostanie ciepłego od solnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do filtra powietrza( jesli chcesz stozek) MUSISZ odgrodzic go od silnika... Nie tylko wsadzic go gdzies bardziej z tylu ale zrobic to w taki sposob by jak najmniej przechodzila temperatura z silnika do stozka...

 

Zimne powietrze tez nie moze leciec bezposrednio w stozek pod duzym cisnieniem...

B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ppozostane przy rozwiązaniu innym kture widziałem w jednej 318tce. Filtr był s plastiku po seryjnym filtrze tym dolnym plastiku. Do dego dapasowane ścianki do maski oddzielające go od silnika i doprowadzona rura do niego która szła od wlotu powietrza do chłodzenia tarcz. Tylku rurę doprowadzę do przednich nerek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.