Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

525 E34 192KM 141kW 250Nm 8.6 do setki v-max 230km/h

 

523 E39 170KM 125kW 245Nm 8.6 do setki v-max 228km/h

 

parametry ma ciut lepsze chodź przyspieszenie to samo....ale do 200km/h 523 nie ma szans.Powinienem ją bronić bo mam taką ale stwierdzam fakty :?

 

Ale zbaczamy z tematu kolego :) Jest mowa o 525/535-ja bym brał jednak 3.5 bo moment większy...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
525 E34 192KM 141kW 250Nm 8.6 do setki v-max 230km/h

 

523 E39 170KM 125kW 245Nm 8.6 do setki v-max 228km/h

 

parametry ma ciut lepsze chodź przyspieszenie to samo....ale do 200km/h 523 nie ma szans.Powinienem ją bronić bo mam taką ale stwierdzam fakty :?

 

Ale zbaczamy z tematu kolego :) Jest mowa o 525/535-ja bym brał jednak 3.5 bo moment większy...

 

Tak zbaczamy, ale niedopowiedziane sprawy trzeba dopowiedzieć.

 

W testach:

 

- 523 do setki 8.2s. międzyczas 80-120 km/h 13.3s. moment obrotowy dostępny od 3500 obr.

 

- 525 do setki 8.4s. międzyczas 80-120 km/h 13.7 moment obrotowy dostępny przy 4200 obr. (o 5 Nm większy niż w 523)

 

Nie uwierzę w to że do 200km/h E-34 będzie szybsze jak już na pierwszej "setce" zaczyna odstawać, później przewaga 523 tylko będzie wzrastać. A na trasie przy tak nisko dostępnym momencie obrotowym ( w stosunku do E34) przewaga nowszego modelu będzie jeszcze większa. To chyba logiczne.

 

Wiem że różnice są znikome, ale bez wątpienia na korzyść E39, takie są fakty.

 

Może i nie ma się o co spierać, ale nie masz racji w tym przypadku i koniec :)

Opublikowano

Nie mam danych testowych odn. 0-200/h dla E34 525i, to jeżeli komuś się chce, niech skoczy do E34 M50B25 i włączy stoper na czas rozpędzania się do 200/h :twisted2: – byle nie na osiedlu), a E39 523i manual wg testów 0-200/h ma 40,8s.

 

A tak na temat... nie wplątywałbym wspomnianego 540i w sprawę wyboru 525/535. Raczej zupełnie inna płaszczyzna w kosztach i wygodzie napraw (chyba, że ktoś ma tego świadomość i jest to akceptowalna sprawa)...

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Nie mam danych testowych odn. 0-200/h dla E34 525i, to jeżeli komuś się chce, niech skoczy do E34 M50B25 i włączy stoper na czas rozpędzania się do 200/h :twisted2: – byle nie na osiedlu), a E39 523i manual wg testów 0-200/h ma 40,8s.

 

 

pozdrawiam

 

Zgadza sie, ale za to jest podany współczynnik oporów powietrza dla obydwu modeli, co bez wątpienia nabiera coraz większego znaczenie wraz z wzrostem prędkości ;)

 

Sorki że znów nie na temat.

 

A jeśli mam coś dodać od siebie, to za 525 przemawiają tylko względy ekonomiczne, reszta jest na korzyść 535. Więc jaki model kupić, należy bardziej oceniać pod względem finansów, jakie się przeznacza na auto ( utrzymanie). Jeśli nie jest Ci szkoda inwestować w auto, lub po prosu cię stać. To szukaj godnego uwagi 535.

Opublikowano

już zaczełem sie rozglądać :wink: , jak dobrze pójdzie to w nastepnym miesiącu pojade po samochód, znalazłem pare możliwych 535, zależy jeszcze jak to będzie z nimi w realu hehe.

 

I teraz pytanie na co zwrócic uwage kupując 535, chdzimi głównie o silnik, przeniesienie napędu

pozdr

Opublikowano
po pierwsze 3.5 był tylko jeden silnik w e34-V8 dopiero była w e39.chyba kolego nie jeździłeś zdrową 535.podam Ci przykład.

znajomy kupił ostatnio E34 535i i ma niby nalatane 190tys.Skóra perfekt-wnętrze na 5+...kupił ja tylko dla jednego powodu którego nie będę tu przedstawiał bo złamie regulamin :wink: Ale...Np startując na 400m z naprawdę zdrową 525 24V vanos po 150m ma taką przewagę ze wjeżdża na jego pas :twisted2: Passat B5 V6 też nie daje mu rady a 2.5 objeżdża bez problemu.Chyba nie znasz to końca możliwości tego silnika,2.5 na przyspieszenia przy nim klęka.

 

Trzeba założyć do 525i 24V dyfer z 535i o przełożeniu 3,64 najlepiej ze szperą, i zobaczysz co będzie klękać na przyśpieszeniu :twisted2: (nie raz sprawdzone)

Opublikowano
czy ktos z wawy mógłby mi sprawdzic ten samochód

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4398518

 

adriano666 – konkretne ogłoszenia pod dyskusje przedstaw swoim wątkiem, utworzonym w specjalnym dziale (niedawno powstał), bo to już nie jest kwestia pomocy w wyborze wersji silnikowej.

 

Ale przy okazji – to ogłoszenie, które podałeś wg mnie jest do zdecydowanego odrzucenia. Nawet nie chcę mi się wyszczególniać dlaczego, ale sam kupiłbym ten samochód za (mówię całkiem poważnie) maksimum 3200-3500zł. (np. do jazdy w deszczu, śniegu, soli)

Całość tego egzemplarza po prostu nie rokuje dobrze – wyraźnie widać, że to od jakiegoś czasu jest samochód dla wrażeń, przy dbałości na poziomie ZERO.

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Jeśli miałbym do wyboru np.530 m30 i 525 24v to brałbym bez zastanowienia 2.5.Jednak wybór pomiędzy 2.5 24v a 3.5 m30 byłby dla mnie trudny.Z jednej strony 2.5 jest "wygodniejsze" w eksploatacji,nie w sensie komfortu :) tylko w sensie czynności obsługowych(ograniczono tu do min.w porównaniu do 3.5)Odpada np.wymiana kabli zapł.,kopółki,palca rozdzielacza,nie trzeba rególować co kilkanaście tysięcy km zaworów.W 3.5 trzeba o tym pamiętać.Wybierz poprostu auto w idealnym stanie niezależnie czy ma pod maską 3.5m30 czy 2.5m50.
Nur bmw e32
Opublikowano
czy ktos z wawy mógłby mi sprawdzic ten samochód

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4398518

 

 

 

Ale przy okazji – to ogłoszenie, które podałeś wg mnie jest do zdecydowanego odrzucenia. Nawet nie chcę mi się wyszczególniać dlaczego, ale sam kupiłbym ten samochód za (mówię całkiem poważnie) maksimum 3200-3500zł. (np. do jazdy w deszczu, śniegu, soli)

Całość tego egzemplarza po prostu nie rokuje dobrze – wyraźnie widać, że to od jakiegoś czasu jest samochód dla wrażeń, przy dbałości na poziomie ZERO.

 

pozdrawiam

 

W dodatku jakiś "łysielec" nim jeździł / widać go w lampie/ :twisted2:

 

Sorki jeśli kogoś uraziłem :wink:

Opublikowano

cena 7900 .... dlatego wole spytać o zdanie ludzi którzy lepiej się znają na BMW niż ja, dziś dzwoniłem do brata w niemczech, i ma się za czymś rozejrzec, ostatnio przeszła mu koło nosa E34 520 i 24v 260 KM, za 4 tys euro, cena nie banalna, ale ciekawa alternatywa, jak dla młodszych posiadaczy samochodów, głównie chodzi o ubezoieczenie.

pozdr.

Opublikowano
Nie wiem czy chcesz się bawić w samochód, który już gnije pas przedni do malowania i gnijący błotnik to najbardziej boli. Fotel tapicerka fotela kierowcy do naprawy. Pod maską trochę druciarstwa przy wężu wodnym i gumie filtra powietrza które można kupić choćby z zamiennika. Przedni zderzak nie dość że nie jest M technik to jeszcze halogeny ktoś zastąpił siatką :doh:
Opublikowano

 

Hehee.. Masz rację Andrzej, Oj na pewno bym nie pogardził :) – a gdybym już miał większy garaż (i więcej pieniędzy :-) ) – byłbym w drodze po to autko. BTW. Jakiś czas temu widziałem w niemieckim ogłoszeniu 535i z przebiegiem 20tys!!! (chyba 1990r), za, jeżeli pamiętam, ok. 11tys euro!!! – też bez zastanowienia i bez targowania się kupiłbym, ale póki co, mając prawie 32lata potrafię się zadowolić pasją kolekcjonerską dotyczącą jednego egzemplarza (najważniejszego zresztą)

 

Wracając do sprawy samego wyboru 525i/535i – dla mnie też byłaby to trudna decyzja... Parametry spalania pomijam, bo przy moim stylu jazdy chyba każdym BMW nie wyszedłbym ponad 10l/100.

 

Patrząc z mojej perspektywy - Z jednej strony bardzo cenię M50B25 (tak naprawdę kiedyś to właśnie tego szukałem), ale z drugiej strony jeszcze bardziej doceniam to, że silniki typu M20/M30 dają mi jakąś szczególną przyjemność i zaufanie... (opinia na podstawie mojego M20). Może to też brak odseparowania plastikową obudową pozwala na to, żeby bardziej „być w kontakcie” z takim silnikiem, a świadomość prostszej budowy też lepiej mi robi na wyobraźnię (zwłaszcza w razie planowania i przeprowadzenia remontu generalnego – co zostanie w razie potrzeby wykonane moimi własnymi rękami :) )

 

Jednego jestem pewien - ponad wszystko najważniejszy jest stan samochodu - a to (jak zawsze przy takich okazjach dopisuję) w przypadku E34 nie jest tożsame z datą produkcji – dzięki temu można więcej uwagi poświęcić na optyczną (dodatkowo też ultradźwiękową) analizę zamiast dekoncentrować się na sprawę wieku auta.

Pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.