Skocz do zawartości

Wymiana oleju silnikowego - potrzebny manual.


falcone

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś ma jakąś dobrą instrukcję, jak zrobić to we własnym zakresie? Nie mówię tu o rzeczach oczywistych typu, żeby od spodu odkręcić korek i spóścić olej, tylko o ewentualnych niespodziankach, albo o jakiś sztuczkach. Nie wiem, czy potrzebny jest jakiś ściągacz filtra? Kiedyś widziałem, że mechanik coś przy filtrze smarował olejem zanim go włożył. Potrzebuję manual od kogoś, kto wie jak to zrobić i na co zwrócić uwagę.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie oleju nie ma żadnych niespodzianek, na pewno dasz sobie rade. Filtr smaruje się żeby uszczelka szczelnie trzymała i ot cała filozofia.... tylko co masz zamiar zrobić ze starym olejem? wylać w lesie albo do rzeki?

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem ostatnio olej w swojej Buni i niestety miałem niespodziankę tego typu, odkręcałem filtr oleju kluczem płaskim i tak było mocno zakręcone ze zaczęło cos trykać ale się udało. Na koniec po odpaleniu niespodzianka nakrętka na filtr popękała w dwóch miejscach nie widocznie ale olej się sączy. Więc nie radzę odkręcał kluczem płaskim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma jakąś dobrą instrukcję, jak zrobić to we własnym zakresie? Nie mówię tu o rzeczach oczywistych typu, żeby od spodu odkręcić korek i spóścić olej, tylko o ewentualnych niespodziankach, albo o jakiś sztuczkach. Nie wiem, czy potrzebny jest jakiś ściągacz filtra? Kiedyś widziałem, że mechanik coś przy filtrze smarował olejem zanim go włożył. Potrzebuję manual od kogoś, kto wie jak to zrobić i na co zwrócić uwagę.

 

zobacz...

 

http://www.my330i.com/photos/lof1.jpg

 

http://www.my330i.com/photos/lof2.jpg

 

http://www.my330i.com/photos/lof3.jpg

 

http://www.my330i.com/photos/lof11.jpg

 

http://www.my330i.com/photos/lof4.jpg

 

http://www.my330i.com/photos/lof6.jpg

 

http://www.my330i.com/photos/lof7.jpg

 

http://www.my330i.com/photos/lof8.jpg

 

http://www.my330i.com/photos/lof5.jpg

 

http://www.my330i.com/photos/lof9.jpg

 

http://www.my330i.com/photos/lof10.jpg

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=68402&highlight=wymiana+filtra+oleju

 

trzeba szukac bo wszystko jest na forum a nawet wiecej :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Kolegów ekologów zapewniam, że nic nie będę wylewał, więc nie ma potrzeby z założenia wszystkich oskarżać. Zbigniew, dzięki za manual, czasami niestety nie ma czasu żeby szukać, choć jak go mam, to staram się.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 lata później...
Te małe oringi nie zawsze występują w komplecie z filtrem, zależy jakiej marki filtr kupujemy. Z reguły występuje podkładka i duża uszczelka. Ja akurat nie mam problemu z doborem oringów, zakupiłem niedawno cały pakier oringów róznych rozmiarów i zawsze udaje się coś odpowiedniego dobrać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych oringów malutkich na bolcu od filtra to one niestety nie są sprzedawane w komplecie z filtrami - przynajmniej jeśli chodzi o Mann czy Meyle. Z filtrem dostaniesz tylko duży oring i najczęściej miedzianą podkładkę pod śrubę w misce.

Przy wymianie filtra bardzo ważną rzeczą jest (niestety dużo ludzi popełnia tu duży błąd) aby zakładając ten duży oring na gwint pokrywy nie naciągac go do samego brzegu/kołnierza. Oring ma swoje dokładnie ustalone miejsce - w gwincie jest widoczny rowek, w którym ma siedziec ten oring. Podciągnięcie go do samego kołnierza spowoduje nieszczelnośc i wycieki oleju spod pokrywy filtra.

Zresztą na 3 zdjęciu od góry widac gdzie powinien siedziec oring.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie o rozpuszczajacych sie filtrach oleju Filtrona. Rozmawialem z kilkoma osobami handlujacymi czesciami- przyznaja ze jest sporo reklamacji na Filtrona. Glownie filtry oleju i powietrza. W sumie to wiekszosci paliwowych nie da sie rozebrac, ale to slabe pocieszenie. Mi osobiscie filt powietrza Filtrona zaczal sie brzydko znieksztalcac- te gumowe boki nie trzymaly formy. Co do jakosci filtrowania, to nie bede sie wypowiadal, ale gadalem z pompiarzem, ktory twierdzil ze jak chcesz zawsze w zime pojechc (dieslem) to na filtrze filtrona. Jak masz porzadny filtr, to on wytraconej parafiny i innego syfu nie przepusci, przez filtrona wszystko przeleci- nie bez szkody dla ukladu wtryskowego i silnika. Ja wiem, ze robia filtry na 1. montaz do grupy VAG, ale to zadne pocieszenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, ze robia filtry na 1. montaz do grupy VAG, ale to zadne pocieszenie.

Tylko właśnie sęk w tym, że to co idzie do jakiegoś producenta na pierwszy montaż musi spełniać wyśrubowane normy jakości. Zaś to, co idzie już do zewnętrznej sprzedaży takich norm spełniać nie musi więc z reguły jest to trochę niższej jakości.

Ja kupuję filtry MANNa i nie narzekam. Wiem, że kupuję produkt wysokiej jakości (za w sumie dość rozsądną cenę).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.