Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam,probowałem cos wyszukac na ten temat ale nie udalo mi sie . Moja bunia troszke puszczala dumku z rana dopuki sie nie rozgrzala ,ale dzisiaj juz dymi caly czas, chyba ze przejade powyzej 10 km.Dym jest niebieski, oleju ubywa .ato jest z 2003 roku 220 tys przejechane. Silnik czysty zero wyciekow. :( Z gory dzieki za jakies info
Opublikowano

A co dzieje się z płynem chłodzącym? I ile tego oleju ubywa (np. na 1000km) ?

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Niebieski dym powstaje w wyniku spalania oleju. To mi wygląda na uszczelniacze turbiny bądź prowadnice zaworowe w głowicy. Turbo można sprawdzić zdejmując rurę od turbo do intercoolera (jeśli jest tam sporo oleju to wiadomo turbinka do wymiany lub regeneracji) Warto raz na jakiś czas przepłukać intercoler. Każda turbinka trochę puszcza szczególnie jeśli auto jest eksploatowane z dużymi prędkościami obrotowymi silnika na długich trasach.
Opublikowano
plyn ok. a olej zaczal ubywac ostatnio,Nawet nie jestem w stanie stwierdzic ile bo to zaczelo sie dziac 4 dni temu, a uszcelniacze da sie wymienic bez demontazu????
Opublikowano
Odnośnie wymiany uszczelniaczy to nie wiem ale obstawiałbym raczej na turbo bo uszczelniacze zaworowe nie padają z dnia na dzień - to jest proces stopniowy.
Opublikowano
Rozgrzej silnik i wyjmij bagnet jeżeli idzie dym, masz przedmuchy tzn ze pierscienie nie trzymaja. I to też może powodowąc dymienia z rury

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Opublikowano

jeśli bedzie mu walił olej z bagnetu oleju to ma przypchana odme, wymienić trzeba jej filtr, pierścienie przy przebiegu 220 tys km -hmhmh chyba za wczesnie

Mój znajomy w sowjej X5 z przebiegiem 96 tys tez miał problem z olejem , dymiła na niebiesko jak syrena, kazali mu wymienić turbo, a był to odma.

Opublikowano
A skąd wiesz, że ma 220?? Chyba ze ma książke serwisową to ok. A jak dymi z bagnetu to piersciecie przepuszczają i dym idzie do miski olejowej, ja się z tym spotkałem nie raz. Ale może i odma jak mówisz badz turbo jeśli to sie stało nagle to stawiałbym na turbo badz odme.

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Opublikowano
oczywiście wszystkie te opcje są mozliwe, ale naszybciej to sprawdzić wyjmując filtr odmy ,jak to nic nie da to kiszka, może i turbo tylko że turbo tez mozna sprawdziś samemu , wizualnie i namacalnie luz na wirniku i czy nie jest zataryty wirnik to mozna sprawdzic samemu, luz na zimnym i na ciepłym silniku bedzie inny, ale jaki powinen byc to nie wiem , sprawdzałem w swojej i w nowej X5 to po nagrzaniu silnika luz na osi wirnika był bardzo mały mimimialany jak w jednej i drugiej .
Opublikowano
A skąd wiesz, że ma 220?? Chyba ze ma książke serwisową to ok. A jak dymi z bagnetu to piersciecie przepuszczają i dym idzie do miski olejowej, ja się z tym spotkałem nie raz. Ale może i odma jak mówisz badz turbo jeśli to sie stało nagle to stawiałbym na turbo badz odme.

Kolega marc podał 220, no tak dokładnie to nie wiem obieram sie na tym co napisła. :D

Opublikowano
witam,probowałem cos wyszukac na ten temat ale nie udalo mi sie . Moja bunia troszke puszczala dumku z rana dopuki sie nie rozgrzala ,ale dzisiaj juz dymi caly czas, chyba ze przejade powyzej 10 km.Dym jest niebieski, oleju ubywa .ato jest z 2003 roku 220 tys przejechane. Silnik czysty zero wyciekow. :( Z gory dzieki za jakies info
.

 

Zdecydowanie zapchana Odma nie może spowodować drastycznych ubytków oleju, aczkolwiek rożnie to bywa, skoro dymienie ustaje po 10 km to ewidentnie Katalizator zaczyna dopalać resztki oleju , można zacząć od wymiany odmy ale raczej bym stawiał na puszczająca turbinę w zimnej fazie, gdyby padły pierścienie to dymił by cały czas bez względu na temp silnika,jednak myślę ze można zacząć od najprostszych metod, a przy szczęściu zakończy sie to na kosztach 200 pln(wymiana odmy).

Opublikowano

dzieki za podpowiedzi

Dzisiaj patrzylem od spodu to samo turbo jest suche,{nie mialem czasu dzisiaj wyjac}, ale cala rura wydechowa jest w oleju i to tak bardzo ze kapal olej z lacznika z plecionki. rura z turbo do interkulera jest w srodku sucha, Nie ma zadnego spadku mocy.A w ktorym miejscu jest ten filtr odmy ????

Opublikowano
dzieki za podpowiedzi

Dzisiaj patrzylem od spodu to samo turbo jest suche,{nie mialem czasu dzisiaj wyjac}, ale cala rura wydechowa jest w oleju i to tak bardzo ze kapal olej z lacznika z plecionki. rura z turbo do interkulera jest w srodku sucha, Nie ma zadnego spadku mocy.A w ktorym miejscu jest ten filtr odmy ????

to najprawdopodobniej posypała sie turbina i puszcza olej od strony wydechu.

znikome ilosci Oleju sa dopuszczalne ale od strony dolotu.

Z tego co piszesz to na 90% wali olejem z turbiny i poprzez to sa znaczne ilości oleju w wydechu, Zapchana odma puszczała by olej uszczelkami i było by to widoczne na silniku,proponuje niezwłocznie udać sie na diagnozę , jak za pompuje ci Olej konkretnie w katalizatory to będzie dodatkowy kłopot.

Opublikowano
:modlitwa: dzieki panowie za podpowiedzi!!! Okazalo sie ze to separator oleju (odma).koszt 160 zl i okolo 1 godziny roboty. Przy okazji zmienilem filtr powietrza.pozdrawiam!!!!!!!!
  • 11 lat później...
Opublikowano
Witam. Ja mam znów tylko na zimnym po nocy z 4sekundy puści bąka tak zwanego niebieskiego i już jest spoko. Nie raz widać przy ruszaniu mała niebieska chmurka. Lecz w moim miało miejsce nieszczelność węża interkujera zrobiłem to lecz nadal puszcza bąki i ubywa oleju w silniku. I teraz nie wie czy turbo dostało po tym jak wąż był nie szczelny bo wtedy to kopcil jak głupi na zimnym.odma wymieniona swiece sterownik na nowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.